Glæd dig!

Vi er gået i gang med at levere lynhurtigt fiber til din adresse

Du kan hjælpe fiberleverancen godt på vej

I de fleste tilfælde har vi behov for at besøge dig for at vurdere, hvordan fiberen kan etableres. 

Læs mere om hvad du kan forberede under hvert leverancepunkt ved at klikke på det. 
Se også her hvornår du skal være til stede på adressen.

  • Hvis vi ikke allerede har fiber inde på din adresse, vil du få en opringning fra den entreprenør der skal besigtige bygningen.

  • Entreprenøren ringer indenfor 14 dage fra vi har modtaget din bestilling.

  • I skal aftale hvornår entreprenøren skal komme og besøge dig, så vi kan planlægge hvordan fiberen skal graves ind til dig og føres igennem din bygning, frem til det sted den skal afsluttes.

  • Hvis der ikke er behov for at vi kommer og besigtiger adressen, skal du blot afvente at du modtager en ordrebekræftelse med din leveringsdato.

Det kan du forberede:
  • Ved besøget skal der være en person til stede, som kan sige ok til hvor vi graver, borer og fører rør på din adresse. Er du således lejer, er det vigtigt at ejeren eller en som kan give tilladelse, er tilstede når vi besigtiger adressen.

  • Er der specielle forhold som fredningsforhold, specielle sikkerheds- eller adgangskrav, skal vores entreprenør vide dette.

  • Du modtager en ordrebekræftelse, der specificerer hvad du har bestilt, og hvornår vi kan levere din fiberforbindelse.

  • Har du også bestilt udstyr, modtager du en særskilt ordrebekræftelse på udstyr, som også indeholder dato for det afsluttende teknikerbesøg.

  • Hvis der er bestilt Leverancekoordinator, bliver du kontaktet for at tale installationsprocessen igennem. Herefter modtager du skriftlig bekræftelse og specifikation.

Det kan du forberede:
  • Du skal kontrollere, at det telefonnummer, der er i ordrebekræftelsen, er det korrekte, så vi kan kontakte dig.

  • Hvis du har spørgsmål til ordrebekræftelsen eller behov for at foretage ændringer, kan du kontakte vores kundeservice.

  • Vores entreprenør indhenter de nødvendige tilladelser hos myndighederne, og er afhængige af en gravetilladelse fra kommunen før de kan starte. Der kan derfor godt gå lidt tid med det.

  • Den gennemsnitlige leveringstid for en fiberforbindelse er 8 uger.

  • Fiberkablet bliver ført ind til det aftalte punkt ved huset, af entreprenøren.

  • Det er ikke altid nødvendigt at grave. Men hvis der graves, sørger entreprenøren for reetablering af fx din indkørsel. Dette sker til sidst i processen.

  • Entreprenøren installerer også fiberen i din bygning, som aftalt ved besigtigelsen. Dette sker ofte op til 14 dage inden den endelige leverance er færdig.

Det kan du forberede:
  • Der er opstillet rackskab inden den indvendige installation, hvis fiberen skal leveres i rack.

  • Teknikeren kan få adgang til alle de rum fiberen skal trækkes igennem for at nå frem til afslutningspunktet.

  • Du behøver ikke at være hjemme mens entreprenøren graver, men det er selvfølgelig vigtigt at du er tilstede når han skal etablere fiberen i din bygning.

  • Du får besøg af en tekniker fra TDC Erhverv, der installerer fiberudstyret (router/switch) og tester forbindelsen.

  • Når teknikeren kører, er du klar til at bruge din nye fiberforbindelse. Dokumentation på den udførte test bliver sendt til din e-mail.

Det kan du forberede:
  • Der skal være en person tilstede, som kan anvise hvor teknikeren skal installere udstyret.

  • Der skal være et strømstik indenfor 1,5 meter fra stedet hvor udstyret skal installeres.