Hvordan bruger man Grafisk kaldsflow?

Senest opdateret: 23. Jun 2023

Gå direkte til telefoniløsning på Selvbetjeningen her. 
Vælg “kaldsflow” og derefter “Grafisk kaldsflow” i menuen til venstre. 


Få et overblik over kaldsflowet på en given dato og klokkeslæt

Grafisk kaldsflow kan bruges til at få et overblik over jeres telefoniløsning/kaldsflow. 
Kaldsflowet kan skifte alt efter jeres opsætning. Hvad er et kaldsflow?

Der er mange parametre, der afgør hvor et opkald havner. 
Parametre som åbne- lukketider, midlertidig lukket, ferie, menuvalg, faste viderestillinger, call centre og mange flere. 
Derfor er Grafisk kaldsflow et godt redskab, for at skabe et overblik over hvor opkaldet havner. 
Se fx hvordan et opkald til jeres hovednummer, gå ind i telefoniløsningen på en given dato og klokkeslæt

  1.  Find nummeret/kaldsflowet 
    Når du åbner Grafisk kaldsflow, skal du vælge det telefonnummer, som du gerne vil se opsætningen/kaldsflowet på. Hvad er et kaldsflow?

  2. Vælg dato og klokkeslæt 
    Vælg den dato og klokkeslæt, som du gerne vil se flowet på. 
    Fx kan du vælge en dato og klokkeslæt udenfor jeres åbningstid, så du kan se hvordan et opkald til jeres hovednummer vil blive håndteret. 

  3. Aflæs kaldsflowet 
    Du skulle nu gerne se nogle moduler med pile, der går fra det ene modul til det andet. 
    De forskellige moduler er et parameter, der er afgørende for hvor opkaldet skal sendes hen. 
    Der er 5 forskellige moduler man kan bruge, som byggeklodser i jeres telefoniløsning (søgegruppe, call center, menuvalg, voicemail og speak). Læs mere om de 5 moduler.




Opret eller ændre jeres kaldsflow

Det er muligt at oprette et helt nyt kaldsflow fra bunden. 
Det er også muligt at ændre opsætningen på et eksisterende kaldsflow. Hvad er et kaldsflow?
Det vil sige, at I selv kan vælge hvordan et opkald til et givet nummer, skal havne hos fx en medarbejder, der skal besvare opkaldet. 
 
Klassisk eksempel på et kaldsflow: Opkald til vores hovednummer, skal starte med en velkomst (speak), hvorefter opkaldet sendes ind i en menu (menuvalg), hvor kunden har mulighed for at vælge mellem flere forskellige afdelinger. Til sidst ender opkaldet i et call center, hvor der afspilles ventemusik, indtil det kan besvares af en ledig medarbejder (agent).

  1. Find nummeret/kaldsflowet 
    Når du åbner Grafisk kaldsflow, skal du vælge det telefonnummer, som du gerne vil se opsætningen/kaldsflowet på. Hvad er et kaldsflow?

  2. Vælg dato og klokkeslæt 
    Vælg den dato og klokkeslæt, som du gerne vil se flowet på. 
    Fx kan du vælge en dato og klokkeslæt udenfor jeres åbningstid, så du kan se hvordan et opkald til jeres hovednummer vil blive håndteret udenfor åbningstiden. 

  3. Ændre opsætningen i jeres kaldsflow 

    • I toppen af skærmen er der 2 faner “live” og “rediger”. Vælg fanen “rediger”. 

    • Du kan ændre på den nuværende opsætning, ved at klikke på blyanten på de forskellige moduler. 

    • Det er også muligt at bygge videre på jeres kaldsflow, hvis I evt. har brug for at gøre den mere præcis. 
      Klik på plus-ikonet ud for det modul, hvor kaldsflowet skal udvides. 
      Vælg derefter ét af de 5 moduler. Læs mere om de 5 moduler.
      Fx kan det være, at I har behov for et menuvalg efter velkomsten, så man har mulighed for at trykke sig videre til en mere specifik afdeling. 

    • Hvis der er foretaget ændringer, skal du klikke på “publicér” i toppen til højre, for at ændringerne bliver aktive. 



Har du brug for hjælp?

Ønsker du at komme i kontakt med os? Klik på linket herunder.

Kontakt os