Slet eller spær dit eSIM

Senest opdateret: 10. Maj 2023

Læs hvordan du fjerner eSIM fra din enhed og hvad der sker med dit simkort hvis du nulstiller din mobil. Få svar på dine spørgsmål her.

iPhone:

Gå til "Indstillinger" > Tryk på enten på "Mobilnetværk" eller "Mobildata" > Tryk på det abonnement, du vil slette > Vælg "Fjern mobilabonnement" > "Fjern TDC abonnement"  > Tryk på "Intet SIMkort" og herefter "Opdater kontakter"

Samsung:

Gå ind på "Indstillinger" > Gå til "Forbindelse" > Gå til "Administration af simkort" > Under "eSimkort" trykker du på det abonnement, du vil fjerne > Klik på "Fjern"

Bemærk: at du kun fjerner dit eSIM, du opsiger ikke dit abonnement hos TDC Erhverv. Denne handling kan ikke fortrydes. Hvis du har fjernet eSIM fra din telefon, kan du kun få eSIM igen ved at bestille og scanne en ny eSIM QR-kode. Hvis du blot vil undgå at modtage opkald via dit nummer i en periode, skal du deaktivere dit eSIM.

Når du har nulstillet din telefon, kan du vælge, om du vil slette dit eSIM eller ej. Denne handling kan ikke fortrydes. Hvis du har slettet eSIM fra din iPhone, kan du få eSIM på din iPhone igen ved at bestille et nyt eSIM på Selvbetjening Erhverv.

Hvis du vælger ”Slet alt, og behold mobilabonnementer”, beholder du dit eSIM og vil blive bedt om at indtaste din pinkode til dit eSIM, når telefonen er nulstillet og genstartet.

Du skal bestille et nyt eSIM ved at kontakte TDC Erhverv på 70709090 eller logge ind på Selvbetjening Erhverv og bestille et nyt eSIM. Herefter skal du aktivere den nye QR-kode på din telefon.

Ja, hvis du ikke har slettet eSIM i telefonen, kan abonnementet genoprettes inden for 120 dage.
Kontakt TDC Erhverv her.

Det kan ikke lade sig gøre. Dit eSIM kan kun benyttes én gang. Derfor skal du bestille et nyt eSIM ved at kontakte TDC Erhverv på 70709090 eller ved at logge ind på Selvbetjening Erhverv og bestille et nyt eSIM. Herefter skal du aktivere den nye QR-kode på din telefon.