Hvordan bestiller jeg eSIM?

Senest opdateret: 28. Aug 2024


Få svar på, hvordan du kan bestille et eSIM til fx en ny telefon eller konvertere et fysisk simkort. Læs mere om, hvordan du modtager dit eSIM og hvor lang tid det tager, før det er aktivt.




Sådan bestiller du eSIM

Vigtig info: Før du bestiller eSIM, skal du kontrollere om din enhed understøtter eSIM-funktionen.

Apple-telefoner: Se liste her
Samsung-telefoner: Se liste her

Der er to måder at bestille eSIM på gennem vores Selvbetjening, og begge metoder er korrekte.

  1. Log direkte ind på Selvbetjening her.

  2. Under Mest populære handlinger skal du vælge Skift sim-kort.

    Forside - skift simkort

  3. Indtast mobil nr., Simkortnummer eller navn, som du ønsker at bestille eSIM til.

  4. Vælg hvilket SIM der skal skiftes og klik Næste.

  5. Vælg her eSIM.

  6. Vælg aktiveringsdato, Hurtigst muligt eller På bestemt dato.

  7. Vælg om eSIM skal sendes til en e-mail.

  8. Klik Godkend.

  9. Simkort udskiftning er gået i gang.

  10. Dit eSIM vil virke indenfor 1 time.

  11. Du vil modtage en QR-kode og en vejledning for aktiveringen. QR-koden skal du scanne med din mobiltelefon. QR-koden kan scannes op til flere gange, så man kan med fordel gemme den, til hvis man får ny mobil.

  1. Gå direkte ind til abonnement i Selvbetjening her

  2. Find og vælg det nummer eller abonnement, som du ønsker at skifte simkort på.  

  3. Kig under sektionen SIM.

  4. Her skal du klikke på Skift SIM. Et nyt vindue åbner sig til højre.  

  5. Vælg her eSIM.

  6. Vælg aktiveringsdato, Hurtigst muligt eller På bestemt dato.

  7. Vælg om eSIM skal sendes til en e-mail.

  8. Klik Godkend.

  9. Simkort udskiftning er gået i gang.

  10. Dit eSIM vil virke indenfor 1 time.

  11. Du vil modtage en QR-kode og en vejledning for aktiveringen. QR-koden skal du scanne med din mobiltelefon. QR-koden kan scannes op til flere gange, så man kan med fordel gemme den, til hvis man får ny mobil.





Brug for hjælp til aktivere eSIM?

Skal du have hjælp til at aktivere og scanne din QR-kode, kan du få hjælp det her.




Jeg har fået ny telefon, hvor jeg skal bruge eSIM. Hvad gør jeg?

Du skal bestille et nyt eSIM på vores Selvbetjening, som du får med det samme efter bestillingen i form af en QR-kode. Herefter skal du installere dit nye eSIM på din nye telefon. Se vejledningen her.




Hvordan bestiller jeg en ny QR-kode til mit eSIM?

Du skal have et nyt eSIM for at få en ny QR-kode. Der er to muligheder for dette:

  1. Log ind på vores Selvbetjening og bestil et nyt eSIM.

  2. Kontakt vores kundeservice og bestil et via. dem.




Andre spørgsmål til bestilling af eSIM

Det koster 99 kr. at skifte sit simkort til eSIM. Hvis du foretager bestillingen i vores Selvbetjening, koster det ingenting. Hvis du skal have eSIM til et nyt abonnement, er det inkluderet i oprettelsesprisen.

Hvis du har QR-koden til dit nuværende eSIM, kan du scanne den igen på din nye telefon.

Hvis du ikke har QR-koden, skal du bestille et nyt eSIM på vores Selvbetjening via en kortudskiftning.

Få hjælp til det her.

Under bestillingen i Selvbetjening, vil man kunne vælge hvornår det skal være aktivt. Det vil sige, at det kan være aktivt indenfor 1 time, men også til en bestemt dato i fremtiden.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at chatte, ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Figur af mand og kvinde med høretelefoner - Kontakt os