Valcon samler alle kommunikationskanaler i TDC Erhverv Teams

Valcon er et internationalt konsulenthus, der driver management-projekter flere steder i verden. De lever blandt andet af at levere kompetent kunderådgivning og skabe effektive samarbejdsforhold for medarbejderne. Derfor er deres valg af digitale værktøjer også et strategisk og forretningskritisk valg.

Læs mere om TDC Erhverv Teams

Udfordring

I tiden før COVID-19 var Valcon også dybt afhængige af at have gode virtuelle kommunikationsværktøjer ved hånden. Men de mange måneder med distancearbejde understregede kun behovet for at have en stærk kommunikationsplatform med adgang til state-of-the-art-mødeteknologi.

Løsning

For at få en fremtidssikret kommunikationsplatform migrerede Valcon fra Skype for Business til TDC Erhverv Teams. Med Teams-platformen har Valcon fået en kommunikationshub, der samler alle tråde – chat, møder, mail, telefoni og dokumenter. Alle Valcons projekter ligger eksempelvis på et site i SharePoint, og det site er koblet sammen med et Teams-site, så de kan samle al information på et projekt ét sted.

Valcon har oplevet, at funktionaliteten i Teams er blevet væsentligt forbedret under COVID-19. Tidligere var de eksempelvis nødt til at bruge en tredjepartsløsning til afholdelse af webinarer, fordi det ikke fungerede tilfredsstillende i Teams. De kunne ikke invitere kunder til workshops, lave breakout rooms og så videre, men det kan de nu. Derfor skrottede de deres licens til tredjepartsløsningen og bruger nu udelukkende Teams til webinarer.

“Onboarding-forløbet er gået utroligt nemt. Vi havde et godt team af konsulenter på, hvor man kunne mærke, at de havde prøvet det før. Det kørte snorlige, og det endte med, at vi migrerede tre uger før tidsplanen.”

- Claus Røddik, IT Manager i Valcon