Hos TDC Erhverv har vi gennem de sidste mange år kunnet tilbyde jer den bedste dækning og de hurtigste hastigheder på Danmarks bedste mobilnetværk, nemlig TDC NET’s. Det vil vi naturligvis meget gerne fortsætte med mange år endnu. Derfor igangsætter TDC NET udfasningen af 3G-nettet ved udgangen af 2022 for at øge kapaciteten til de hurtigere 4G og 5G-netværk.
Brugen af datatjenester, som streaming og hjemmearbejde, har ført til en gennemsnitlig årlig stigning i dataforbruget via mobilnetværket på omkring 35-40 procent. Behovet for hurtige mobilnetværk har med andre ord aldrig været større. TDC NET skifter derfor software i alle mobilmaster for at give jer 5G speed og den bedste 4G oplevelse.
Udfasningen af 3G igangsættes ved udgangen af 2022. I har derfor minimum to år til at overveje at investere i en ny mobiltelefon eller udstyr, hvis jeres nuværende er af ældre dato (+5 år). Det vil fortsat være muligt at gøre brug af det landsdækkende 2G-netværk til tale, uanset hvilken telefon, man har.
I Selvbetjening kan I nemt og hurtigt få et samlet overblik over jeres abonnementer og hvilke mobiler og andet udstyr, som de er tilknyttet. Her kan I hente en excelrapport og se udspecificeret information om abonnementer, IMEI, telefonmodel m.v.
Er I tvivl om, hvordan I logger på Selvbetjening, så læs mere her
Hvis I har spørgsmål i forhold til, hvad udfasningen af 3G-nettet betyder for jer eller vil I bestille nye simkort, er I naturligvis også velkomne til at kontakte os på 70 70 90 90 eller tage fat i jeres Account Manager. Vi sidder klar ved telefonerne mandag til fredag kl. 8.00-16.00. I kan også finde en oversigt over relevante spørgsmål og svar herunder
Hvis I har mobiltelefoner der er mere end 5 år gamle, skal I være opmærksomme. Og hvis I har andet udstyr, der ikke understøtter 4G som fx et simkort i et kamera eller navigation i bilen, skal I også tjekke det. Har I ældre mobiltelefoner, vil I efter 3G-udfasningen fortsat kunne tale og sende SMS’er på 2G, men datahastigheden vil være begrænset.
Det er vigtigt at understrege, at 3G-nettet først udfases fra slutningen af 2022. I har derfor god tid til – sammen med os – at finde ud af, om I har nogle mobiler og andet udstyr, der kræver udskiftning. I er velkomne til at kontakte os på 70 70 90 90 for at høre nærmere.
I kan finde et samlet overblik over jeres abonnementer og hvilke mobiler og andet udstyr, de er tilknyttet via Selvbetjening.
2G-nettet vil ikke blive påvirket af at 3G-nettet lukker. Hvis I har ældre 3G mobiltelefoner, vil de køre via 2G-nettet når 3G-nettet lukker. Det samme gælder, når I sender SMS’er.
I kan oftest genkende en 3G mobiltelefon på, at den har trykknapper. Mobiltelefonerne på listen herunder vil efter 3G-udfasningen bruge 2G til tale og SMS og I vil ikke kunne benytte data. Er I i tvivl, er I velkomne til at kontakte os på 70 70 90 90.
Mobiler der har 3G:
Apple
- iPhone 4
- iPhone 4S
Samsung
- Xcover 271
- Galaxy Xcover 2
- Galaxy Trend Plus
- Xcover 550
- Galaxy S3
- Galaxy S2
- Galaxy J1
- Galaxy Young
Doro
- 6530 / 6531 / 6525 / 6520
- PhoneEasy 624
- PhoneEasy 615
- PhoneEasy 530X
- PhoneEasy 632
Mobiltelefoner på listen herunder, har ikke VoLTE og kan derfor ikke tale på 4G. I vil derfor opleve, at det går langsommere, da tale og SMS sker på 2G. I vil fortsat kunne gå på nettet med mobiltelefonen via 4G. Er I i tvivl, er I velkomne til at kontakte os på 70 70 90 90.
Mobiler der har 4G data, men IKKE 4G tale (VoLTE):
Apple
- iPhone 5s
- iPhone 5
- iPhone 5c
Samsung
- Galaxy Xcover 3
- Galaxy S5
- Galaxy S4
- Galaxy J3 (2016)
- Galaxy A3
Huawei
- Huawei Honor 8
Har I en iPhone, gør I således:
Indstillinger
Mobilnetværk
Indstillinger til data
Tale og Data.
Her I en Samsung, gør I således:
Indstillinger
Forbindelser
Mobilnetværk
VoLTE.