Moduler til kaldsflow

Senest opdateret: 23. Apr 2024


Her kan du se en oversigt og beskrivelse af alle 5 moduler, som du kan bruge i dine kaldflows.

Gå direkte til modulopsætning på Selvbetjeningen
Hvad er et kaldsflow?

Send opkaldet videre til et call center, hvor jeres opkald kan besvares.
Meld nemt agenter ind og ud, og vælg hvordan et opkald skal fordeles i call centeret. 
Funktionerne i et call center er bla. Kø funktion, ventemusik og flere indstillinger hvor man fx kan styre hvor opkaldet skal havne, hvis der er for mange opkald i kø. 
 
Eksempel
Fx bruges et call center, hvis flere medarbejdere (agenter) skal kunne besvare jeres opkald, hvor kunden får afspillet musik og meddelt hvilken placering de er i køen, alt imens de venter på en ledig medarbejder.


Et menuvalg bruges, hvis man skal have mulighed for at taste sig videre til et andet modul. 
Fx bruges et menuvalg, hvis man ønsker at kunden skal have flere muligheder, for at blive viderestillet til forskellige afdelinger/numre.
 
Eksempel
Fx bruges et menuvalg, hvis man har en afdeling til fx bogholderi, og en afdeling til kundeservice. På den måde, kan kunden blive behandlet mere præcist, uden at I skal omstille opkaldet internt.


Ofte bruges en søgegruppe, hvis opkaldet skal sendes videre til et af de andre 4 moduler. 
Søgegruppen har derfor ofte en tidsplan tilknyttet, der fordeler opkaldene alt efter hvad tidsplanen siger (fx indenfor åbningstiden sendes opkaldet til et call center. Udenfor åbningstiden sendes opkaldet til et speak).

En søgegruppe kan også bruges som et call center, hvor opkald besvares af medlemmer, dog uden køfunktion, ventemusik og andre køindstillinger man kan bruge i et call center. 

Eksempel
Fx bruges søgegruppen ofte til placeringen af tidsplaner. Det kan være jeres åbnings- og lukketider, feriesvar eller en midlertidigt lukketid. Søgegruppen sørger derfor oftest for, at opkaldet sendes korrekte videre i kaldsflowet.


Ofte bruges et speak, hvis man skal høre en velkomst, eller skal have noget information undervejs i et kaldsflow.
Opkaldet kan enten afsluttes, eller sendes videre efter at speaket er afspillet.  

I et speak har man også mulighed for, at lave en opsætning hvor man kan vælge “0” for at blive viderestillet. 

Eksempel
Fx bruges et speak, hvis kunden skal mødes af en hilsen/besked, om at det fx er udenfor åbningstiderne.
Det kan også bruges som en velkomst, så kunden er sikker på, at de har ringet op til den rigtige virksomhed. Opkaldet kan så derefter sendes videre ind i kaldsflowet.


Ofte bruges voicemail, hvis man skal kunne efterlade en besked.

I en voicemail har man også mulighed for, at lave en opsætning hvor man kan vælge “0” for at blive viderestillet.

Eksempel
Fx bruges voicemail, hvis man skal mødes af en hilsen/besked, om at det fx er udenfor åbningstiderne, hvor man så har mulighed for at efterlade en besked.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os