“Hos KAB valgte vi at fremtidssikre vores telefoni med Teams Telefoni i samarbejde med TDC Erhverv. Implementeringen skete hurtigt, og vigtigst af alt blev vores medarbejdere taget med på den digitale rejse fra start til slut. Den nye løsning har ikke kun sikret vores telefoni, men også forbedret serviceniveauet over for lejerne.”
Brian Zelchau Lykke
Udfordring
Med cirka 65.000 almene boliger i hovedstadsområdet og 1500 ansatte er det vigtigt med god, effektiv og ikke mindst sikker telefoni. Med den udfasede teknologi, Skype for Business, stod Danmarks største administrationsorganisation, KAB, med en telefoniløsning baseret på on-premise løsninger, der udgjorde en potentiel sikkerhedsrisiko. Derfor ønskede KAB at fremtidssikre deres telefoni med cloudløsningen Teams Telefoni for at værne sig mod potentielle skader eller tab.
Som med så meget andet kan forandring være svært. Derfor var KAB opmærksomme på, at skiftet af deres telefoniløsning ville være en stor forandring for medarbejderne, som var vant til andre systemer og procedurer. Udfordringen bestod dermed ikke alene i at sikre en hurtig og effektiv implementering af løsningen i samarbejde med TDC Erhverv, men også at KAB havde medarbejderne med hele vejen på rejsen. KAB ønskede at undgå, at medarbejderne blev efterladt med spørgsmål som ”Hvorfor skifter vi til Teams Telefoni, når det andet fungerer?”
Løsning
For KAB var løsningen at implementere cloudløsningen Teams telefoni med hjælp fra TDC Erhverv. Med cloudløsningen kan KAB nu opbevare al deres data samlet og sikkert i skyen, lige så vel som at medarbejderne kan samarbejde på tværs af lokationer.
I samarbejde med TDC Erhverv har KAB ikke alene implementeret løsningen i hele organisationen på under tre måneder, men også iværksat forskellige initiativer med fokus på medarbejderne for at sikre en succesfuld og gnidningsfri overgang. Fra start til slut har KAB involveret medarbejderne i skiftet, processerne, tidshorisonten mm. Med hjælp fra TDC Erhverv har KAB formået at kommunikere løsningen i et KAB-sprog, lige så vel som at de har tilbudt deres medarbejdere kurser og undervisning i Teams Telefoni. Initiativerne har sikret en glidende overgang på under tre måneder.
Bedre muligheder for samarbejde og forbedret serviceniveau
Udover at skiftet til Teams Telefoni har fremtidssikret KAB’s telefoni, har det også forbedret deres serviceniveau over for lejerne af KAB’s ejendomme med bedre håndtering af henvendelser og omstilling internt. Samtidig har skiftet resulteret i, at KAB har opdateret deres telefonsvarebeskeder. Det betyder, at KAB nu har en opdateret og ensartet telefonsvarer, uanset hvor man ringer hen.
Har I også brug for hjælp til at få fremtidssikret jeres telefoni?
Om KAB
KAB er Danmarks største administrationsorganisation og administrerer cirka 65.000 almene boliger i hovedstadsregionen. KAB-Fællesskabet består af 32 almene boligorganisationer fordelt på godt 400 boligafdelinger, ni parlamentariske selskaber og fire kollegier. KAB udlejer og administrerer over 70.000 lejemål og samarbejder med cirka 1800 bestyrelsesmedlemmer. I KAB-huset på Enghavevej i København har KAB cirka 450 ansatte, mens deres lokale driftspersonale tæller cirka 1050 ansatte. Organisationen blev stiftet i 1920 med formålet om at løse manglen på boliger, men arbejder i dag med boligudvikling i bredere forstand.