Spørgsmål til rykker

Senest opdateret: 15. Nov 2024


Har du modtaget en rykkerskrivelse, er det fordi vi mangler en betaling vi vores system.




Undgå gebyrer og kompensationsbeløb

Tilmeld betalingsservice

Gør det nemt og tilmeld din faktura til automatisk betaling (PBS).
Tilmeldingen skal laves gennem egen netbank og betaling med PBS er gratis hos TDC Erhverv.

Ovenfor ses oplysningerne til at tilmelde sig betalingsservice

Bemærk: Tilmeldingen gælder først fra den kommende faktura.
Det betyder, at hvis I har en faktura med et udestående, vil denne skulle betales selvom der tilmeldes PBS.


Læs mere omkring betaling af din faktura her.




Find din faktura i vores Selvbetjening

Mangler du din faktura, kan du altid genfinde en kopi af fakturaen i Selvbetjening.
Gå til kopi af faktura i Selvbetjening her
Opret login til Selvbetjening her




Ofte stillede spørgsmål

Har du modtaget en rykkerskrivelse, men ingen faktura, kan du altid gå i Selvbetjening og genfinde virksomhedens fakturaer.

Gå til fakturaoversigt her

Oplever du, at rykkerskrivelsen er på et andet beløb end på din faktura, kan der være flere årsager:

  1. Fakturaens beløb er blevet betalt eksklusive moms

  2. En kreditnota er blevet modregnet eller har påvirket beløbet på en anden måde

Du kan altid følge med i alle kontobevægelser, herunder indbetalinger af fakturaer og kreditnotaer i Selvbetjeningen.

  • Rykkergebyr - 100,00 kr. (beløbet er momsfri)
    Opkræves hvis en faktura ikke er betalt indenfor den gældende betalingsfrist.

  • Kompensationsgebyr - 310,00 kr. (beløbet er momsfrit)
    Gebyr der dækker omkostninger for inddrivelse af en forsinket betaling mellem erhvervsdrivende.

  • Morarente - Varierende (beløbet er momsfrit)
    Kompensation for forsinket betaling.

Se alle gebyrer her.

På side 1 af rykkeren kan du se Fakturanr., som indikerer, hvilken faktura der ikke er registreret betaling for. Har du brug for en kopi af din faktura, kan du finde den i Selvbetjening. Find din fakturakopi her.

Du kan få genåbnet dit abonnement ved at betale den regning, der er blevet rykket for. Når først du har betalt og betalingen er modtaget hos TDC Erhverv, vil der ske en automatisk genåbning. Du kan betale med kort her.

Bemærk: ved betaling via netbank vil TDC Erhverv først modtage din indbetaling i løbet af 3-5 bankdage.

Det er forskelligt, hvornår vi modtager din betaling alt efter, hvilken betalingsmetode du bruger:

- Indbetalingsformular: Ved brug af vores indbetalingsformular, modtager vi din indbetaling med det samme.

- Betalingsinformation fra din faktura (FI-kode +71<1111111111111111+88888888<): Ved brug af FI-koden på din faktura går der ca. 3-5 bankdage.

Beløb markeret med * er momsfrie. Hvis du abonnerer på et tv-abonnement, kan det være afgifter til KODA og Copydan. Det kan også være gebyrer, fx rykkergebyr, hvis du har betalt en tidligere regning for sent. Beløb der ikke er markeret med * er momspligtige og indgår derfor i momsberegningen.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at chatte, ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Kontakt ikon med nissehuer