Vores eksperter i TDC Erhverv har samlet input fra blandt andet årets Microsoft Ignite- og Microsoft Teams Summit-konferencer og kommer her med et overblik over nogle af de mest interessante og værdiskabende funktionaliteter. 


Teams Meetings

Under nedlukningen har flere og flere virksomheder anvendt de virtuelle mødefaciliteter i Teams-platformen. Indenfor det seneste år er Teams Meetings-funktionaliteten blevet væsentligt professionaliseret, hvilket gør onlineoplevelsen oplagt til eksempelvis afholdelse af en produktlancering eller et webinar:

  • Teams-platformen indeholder nu funktionalitet, der gør, at du kan sætte en videooptagelse af dig selv – live eller optaget – ind i eksempelvis en præsentation under et kundemøde. På den måde kan du gøre dine slides meget mere levende

  • Webinarmulighederne i Teams Meetings er blevet væsentligt forbedret, siden funktionaliteten først blev introduceret i platformen. Du kan eksempelvis tilrettelægge et invitationsflow, følge op med mødedeltagerne, lave et site til registrering og integrere webinaret med din CRM-løsning. Selve webinarafholdelsen kan du bygge op som i den fysiske verden med et hovedtalerspor og breakout rooms undervejs, hvor mødedeltagerne bliver splittet op i mindre grupper. Den maksimale kapacitet til webinarer var tidligere 250 deltagere, men er senest blevet hævet til 1.000 deltagere

  • Du kan også bruge Teams Meetings til afholdelse af liveevents på en fysisk adresse med transmission af begivenheden til et online-publikum


Teams Calling

Telefoni er stadig den primære kommunikationsform i mange virksomheder. Ved at samle al virksomhedens telefoni med chat, møder og dokumenter i samme klient skal medarbejderne kun orientere sig ét sted, når de kommunikerer internt og eksternt:

  • Virksomheder behøver i dag ikke kun at bruge basisfunktionaliteten i Teams Calling, men kan udvide platformen med eksempelvis kontaktcenterfunktionalitet og internationale numre, hvis der er brug for en global tilstedeværelse

  • Et møde eller et telefonopkald kan optages med Teams Recording, så mødedeltagere kan gemme lyd, video og skærmbilleder 

  • Med Survivable Branch Appliances (SBA) til Microsoft Teams kan virksomheder stadig få en linje ud, selvom internetforbindelsen eller Office 365-forbindelsen ryger

  • Operator Connect bliver en ny og mere simpel måde at håndtere telefoni på i Teams. I dag kræver opsætning af Teams Calling, at en del tekniske forudsætninger er på plads, men med Operator Connect kan en virksomhed selv gå ind i Teams-administrationscenteret, vælge den foretrukne operatør ud fra en liste og derfra sætte telefoniindstillingerne op i klienten. Det kommer til at reducere ressourceomkostningerne forbundet med onboarding og administration markant


Teams Connect (shared channels)
  • Tidligere var det nødvendigt at logge ind og ud af forskellige kanaler (channels), når man eksempelvis deltog i møder med eksterne samarbejdspartnere. Men med Teams Connect (shared channels) er det ikke længere nødvendigt; de shared channels, du er en del af, kan du tilgå uden behov for at logge ind og ud af din Teams-tenant hele tiden. Det fremgår af din brugerprofil i Teams, hvilke teams, channels og shared channels du er en del, og der sker automatisk et brugervalideringstjek, når du forsøger at tilgå en shared channel.

Teams Panels
  • Teams Panels er integreret med Teams- og Outlook-klienten og kan give medarbejdere et hurtigt overblik over ledige og bookede mødefaciliteter. Teams Panels er en fysisk enhed, der sættes op ude foran mødelokalet, så medarbejdere kan se, hvor de skal være, ligesom de også kan reservere et lokale til ad hoc-møder, hvis lokalet står angivet som ledigt.

Læs mere om mulighederne med TDC Erhverv Teams.