Sommerhusgæster får bedre service med TDC Erhverv Teams

Sol og Strand udlejer og servicerer sommerhuse og ferielejligheder overalt i Danmark. I højsæsonen beskæftiger Sol og Strand 1.200 medarbejdere ud fra 22 lokalkontorer. Deres kerneforretning består i at have en effektiv organisation, der kan levere tårnhøj kundeservice.

Læs mere om TDC Erhverv Teams

Udfordring

Der var flere årsager til, at Sol og Strand migrerede fra Skype for Business til TDC Erhverv Teams. For det første bestod deres daværende telefoniløsning ikke kun af Skype for Business, men også af et receptionistmodul, et kontaktcentermodul, en kompleks IVR-menustruktur og ringegrupper, der videresendte kundernes opkald på kryds og tværs af hele Danmark. 

For det andet kunne it-afdelingen konstatere, at brugerorganisationen i stigende grad anvendte Microsoft Teams til mødeafholdelse ved siden af Skype for Business. Softwaren i de to overlappende klienter kunne godt give driftsforstyrrelser og irritationsfejl i hverdagen.

Løsning

Sol og Strand simplificerede deres interne og eksterne kommunikationssetup og overgik til en ren TDC Erhverv Teams-løsning med samling af al telefoni, chat, video, filer og mails i én klient. Det har givet en enklere og mere strømlinet drift samt resulteret i en langt bedre kundeservice.

Tidligere kunne en sommerhusgæst, der prøvede at få fat på Sol og Strand-kontoret i Skagen, godt blive viderestillet til en ledig medarbejder på Blåvand-kontoret, fordi de ringede ind via hovednummeret. I dag har Sol og Strand oprettet en række lokalnumre i Teams, så gæsterne altid får fat i det rette feriecenter. Derudover er arbejdsglæden steget, fordi medarbejderne ikke længere skal forholde sig til to kommunikationsklienter, men har alt samlet ét sted.

”Den interne tilfredshed er højere med Teams, og den brugeroplevelse, vi kan levere overfor kunderne, er bedre. Og så gør det heller ikke noget, at vi har reduceret vores samlede licensomkostninger med migreringen til Teams, fordi nye funktioner i Teams gjorde, at vi samtidig kunne skære vores omstillingsbord og receptionistmodul fra. Det gør også skiftet til en fornuftig business case.”

- Steen Junkerbo, CIO i Sol og Strand

Danmarks bedste mobilnetværk

Dengang Sol og Strand valgte TDC Erhverv som leverandører på Skype for Business-løsningen, vejede TDC’s mobilnetværk tungt i vægtskålen, fordi det test efter test viser sig at være det bedste i Danmark. Også i de øde sommerhusområder, hvor det for Sol og Strand er vigtigt, at der altid er hul igennem til virksomhedens teknikere, så gæsterne kan blive serviceret, hvis uheldet er ude.

“Generelt er vi tilfredse med leverancerne fra TDC Erhverv. De er utroligt dygtige og fleksible, og fordi de var med til at implementere Skype for Business, kender de også vores forretning, vores udfordringer og vores behov,” siger Steen Junkerbo og runder af:

“Jeg har endnu ikke data, der kan bakke det op, men min mavefornemmelse siger helt klart, at den interne tilfredshed er højere med Teams, og at den brugeroplevelse, vi kan levere overfor kunderne, er bedre. Og så gør det heller ikke noget, at vi har reduceret vores samlede licensomkostninger med migreringen til Teams, fordi nye funktioner i Teams gjorde, at vi samtidig kunne skære vores omstillingsbord og receptionistmodul fra. Det gør også skiftet til en fornuftig business case.”

Om Sol og Strand

  • Dansk og fondsejet sommerhusudlejningsbureau med stærk lokal forankring

  • Virksomheden blev etableret i 1979 af ægteparret Margit og Kjeld Andersen. I 2019 overdrog ægteparret aktiemajoriteten til den erhvervsdrivende fond ”Fonden Sol og Strand ved Margit og Kjeld”, der har til formål at støtte velgørende og lokale formål

  • I højsæsonen beskæftiger Sol og Strand 1.200 medarbejdere ud fra 22 lokalkontorer

  • Sol og Strand udlejer og servicerer sommerhuse og ferielejligheder overalt i Danmark

Læs mere om en Teams løsning med integreret telefoni fra TDC Erhverv her