eSIM er en avanceret teknologi, der fungerer som et digitalt simkort og giver dig mulighed for at aktivere mobilabonnementer på en nem og bekvem måde. I modsætning til det traditionelle fysiske simkort, som vi er vant til, behøver du ikke længere at håndtere eller skifte fysiske kort.
Med eSIM kan du aktivere og administrere dine mobilabonnementer direkte på enheden. Det giver en mere fleksibel og problemfri oplevelse, da du ikke behøver at bekymre dig om at indsætte eller udskifte fysiske simkort.
Bliv klogere på eSIM
Hvad er forskellen på eSIM og et fysisk simkort?
eSIM står for 'embedded SIM' – indlejret simkort – og det er en fast del af enhedens elektronik. eSIM er en chip integreret i mobiltelefonen eller tabletten.
Den har samme funktioner som et simkort, men er indbygget og kan ikke tages ud.
Du kan bestille eSIM på vores Selvbetjening. Se mere information til højre under "Relaterede Artikler".
Du aktiverer abonnementet ved at scanne en QR-kode, som følger med dit eSIM. Denne kode kan kun scannes én gang.
Hvis du får ny mobiltelefon, skal du derfor bestille et nyt eSIM (du kan selvfølgelig beholde dit nummer) med tilhørende kode.
Hvem kan bruge eSIM?
Du kan bruge eSIM til de fleste TDC Erhverv-abonnementer inden for:
Mobilabonnementer
Datadelingsabonnementer
Mobilt bredbånd
Smartwatchabonnement som tilkøb
eSIM er integreret i de nyeste mobiltelefoner og tablets.
Gå til producenternes egne hjemmesider for at tjekke, om din nuværende eller fremtidige telefon eller tablet kan bruge eSIM.
Kan man få eSIM til datadeling?
Ja, du kan få eSIM til datadeling.
For at lave dine datadelingssimkort om til eSIM, skal du kontakte os.
Kan jeg få eSIM til Smartwatches?
Ja, læs mere her.
Hvad er fordelene ved at gå over til eSIM?
Du skal ikke åbne telefonen og montere et simkort, men bare scanne en QR-kode, derefter har du eSIM
Det er ikke længere muligt at miste dit simkort eller komme til at smide det væk ved en fejl
Der kan være flere abonnementer på én telefon, så du opnår enklere administration
Du behøver ikke længere have flere mobiler, hvis du har separate abonnementer til job, privat, fritid og foreninger
Bestiller du via Selvbetjening Erhverv, får du eSIM med det samme og skal ikke vente på posten
Dit eSIM er klar til aktivering, når du modtager det. Du scanner den medfølgende kode med mobiltelefonens kamera, og så er du i gang
Du er på forkant med den teknologiske udvikling, fordi flere af fremtidens telefoner slet ikke har mulighed for at bruge et fysisk simkort
Spørgsmål og svar
Kan jeg have to aktive eSIM på samme tid?
Du kan kun have ét aktivt eSIM på din telefon ad gangen. Men du kan have flere inaktive eSIM installeret samtidigt samt et fysisk nano-simkort. Tjek, hvor mange eSIM din telefon eller tablet kan have på producentens hjemmeside.
Hvor mange eSIM kan jeg have på min telefon?
Det afhænger af din telefon. På en iPhone kan du have op til 5 eSIM installeret på din telefon, mens du på Samsung kan have mindst op til 11 eSIM installeret. Men du kan kun have ét aktivt eSIM ad gangen. Tjek med producentens hjemmeside.
Kan jeg nøjes med at have et eSIM på telefonen uden et fysisk simkort?
Ja, du kan godt nøjes med at have et eSIM på din telefon.
Skal begge abonnementer på telefonen være fra samme mobiloperatør?
Nej. Abonnementerne er uafhængige af hinanden og kan derfor godt være fra to forskellige operatører.
Kan den samme QR-kode bruges i flere telefoner?
Nej, QR-koden til dit eSIM kan kun benyttes én gang. Hvis du får ny telefon, skal du have et nyt eSIM. Det kan du gøre ved at bestille en kortudskiftning i Selvbetjening Erhverv. På forsiden vælger du menupunktet "Skift simkort" og følger anvisningerne.