Sådan bruger du om- og viderestilling

Med TDC Erhverv Viderestilling kan du viderestille opkald til din mobiltelefon til et andet telefonnummer eller til din Voicemail

Omstillinger

Du kan omstille opkald, som du har foretaget eller har modtaget, til et andet telefonnummer. Da mobiltelefonleverandørerne løbende tilpasser styresystemerne, kan metoden være forskellig fra telefon til telefon. Find vejledning i vores telefonmanualer

Varm (annonceret) omstilling 

Du har en samtale, du vil omstille

Android
  1. Sæt samtalen på hold/standby

  2. Tryk på ring-op-tasten

  3. Indtast det nummer, du ønsker at omstille til og tryk på ring-op-tasten

  4. Du taler med den du vil omstille til

  5. Tast *130# og på ring-op-tasten for at omstille samtalen

  6. Der går 2-5 sekunder, så forlader du samtalen

Dit kald er nu omstillet.

iPhone
  1. Tryk ”tilføj opkald”

  2. Tryk på ring-op-tasten

  3. Indtast det nummer, du ønsker at omstille til og tryk på ring-op-tasten

  4. Du taler med den du vil omstille til.

  5. Tryk ”kombiner opkald”

  6. Tast *130# og på ring-op-tasten for at omstille samtalen

  7. Der går 2-5 sekunder, så forlader du samtalen

Dit kald er nu omstillet.

Kold (ikke-annonceret) omstilling

Sådan gør du:

  1. Du har en samtale, du vil omstille

  2. Sæt samtalen på hold/standby

  3. Tryk *130*telefonnummer # og på ring-op-tasten for at omstille samtalen

  4. Der går 2-5 sekunder, så forlader du samtalen

Dit kald er nu omstillet.

Varm omstilling med iPhone eller Android via kontaktpersoner 

Forberedelse:
  1. Opret kontakter – du skal oprette alle numre, du vil kunne omstille kald til, som ”Kontakter” i din smartphone

  2. Opret en speciel kontakt med nummeret *130#. Kald den fx ”A”, så den står øverst og er nem at vælge

Du kan nu omstille opkald, du selv har foretaget eller har modtaget.

Omstil igangværende samtale: 
  1. Åbn ”Kontakter” og vælg den, du vil omstille til og tryk på nummeret

  2. Du taler nu med den, du vil omstille til

Eller:
  1. Åbn ”Kontakter” og ring op til den kontakt, som du gav nummeret *130#

  2. Opkaldet fortsætter nu hos den, du har omstillet til

Viderestilling med stjernekoder

Du kan viderestile alle dine opkald til vilkårlige telefonnumre ved at bruge stjernekoder. Standardindstillingen er, at alle kald viderestilles til Voicemail ved manglende svar og ved optaget. Du skal kun bruge stjernekoderne, hvis du vil ændre dette. 
Husk, at efter koderne skal du trykke på ”opkald”. Det er den knap eller det symbol på skærmen, som du bruger, når du vil ringe op.

Hent hele vejledningen som PDF

Vejledning til Scale SystemWeb 

Som administrator af virksomhedens Scale-løsning har du adgang det, vi kalder SystemWeb. Det er her, du kan lave større ændringer såsom menuvalg, ventemusik, ringerækkefølge mv. Du finder SystemWeb i Selvbetjening.

SystemWeb styrer de grundlæggende funktioner for indgående og udgående kald, opkaldsstyring samt spærringer. Se SystemWeb som motorrummet for jeres Scale-løsning.

Log på Scale SystemWeb i Selvbetjening

Brug P.A. appen til mindre ændringer

Hvis du er administrator, har du adgang til at foretage de større ændringer, som vil gælde på tværs af jeres virksomhed. Er du derimod medarbejder i virksomheden, kan du kun lave ændringer på din egen profil – fx viderestilling af dit nummer, når du holder ferie. Denne type ændringer kan du lave i SystemWeb via Selvbetjening. 

Vi anbefaler at bruge P.A. appen, hvis du blot skal lave mindre ændringer og ikke har administrator-rettigheder til SystemWeb. Med P.A. appen får du nemlig adgang til de samme funktioner, som i din profil i SystemWeb. Her kan du bare lave ændringerne direkte på din mobiltelefon. Du skal bruge samme brugernavn og adgangskode som til Systemweb.

Har du stadig brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os: