Betal din faktura

Senest opdateret: 23. Apr 2024


Se her, hvordan du kan betale din faktura samt tilmelde dig automatisk betaling.




Betal din faktura automatisk

Tilmeld betalingsservice

Gør det nemt og tilmeld din faktura til automatisk betaling (PBS).
Tilmeldingen skal laves gennem egen netbank og betaling med PBS er gratis hos TDC Erhverv.

Ovenfor ses oplysningerne til at tilmelde sig betalingsservice

Bemærk: Tilmeldingen gælder først fra den kommende faktura.
Det betyder, at hvis I har en faktura med et udestående, vil denne skulle betales selvom der tilmeldes PBS.




Betal gennem Selvbetjening



Betal gennem indbetalingsformular

Betal online her




Betal fra Girokort

Du kan også betale via FI nummeret, som står nederst på din faktura.
FI nummeret kan se således ud: +71< 1111111111111111+88888888<

Eksempel på, hvor du finder betalingslinjen på din faktura


Betal fra udlandet

SWIFTKODE: DABADKKK
IBAN: DK2530000005009200
Reference: Dit kontonummer (Du finder det øverst til højre på din faktura)




Ofte stillede spørgsmål

Et kundenummer starter med “4” og indeholder 9 cifre.
Du finder dit kundenummer i øverste højre hjørne af din faktura.

Tilmeld din faktura til PBS
PBS nr. / kreditor nr.:
01741640
Debitor gruppe nummer: 00001
Kundenummer: Det er dit TDC kundenummer.
Du finder alle 3 informationer i toppen, til højre på din faktura.

FIK-kode
Du kan også betale via FI nummeret som står nederst på din faktura.
FI nummeret kan se således ud: +71< 1111111111111111+88888888<

Hvis du betaler fra udlandet
Swiftkode:
DABADKK
IBAN: DK5630000008372020
Reference: Dit kundenummer, som du finder i toppen til højre på din faktura.

Du modtager din første faktura, hvor vi opkræver dig for et eventuelt oprettelsesgebyr og for resten af fakturaperioden (kvartal eller måned), ca. 5 dage efter abonnementet er oprettet.

Et eksempel:

Køber du et abonnement midt i februar, udsteder vi en faktura (#1) for resten af vores fakturaperiode – fra d. 15/02 - d. 31/03, samt næste kvartal d. 01/04 – d. 30/06. Da perioden er længere end et kvartal, vil beløbet være højere end forventet. Efterfølgende vil den næste faktura (#2) du modtager, være for perioden d. 01/07 - d. 30/09. Her vil beløbet være som forventet.

Du modtager en faktura, hvis vi ikke når at udføre din opsigelse, før vi udsender fakturaen for næste periode til dig. I det tilfælde sender vi dig en slutopgørelse, når dit abonnement er lukket. Her vil det forudbetalte abonnement blive modregnet i dit eventuelle forbrug. Har du penge til gode, så anviser vi på kreditnotaen, hvordan du får dem udbetalt. Du kan typisk få pengene udbetalt på tdc.dk/udbetaling.

Vi kalder det ”ejerskifte”. Du kan ændre stamdata her.

Ja, med adgang til Selvbetjeningen kan du følge med i dit forbrug på Medarbejdersiden.
Gå til Selvbetjeningen.
Bestil adgang her.

Ja, på Medarbejdersiden og Kontonummersiden på Selvbetjeningen kan du selv påføre eller ændre ”faktura bemærkninger” og ”faktura vedrørende” (fx afdeling).

På den første faktura du får efter ændringerne, trækker vi det beløb fra, du tidligere har forudbetalt for det nu opsagte abonnement. Vi opkræver samtidig for dit forbrug på det opsagte abonnement. Du kommer også til at betale for dit nye abonnement i resten af den aktuelle fakturaperiode (kvartal).

Eksempel
Du har et aktivt mobilabonnement, og den nuværende abonnementsperiode går fra 1. juli – 30. september.
Den 15. juli vælger du at skifte til et nyt mobilabonnement.
Da du har forudbetalt denne abonnementsperiode, vil beløbet fra opsigelsesdatoen og resten af perioden ud blive krediteret.

Din efterfølgende faktura vil have følgende posteringer:

  • Dato: 15.07 – 30.09 xxx,xx kr. (Tilbagebetaling)

  • Dato: 15.07 – 30.09 xxx,xx kr. (Betaling for nuværende periode)

  • Dato: 01.10 – 31.12 xxx,xx kr. (Betaling for kommende periode)

Hvis virksomheden skal betale hele medarbejderens faktura, skal I blot blive enige om, hvem der skal have det juridiske ejerskab af abonnementet. Derefter kan virksomheden sættes op som betaler.

Hvis medarbejderen selv skal betale en del af sin faktura, skal dette oprettes særskilt. Kontakt Kundeservice for at få den rigtige opsætning. Kundeservice kan kontaktes via Selvbetjeningen.

Vær opmærksom på at vi ikke tilbyder at dele fakturaen op i nationalt/internationalt forbrug.

Det er forskelligt, hvornår vi modtager din betaling alt efter, hvilken betalingsmetode du bruger:

- Indbetalingsformular: Ved brug af vores indbetalingsformular, modtager vi din indbetaling med det samme.

- Betalingsinformation fra din faktura (FI-kode +71<1111111111111111+88888888<): Ved brug af FI-koden på din faktura går der ca. 3-5 bankdage.

Nogle sms- og mms-tjenester kræver betaling. Det kan fx være, hvis du har doneret penge via mobilen, stemt i konkurrencer eller købt et produkt til mobilen.

Opkald til særtjenester er opkald til betalingsnumre, 90-numre, vejrmelding o. lign. Disse opkald indgår ikke i talepakker.

Gebyr for udsendelse af papirfaktura. Gebyret kan undgås ved tilmelding til Nets (hed før PBS) eller e-faktura, så fakturaen fremsendes pr. e-mail.
Tilmelding kan ske her.

Hvis du har skiftet til et andet produkt eller opsagt et produkt siden din sidste regning, vil det du har forudbetalt på det gamle produkt, være trukket fra her.
Hvis hele din faktura ender med et tilgodehavende, kan du få det udbetalt på tdc.dk/udbetaling.

For at vi kan finde og registrere din indbetaling bedst muligt, henviser vi til at gøre brug af vores indbetalingsformular.

Find vores indbetalingsformular her

Se generelt om betaling af din faktura her

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os