Undtagelser (midlertidigt lukket)

Senest opdateret: 23. Apr 2024


Er telefonerne lukket under frokosten, skal I have et møde eller skal I på en endags firmatur
Skal I holde lukket i en periode, der strækker sig fra fx mandag til tirsdag, skal I oprette et feriesvar
Det vil sige, at undtagelsen ikke kan strække sig over kl. 24:00 til næste dag.

Se flere eksempler på undtagelser under trin 1.

Kom i gang med oprettelsen

Gå direkte til undtagelser på Selvbetjeningen.

For at oprette en undtagelse skal man igennem 3 trin.


  1. Navngiv din undtagelse.

  2. Under periode kan man vælge mellem 5 perioder, hvor lukketiden skal være gældende i.
     
    Enkelt hændelse 
    Fx kunne telefonerne være lukket grundet et møde, seminar, firmatur eller sygdom. 
    En enkelt hændelse kan bruges, hvis I står i en situation, hvor I skal holde lukket i en periode. 
     
    Hvordan gør jeg?
    En situation kunne være: telefonen er lukket én enkelt dag fra kl. 13:00-13:30, grundet et møde. 
    - Vælg gentages “enkelt hændelse” 
    - Tid: Fra 13:00 til 13:30. 
    - Startdato: Vælg den dato for hvornår lukketiden skal være aktiv. 
     



     
    Dagligt 
    Fx kunne telefonen være lukket hver, eller hver anden dag til frokost. 
    En daglig lukketid kan bruges, hvis telefonen skal lukkes i samme periode dagligt. 
    Det er muligt at lukke telefonen dagligt, hver anden, tredje, fjerde, femte eller sjette dag. 
     
    Hvordan gør jeg?
    En situation kunne være: telefonen er lukket hver dag til frokost fra 12:00-12:30.  
    - Vælg gentages “dagligt”, hver “dag”. 
    - Tid: Fra 12:00 til 12:30. 
    - Startdato: Vælg den dato for hvornår lukketiden skal være aktiv fra. 
    - Slutdato: Man kan også vælge en slutdato, for hvornår denne lukketid ikke skal gentages mere. Måske er det kun i en begrænset periode, hvor telefonen holdes lukket. 
    - Stop efter X forekomster: Det er også muligt at vælge, at lukketiden fx skal slutte efter 10 gange. 
     



     
    Ugentligt 
    Fx kunne telefonen være lukket hver mandag og onsdag, hver anden uge. 
    Med ugentlige lukketider kan du tilpasse alle ugens dage med forskellige eller samme lukketider.  
    Det er muligt at oprette lukketider for hver uge, hver anden, tredje og fjerde uge. 
     
    Hvordan gør jeg?
    En situation kunne være: telefonen er lukket hver mandag og onsdag, hver anden uge, fra 14:00-16:00.  
    - Vælg gentages “ugentligt”, hver “2. uge”. 
    - Dag og tid: Vælg mandag og onsdag med tiderne fra 14:00 til 16:00. 
    - Startdato: Vælg den dato for hvornår lukketiden skal være aktiv fra. 
    - Slutdato: Man kan også vælge en slutdato, for hvornår denne lukketid ikke skal gentages mere. Måske er det kun i en begrænset periode, hvor telefonen holdes lukket. 
    - Stop efter X forekomster: Det er også muligt at vælge, at lukketiden fx skal slutte efter 10 gange. 
     



     
    Månedligt 
    Fx kunne telefonen være lukket en halv dag hver måned grundet et møde. 
    En månedlig lukketid kan bruges, hvis telefonen fx skal lukkes i samme periode hver eller hver anden måned. 
     
    Man kan vælge at kombinere denne lukketid på mange måder, så det passer perfekt til jeres behov. 
     
    Hvordan gør jeg?
    En situation kunne være: telefonen er lukket hver mandag, hver 2. måned, fra kl. 14:00-16:00. 
    - Vælg gentages “månedligt”, hver “2. måned”.  
    - Type: Vælg “dag i ugen” 
    - Gentages: Vælg “første” 
    - Dag i ugen: Vælg “mandag” 
    - Tid: Fra 14:00 til 16:00.  
    - Startdato: Vælg den dato for hvornår lukketiden skal være aktiv fra.  
    - Slutdato: Man kan også vælge en slutdato, for hvornår denne lukketid ikke skal gentages mere. Måske er det kun i en begrænset periode, hvor telefonen holdes lukket.  
    - Stop efter X forekomster: Det er også muligt at vælge, at lukketiden fx skal slutte efter 10 gange. 
     



     
    Årligt 
    Fx kunne telefonen være lukket hele dagen, på én bestemt dag, hvert år. 
    Med en årlig lukketid, kan man vælge én dag, i én bestemt måned, hvor telefonen i en periode er lukket. 
     
    Hvordan gør jeg?
    En situation kunne være: telefonen er lukket den sidste fredag i november, hvert år, da julefrokosten altid er placeret på samme dag. 
    - Vælg gentages “årligt”, hver “november”.  
    - Type: Vælg “dag i ugen” 
    - Gentages: “sidste” 
    - Dage i ugen: Vælg “fredag” 
    - Tid: Vælg tidspunktet (hele døgnet) 
    - Startdato: Vælg den dato for hvornår lukketiden skal være aktiv fra.  
    - Slutdato: Man kan også vælge en slutdato, for hvornår denne lukketid ikke skal gentages mere. Måske er det kun i en begrænset periode, hvor telefonen holdes lukket.  
    - Stop efter X forekomster: Det er også muligt at vælge, at lukketiden fx skal slutte efter 10 gange.

  3. Klik på "næste".


  1. Vælg hvilket / hvilke numre lukketiden skal være gældende for.

  2. Klik på “næste”.


  1. Vælg nu hvad der skal ske, når telefonen er lukket. 
    Her er der 6 muligheder/moduler, for hvor opkaldet kan viderestilles til. 
     
    Call center 
    Send opkaldet videre til et call center, hvor jeres opkald kan besvares. 
    Fx bruges et call center, hvis flere “agenter” skal kunne besvare det indkommende opkald. 

    Menuvalg 
    Send opkaldet videre til et menuvalg, hvor man har mulighed for at taste sig videre via en menu. 
    Fx bruges et menuvalg, hvis man ønsker at kunden skal have flere muligheder, for at blive viderestillet til forskellige afdelinger/numre. 

    Søgegruppe
     
    Send opkaldet videre til en søgegruppe, hvilket kan være placeringen for jeres hovednummer. 
    Fx bruges en søgegruppe, hvis opkaldet skal sendes videre ind i et andet internt kaldsflow. 

    Speak 
    Send opkaldet videre til et speak, hvis der skal afspilles en lydfil inden, at opkaldet enten afsluttes, eller skal sendes videre.  
     
    I et speak har man også mulighed for, at lave en opsætning hvor man kan vælge “0” for at blive viderestillet.
    Fx bruges et speak, hvis kunden skal mødes af en hilsen/besked, om at det fx er udenfor åbningstiderne.
    Man kan også bruge et speak, hvor kunden mødes af en besked, hvorefter opkaldet bliver viderestillet. 
     
    Voicemail 
    Send opkaldet videre til en voicemail, hvis man skal kunne efterlade en besked.
     
    I en voicemail har man også mulighed for, at lave en opsætning hvor man kan vælge “0” for at blive viderestillet.
    Fx bruges en voicemail, hvis kunden skal mødes af en hilsen/besked, om at det fx er udenfor åbningstiderne, men har mulighed for at efterlade en besked.
     
    Eksterne nummer
    Send opkaldet videre til et valgfrit nummer. 
    Nummeret skal minimum være på 8 cifre. 
    Fx bruges et eksternt nummer, hvis opkaldet skal sendes til en specifik medarbejder, eller helt ud af jeres egen telefoniløsning. 

    Læs mere om modulerne.
     

  2. Klik på “opret”.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os