Spørgsmål til rykker

Senest opdateret: 11. Sep 2023

Har du modtaget en rykkerskrivelse, er det fordi vi mangler en betaling vi vores system. Mangler du din originale faktura, kan du altid genfinde en kopi af fakturaen i Selvbetjening.




Undgå gebyrer og kompensationsbeløb

Tilmeld betalingsservice

Gør det nemt og tilmeld din faktura til automatisk betaling (PBS).
Tilmeldingen skal laves gennem egen netbank og betaling med PBS er gratis hos TDC Erhverv.

Billedet viser informationer til betalingsservice - TDC Erhverv


Bemærk:
 Tilmeldingen gælder først fra den kommende faktura.
Det betyder, at hvis I har en faktura med et udestående, vil denne skulle betales selvom der tilmeldes PBS.


Læs mere omkring betaling af din faktura her.



Ofte stillede spørgsmål


Har du modtaget en rykkerskrivelse, men ingen faktura, kan du altid gå i Selvbetjening og genfinde virksomhedens fakturaer.

Gå til fakturaoversigt her

Oplever du, at rykkerskrivelsen er på et andet beløb end på din faktura, kan der være flere årsager:

  1. Fakturaens beløb er blevet betalt eksklusive moms

  2. En kreditnota er blevet modregnet eller har påvirket beløbet på en anden måde

Du kan altid følge med i alle kontobevægelser, herunder indbetalinger af fakturaer og kreditnotaer i Selvbetjeningen.

  • Rykkergebyr - 100,00 kr. (beløbet er momsfri)
    Opkræves hvis en faktura ikke er betalt indenfor den gældende betalingsfrist.

  • Kompensationsgebyr - 310,00 kr. (beløbet er momsfrit)
    Gebyr der dækker omkostninger for inddrivelse af en forsinket betaling mellem erhvervsdrivende.

  • Morarente - Varierende (beløbet er momsfrit)
    Kompensation for forsinket betaling.

Se alle gebyrer her.

På side 1 af rykkeren kan du se Fakturanr., som indikerer, hvilken faktura der ikke er registreret betaling for. Har du brug for en kopi af din faktura, kan du finde den i Selvbetjening. Find din fakturakopi her.

Du kan få genåbnet dit abonnement ved at betale den regning, der er blevet rykket for. Når først du har betalt og betalingen er modtaget hos TDC, vil der ske en automatisk genåbning. Du kan betale med kort her.

Bemærk: ved betaling via netbank vil TDC først modtage din indbetaling i løbet af 3-5 bankdage.

Det er forskelligt, hvornår vi modtager din betaling alt efter, hvilken betalingsmetode du bruger:

- Indbetalingsformular: Ved brug af vores indbetalingsformular, modtager vi din indbetaling med det samme.

- Betalingsinformation fra din faktura (FI-kode +71<1111111111111111+88888888<): Ved brug af FI-koden på din faktura går der ca. 3-5 bankdage.











Chat med os

Du har mulighed for at skrive til os via vores chat - Find den nede i højre hjørne

Billedet viser muligheden for at chatte med TDC Erhverv


Accepter "funktionelle" cookies på vores hjemmeside, hvis du ikke kan se chatten.
Se også chattens åbningstider
her.