Som kunde i TDC Erhverv modtager du måske jævnligt simkort til dine medarbejdere. I nogle tilfælde er simkortene tomme, når du modtager dem, og de er således ikke tilknyttet noget bestemt telefonnummer. I andre tilfælde er simkortene allerede tilknyttet dine medarbejderes abonnementer.
Begge typer af simkort er desværre attraktive for folk, som ikke har rene hensigter. Det betyder, at vi er begyndt at opleve, at kriminelle uden for TDC Erhverv misbruger simkortene samt de oplysninger, som et simkort og mobilnummer, giver adgang til. Og det kan få betydelige økonomiske konsekvenser.
Vi tager dette meget alvorligt, og derfor vil vi gerne rådgive dig og din virksomhed bedst muligt om dette problem.
Har får du 5 gode råd til håndtering af simkortene.
Opbevar simkortene sikkert – fx i et aflåst skab
Udvælg betroede medarbejdere, som må håndtere kortene
Lad kun jeres administrator aktivere simkortene i Selvbetjening
Registrer, hvilke ICC-numre I har modtaget
Sørg for at lukke simkort, der ikke længere er i brug
Hvis du opdager, eller har mistanke om, at et eller flere simkort er blevet misbrugt, skal du spærre dem med det samme – det gør du enten via Selvbetjening eller ved at kontakte vores kundeservice.
Intern skærpelse af håndteringen af simkortI
TDC Erhverv ligger sikkerhed os meget på sinde. Derfor har vi igangsat en række tiltag for at styrke vores interne procedure for håndtering af simkortene. Vi er meget bevidste om vores rolle og ansvar i denne situation, og det står højt på vores dagsorden, at det skal være sikkert at være kunde i TDC Erhverv. I praksis betyder det følgende:
Simkort skal bestille via Selvbetjening eller via vores kundeservice
Aktivering af tomme simkort kan kun foregå via Selvbetjening
Vi sender altid simkort til din virksomheds juridiske adresse
Vi vil gøre vores for at afhjælpe svindel med simkortene i fremtiden og håber, at I vil tage disse råd i brug, så kortene ikke havner i de forkerte hænder, og vi sammen kan komme svindlen til livs.