Se her, hvordan du kan betale din faktura samt tilmelde dig automatisk betaling.
Betal din faktura automatisk
Tilmeld betalingsservice
Gør det nemt og tilmeld din faktura til automatisk betaling (PBS).
Tilmeldingen skal laves gennem egen netbank og betaling med PBS er gratis hos TDC Erhverv.
Bemærk: Tilmeldingen gælder først fra den kommende faktura.
Det betyder, at hvis I har en faktura med et udestående, vil denne skulle betales selvom der tilmeldes PBS.
Betal gennem Selvbetjening
Gå til Fakturaoversigt i Selvbetjening her
Mangler du et login? Opret login til Selvbetjening herFind den faktura du vil betale og klik på Betal nu
Betal gennem indbetalingsformular
Betal fra Girokort
Du kan også betale via FI nummeret, som står nederst på din faktura.
FI nummeret kan se således ud: +71< 1111111111111111+88888888<
Betal fra udlandet
SWIFTKODE: DABADKKK
IBAN: DK2530000005009200
Reference: Dit kontonummer (Du finder det øverst til højre på din faktura)
Ofte stillede spørgsmål
Har du et kundenummer? (starter med 4)
Et kundenummer starter med “4” og indeholder 9 cifre.
Du finder dit kundenummer i øverste højre hjørne af din faktura.
Tilmeld din faktura til PBS
PBS nr. / kreditor nr.: 01741640
Debitor gruppe nummer: 00001
Kundenummer: Det er dit TDC kundenummer.
Du finder alle 3 informationer i toppen, til højre på din faktura.
FIK-kode
Du kan også betale via FI nummeret som står nederst på din faktura.
FI nummeret kan se således ud: +71< 1111111111111111+88888888<
Hvis du betaler fra udlandet
Swiftkode: DABADKK
IBAN: DK5630000008372020
Reference: Dit kundenummer, som du finder i toppen til højre på din faktura.
Er din første faktura større end forventet?
Du modtager din første faktura, hvor vi opkræver dig for et eventuelt oprettelsesgebyr og for resten af fakturaperioden (kvartal eller måned), ca. 5 dage efter abonnementet er oprettet.
Et eksempel:
Køber du et abonnement midt i februar, udsteder vi en faktura (#1) for resten af vores fakturaperiode – fra d. 15/02 - d. 31/03, samt næste kvartal d. 01/04 – d. 30/06. Da perioden er længere end et kvartal, vil beløbet være højere end forventet. Efterfølgende vil den næste faktura (#2) du modtager, være for perioden d. 01/07 - d. 30/09. Her vil beløbet være som forventet.
Har du modtaget en faktura efter opsigelsesdatoen?
Du modtager en faktura, hvis vi ikke når at udføre din opsigelse, før vi udsender fakturaen for næste periode til dig. I det tilfælde sender vi dig en slutopgørelse, når dit abonnement er lukket. Her vil det forudbetalte abonnement blive modregnet i dit eventuelle forbrug. Har du penge til gode, så anviser vi på kreditnotaen, hvordan du får dem udbetalt. Du kan typisk få pengene udbetalt her.
Firmaet har ændret CVR-nummer og/eller navn siden modtagelse af seneste faktura. Hvordan får jeg det rettet?
Vi kalder det ”ejerskifte”. Du kan ændre stamdata her.
Kan jeg følge med i mit forbrug?
Ja, med adgang til Selvbetjeningen kan du følge med i dit forbrug på Medarbejdersiden.
Gå til Selvbetjeningen.
Bestil adgang her.
Kan jeg påføre en bemærkning på vores abonnementer, så jeg kan se på min faktura, hvad vi bruger nummeret til?
Ja, på Selvbetjeningen kan du selv påføre eller ændre ”faktura bemærkninger” på abonnementer og ”vedrørende” (fx afdeling), på kontonumre.
Dette kan gøres under det specifikke abonnement under abonnementer, eller hvis selve kontoen skal have en bemærkning, kan dette påføres under Konti og tilføje et Kontonavn, ved at trykke på blyanten ud for den konto det skal påføres. Så vil dette fremgå som Vedrørende: xxx på forsiden af jeres faktura.
Har du tilkøbt et nyt abonnement og opsagt et andet?
På den første faktura du får efter ændringerne, trækker vi det beløb fra, du tidligere har forudbetalt for det nu opsagte abonnement. Vi opkræver samtidig for dit forbrug på det opsagte abonnement. Du kommer også til at betale for dit nye abonnement i resten af den aktuelle fakturaperiode (kvartal).
Eksempel
Du har et aktivt mobilabonnement, og den nuværende abonnementsperiode går fra 1. juli – 30. september.
Den 15. juli vælger du at skifte til et nyt mobilabonnement.
Da du har forudbetalt denne abonnementsperiode, vil beløbet fra opsigelsesdatoen og resten af perioden ud blive krediteret.
Din efterfølgende faktura vil have følgende posteringer:
Dato: 15.07 – 30.09 xxx,xx kr. (Tilbagebetaling)
Dato: 15.07 – 30.09 xxx,xx kr. (Betaling for nuværende periode)
Dato: 01.10 – 31.12 xxx,xx kr. (Betaling for kommende periode)
Skal du og din medarbejder deles om at betale regningen?
Hvis virksomheden skal betale hele medarbejderens faktura, skal virksomheden have det juridiske ejerskab af abonnementet, og medarbejderen kan fremgå som bruger.
Hvis medarbejderen selv skal betale en del af sin faktura, bliver dette oprettet særskilt. Kontakt Kundeservice for at få den rigtige opsætning. Kundeservice kan kontaktes via Selvbetjeningen.
Vær opmærksom på at vi ikke tilbyder at dele fakturaen op i nationalt/internationalt forbrug.
Hvornår går min indbetaling igennem?
Det er forskelligt, hvornår vi modtager din betaling alt efter, hvilken betalingsmetode du bruger:
- Indbetalingsformular: Ved brug af vores indbetalingsformular, modtager vi din indbetaling med det samme.
- Betalingsinformation fra din faktura (FI-kode +71<1111111111111111+88888888<): Ved brug af FI-koden på din faktura går der ca. 3-5 bankdage.
Hvad omfatter posten ”Indholdstakserede tjenester” på min faktura?
Nogle sms- og mms-tjenester kræver betaling. Det kan fx være, hvis du har doneret penge via mobilen, stemt i konkurrencer eller købt et produkt til mobilen.
Hvorfor bliver jeg opkrævet for ”Opkald til særtjenester”?
Opkald til særtjenester er opkald til betalingsnumre, 90-numre, vejrmelding o. lign. Disse opkald indgår ikke i talepakker.
Hvad er ”gebyr for papirfaktura”?
Gebyr for udsendelse af papirfaktura. Gebyret kan undgås ved tilmelding til Nets (hed før PBS) eller e-faktura, så fakturaen fremsendes pr. e-mail.
Tilmelding kan ske her.
Hvad dækker posten ”Tilbagebetaling”?
Hvis du har skiftet til et andet produkt eller opsagt et produkt siden din sidste regning, vil det du har forudbetalt på det gamle produkt, være trukket fra her.
Hvis hele din faktura ender med et tilgodehavende, kan du få det udbetalt på tdc.dk/udbetaling.
Hvad er TDC Erhvervs betalingsoplysninger?
For at vi kan finde og registrere din indbetaling bedst muligt, henviser vi til at gøre brug af vores indbetalingsformular.