Løs problemer med din internetforbindelse

Fungerer dit internet ikke, som det skal, får du her nogle forslag til, hvordan du kan løse problemerne.

Tjek om der er fejl på forbindelsen

Hvis din internetforbindelse ikke virker, kan du som det første tjekke, om den manglende forbindelse skyldes driftsforstyrrelser og fejl i netværket. Det tjekker du ved at undersøge, om der er netværksfejl eller driftsforstyrrelseri dit område.

Korrekt opsætning af dit udstyr

Det kan lyde simpelt, men du skal altid sørge for, at alle kabler og ledninger sidder ordentligt fast i din TDC Erhverv Homebox, stikkontakt eller telefonstik. Følg installationsvejledningen, hvis du er i tvivl.

Sørg for at din router er tændt

Har du en TDC Erhverv Homebox eller TDC Erhverv Box, skal der være lys i Power-lampen. Lyser lampen ikke, kan der være problemer med din stikkontakt eller din TDC Erhverv Homebox. Tjek evt. om stikkontakten er i stykker ved at sætte en lampe eller andet i.

Virker stikkontakten, kan det være din TDC Erhverv Homebox, der er noget galt med. Kontakt Kundeservice for mere hjælp.

Opsætning af din trådløse internetforbindelse

  1. Sørg for at den trådløse forbindelse er aktiveret på din computer

  2. Sørg for, at du tilslutter dig det rigtige netværk og bruger den rigtige adgangskode

Medmindre du har ændret på indstillingerne, kan du se navnet og netværksnøglen for dit netværk på klistermærket i bunden af din TDC Erhverv Homebox.

Problemer med at oprette trådløs forbindelse kan også løses ved at genopsætte dit trådløse netværk. Det gør du ved at afbryde forbindelsen til dit netværk og oprette den igen. Problemerne kan også skyldes støj på det trådløse signal. Det kan løses ved at finde og skifte til en mere optimal kanal.

Tjek om der er problemer med internetforbindelsen

Kig på lamperne på din TDC Erhverv Homebox.

Er Central-lampen slukket, er din TDC Erhverv HomeBox ikke forbundet til TDC’s central. Det kan både skyldes problemer med routeren, kablerne eller forbindelsen. Sluk din TDC Erhverv HomeBox, vent 10 sekunder og tænd den igen.

Lyser lampen stadig ikke kan du Kontakte Kundeservice for mere hjælp.

Er Internet-lampen slukket, har din TDC Erhverv HomeBox ikke fået tildelt en ip-adresse. Har du lige udskiftet din router, kan der gå op til 4 timer, før din TDC Erhverv HomeBox får en ip-adresse. Vent 4 timer, og tjek lampen igen.

Lyser lampen stadig ikke, kan du kontakte Kundeservice for mere hjælp.

Har du stadig brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os: