Glæd jer!

Vi arbejder på at levere jeres stabile og fremtidssikrede fiberforbindelse. For at sikre en smidig proces bør I læse siden her igennem og kontakte os, hvis I har spørgsmål. Vi står klar til at hjælpe på chat og telefon.
1. Tjek at vi har den rigtige information
  • I modtager en ordrebekræftelse. Husk at tjekke, at vi har registeret korrekt leveringsadresse, husnummer, etage og kontaktoplysninger.

  • Har I tilknyttet en leverancekoordinator fra TDC Erhverv, er denne jeres faste kontaktperson for spørgsmål og ændringer gennem hele leverancen.

  • Er I forhindret, eller passer datoen jer ikke for teknikerbesøg, så kontakt hurtigst muligt vores kundeservice.

  • I tilfælde af uventede forhold, modtager I en opdateret ordrebekræftelse med nye datoer.

2. Sådan føres fiberkablet ind

Vores samarbejdspartner rækker ud til jer, inden de kommer forbi for at føre fiberen ind i bygningen. Det er vigtigt at besvare deres henvendelser hurtigt for at undgå forsinkelser i etableringen af fiberforbindelsen.

  • Fiberkablet føres fra vejen til første facademur og ind i stueplan, hvor den indvendige fiberboks opsættes i et tørt og frostsikret rum. I etageejendomme føres fiberen til ønsket etage. Ønsker du ikke router placeret ved siden af fiberboksen, kan du selv trække LAN-kabling til ønsket placering.

  • Der skal være strømstik inden for 1,5 meter fra stedet, hvor boksen installeres.

  • Hvis I ikke selv ejer bygningen, kan det være nødvendigt at indhente tilladelse til etablering af fiber fra ejeren. Denne tilladelse skal være på plads, før etablering af fiberforbindelsen kan planlægges.

3. Etablering af fiberforbindelse

Hvis der ikke er fiber etableret på adressen, føres fiberkablet ind til det aftalte sted.

  • I får besøg af vores samarbejdspartner og deres underleverandør, som påbegynder det udvendige arbejde. I behøver ikke være til stede på installationsadressen, hvis der skal graves eller blæses fiberkabel ind til bygningen.

  • Når entreprenøren er færdig, får I besøg af en tekniker der sætter fiberboksen op og tester linjen. Datoen vil fremgå af ordrebekræftelsen. Det er vigtigt, at der er en beslutningsdygtig kontaktperson til stede når teknikeren kommer.

  • Efter etablering af fiberen sørger entreprenøren for at reetablere. Dette sker til sidst i processen og senest to uger efter fiberen er sat i drift.

Hvis der er fiber etableret på adressen, vil det fremgå af jeres ordrebekræftelse om der er behov for at udskifte fiberboksen.

  • Det er vigtigt at I sikrer, at der er en eksisterende fiberboks på jeres adresse så hurtigt som muligt efter bestillingen. Skulle det ikke være tilfældet skal I give besked til jeres kontaktperson eller ringe til kundeservice.

Bemærk:

  • Skift af fiberboks kan betyde nedetid, hvis I har en aktiv fiberløsning fra en anden udbyder i dag. Det er vigtigt at være opmærksom på datoen for skift af fiberboks, så I får mindst muligt nedetid - boksskifte skal ske så tæt på fiberlevering som muligt.

  • Hvis I bliver kontaktet for en hurtigere tid for skift af fiberboks, er det vigtigt, at I meddeler, at I skal bruge fiberløsningen helt frem til skift af udbyder (oprettelse af fiber fra TDC Erhverv).

  • Hvis I har bestilt enten standardrouter eller lejet router se leverancepunktet omkring ’Installation af router’ for mere information. Fiberen vil først være klar til brug når routeren er installeret.

4. Levering og installation af router

Hvis I har bestilt postforsendelse af routeren, skal I selv sætte den til fiberboksen for at få løsningen i drift. Vejledning til installation af router findes i kassen.

I ordrebekræftelsen fremgår det hvilken port routeren skal tilsluttes til fiberboksen.

I kan desuden finde vejledninger til opsætning af internet her.

Hvis I har bestilt TDC Erhverv standard router, får I besøg af en tekniker, der installerer routeren. Det vil fremgå af jeres ordrebekræftelse hvilken dag installationen udføres.

  • Det er vigtigt, at der er en person til stede, der har adgang til det rum på installationsadressen, hvor routeren skal installeres.

  • Teknikeren ringer typisk 30 minutter før ankomst til adressen. På jeres ordrebekræftelse kan I se hvilket nummer teknikeren ringer til.

  • Routeren installeres og forbindelsen testes, og herefter er fiberforbindelsen klar til jeres brug.

Hvis I har bestilt en lejet Cisco- eller Fortigate-router modtager I en særskilt ordrebekræftelse med dato for teknikerbesøg. I bliver kontaktet senest dagen før routerinstallationen, for at koordinere tidspunkt for teknikerbesøget.

Teknikeren installerer udstyret og tester forbindelsen og herefter er fiberforbindelsen klar til jeres brug.

  • Det er vigtigt, at der er en person til stede, der har adgang til det rum på installationsadressen, hvor routeren skal installeres.

  • Der skal være strømstik inden for 1,5 meter fra stedet hvor udstyret ønskes installeret.

  • På installationsdagen får I tilsendt et brev med IP-adressen.