Til dig der er telefoniansvarlig i jeres virksomhed og har adgang til jeres Selvbetjening
Med adgang til jeres Selvbetjening, kan du give dine brugere adgang til Smartwatch produktet.
Se hvordan du gør her på siden.
Bestil eSIM via Selvbetjening Erhverv
1. DEN TELEFONIANSVARLIGE LOGGER IND I JERES SELVBETJENING. LOGIN HER.
2. GÅ IND PÅ DET MOBILNUMMER, DU ØNSKER AT GIVE ADGANG TIL PRODUKTET
Mobilnummeret søges frem i øverste søgefelt af jeres Selvbetjening.
Ellers kan du bruge den venstre menu.
I menuen vælger du:
1. Abonnementer
2. Søg telefonnummeret det drejer sig om frem og klik på det
3. TILKØB OG SERVICES
Tilkøb produktet Smartwatch under Tilkøb og services. Produktet koster 29,00kr. pr. måned ekskl. moms og 0,00 kr. i oprettelse.
Bemærk: Smartwatch kræver en af disse mobilabonnementer:
- TDC One+ (ikke Mobil Tale)
- Alle TDC Flex produkter
- TDC One
- TDC Erhverv Works
Du kan se under punktet Abonnement på mobilnummerets side, hvilket mobilabonnement brugeren har. Ønsker du at ændre dette, kan du skifte abonnementet samme sted.
4. BRUGEREN MODTAGER EN SMS ANGÅENDE SMARTWATCH
Brugeren har nu adgang til at kunne aktivere Smartwatch produktet på sin telefon og ur.
Installér Smartwatch på Samsung
Generelle spørgsmål til eSIM til Smartwatch
Hvilke modeller af telefoner, kan bruges til Smartwatch?
Apple: iPhone 6s eller nyere og iOS 13 eller nyere.
Samsung: Android 4.4 og højere med over 1.5GB RAM
Hvilke modeller af Smartwatches kan bruges?
Apple: Apple Watch 3 eller nyere med indbygget eSIM (cellular: rød ring/cirkel på lille drejeskive på uret), med nyeste version af WatchOS.
Apple Watch der er købt i USA, vil ikke være kompatible.
Samsung: Fra Galaxy Watch 4 eller nyere.
Kan Smartwatch produktet tilkøbes ifm. oprettelse af nyt mobilabonnement?
Nej, mobilabonnementet skal være aktivt inden man kan købe tillægsproduktet Smartwatch. Tilkøb af smartwatch sker gennem Selvbetjening.
Skal der sættes simkort i uret for at få mobilforbindelse til uret?
Nej. Ved aktivering af Smartwatch abonnementet i telefonens ur-app, bliver der indlæst et eSIM i uret. Uret skal være Cellular understøttet.
Kan man sende og modtage sms på uret via Bluetooth?
Kan man sende og modtage sms på uret, når ur og telefon ikke er koblet sammen via Bluetooth?
Nej.
Kan man sende modtage sms på uret, når ur og telefon er koblet sammen via Bluetooth?
Ja.
Kan uret bruges i udlandet?
Ja, men kun hvis telefonen er i nærheden af uret og Bluetooth slået til.
Er der 5G på urene?
Nej, det er der ikke.
Hvis man får lavet en simkortudskiftning på sin mobiltelefon, er det så nødvendigt at parre uret igen?
Nej, der er ingen ændringer for uret.
Kan man sende og modtage iMessage på uret?
Ja, man kan modtage og sende iMessages både når telefon og ur er forbundet med bluetooth, men også når telefonen er slukket.
Hvordan kan man se om et ur er blevet aktiveret?
Hvis brugeren har koblet ur og telefon sammen, så kan administrator se i Selvbetjening, at der står ”Smartwatch” under aktive tilkøb. Hvis der står en abonnementspris, er uret aktiveret.
Hvis brugeren ikke har fået koblet ur og telefon sammen, så kan administrator se det i Selvbetjening ved, at der ikke fremgår en pris ud for ”Smartwatch” produktet under aktive tilkøb.
Hvornår starter betalingen for Smartwatch abonnementet?
Betaling starter først, når mobilabonnementet er aktiveret i mobiltelefonens ur-app. Det er gratis at have mulighed for at benytte Smartwatch.
Hvordan fungerer viderestillinger - virker det også for uret?
Ja, også når viderestillinger ændres i Assist App.
Er Smartwatch rabatberettiget?
Nej. Smartwatch er IKKE en del af TDC Erhverv Rabataftale.
Kan man bruge sit ur, hvis mobilabonnement er tyverispærret?
Nej, det kan du ikke. Hvis mobilabonnement er tyverispærret, så gælder det også smartwatch. Du kan dermed ikke lave eller modtage kald. Du kan bruge data, hvis ur og telefon er tæt på hinanden og dermed forbundet via Bluetooth.
Bliver Smartwatch abonnementet automatisk opsagt, hvis medarbejder sletter parring af uret i urets app?
Nej. Hvis brugeren ikke skal bruge uret længere, skal Smartwatch abonnementet opsiges i Selvbetjening. Det er ikke tilstrækkeligt at slette mobilprofilen på uret.
Kan man bruge standardbeskeder, når opkald afvises (fx 'ringer senere') på uret?
Ja, så længe ur og telefon er i nærheden af hinanden og på bluetooth, så kan man "afvise" opkald med standard sms'er fra uret.