Én eller flere LG bordtelefoner virker ikke / er nede

Senest opdateret: 22. Mar 2024

Kan én eller flere LG bordtelefoner ikke modtage / foretage opkald?

Hvad oplever du?

Vi har opstillet de mest udbredte scenarier, så du har muligheden for selv at fejlsøge.

  1. Tjek om telefon trækker den korrekte ip-adresse 
    - Tryk på “settings” / “tandhjulet” 
    - Tryk på 8 
    - Hvis din ip-adresse står til: “192.168.XX.XX” er telefonen typisk ikke kablet korrekt. Forsøg derfor at tjekke kablingen på selve telefonen.  
    - Gennemgå kablingen af telefonen, og sikre at ingen stik sidder løst og at de er korrekt sat i. Tjek også at netværkskablet sidder korrekt i stikket i væggen, routeren eller switchen.
    - Hvis din ip-adresse står til noget andet end ovenstående, så gå videre til næste trin.

  2. Genstart telefonen 
    - Tryk på “settings” / “tandhjulet” 
    - Tryk på 9 
    - Tryk på knappen ud for “Ja” 

  3. Test af med et opkald 
    Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af. 
    Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du kontakte teknisk support. 
    Kontakt teknisk support.

  1. Nulstil telefonen 
    - Tryk på “settings” / “tandhjulet”
    - Tryk på 6
    - Tryk på knappen ud for “Ja”

    Hvis telefonen viser telefontypen (fx 8830) i displayet efter nulstilling, så gå til guiden herover. Ellers kan du fortsætte denne guide til trin 2.

  2. Test af med et opkald
    Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af.
    Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du gå videre til næste trin.

  3. Test telefonen af på en anden plads
    Prøv at kable telefonen til en anden plads som fungerer.
    Dette er med til at udelukke om, der kan være tale om fejl på telefonen, eller om det relateres til den plads, hvor telefonen ikke fungerer.

  4. Test af med et opkald
    Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af.
    Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du kontakte teknisk support.
    Kontakt teknisk support.

Først skal vi tjekke 2 værdier på telefonen (CDP/LLDP og VLAN ID). 
Har du flere bordtelefoner, hvoraf én virker efter hensigten, skal disse værdier tjekkes op mod telefonen med fejl. 

Tjek følgende på telefonen der fejler 

  1. Tjek CDP/LLDP værdi 
    - Tryk på “settings” / “tandhjulet” 
    - Tryk på 1 ”Netværkskonfiguration” 
    - Er det en model LG IP88XX: Tryk på 9 “CDP” 
    - Er det en model LG IP88XXE: Tryk på 10 “LLDP” 
    - Noter om den nuværende værdi ved ”Tillad CDP/LLDP” er ”Ja” eller ”Nej” 
    - løft nu røret for at komme tilbage til normalstilling 

  2. Tjek VLAN ID værdi 
    - Tryk på “settings” / “tandhjulet” 
    - Tryk på 1 ”Netværkskonfiguration” 
    - Tryk på 8 “VLAN opsætning” 
    - Tryk på 2 “VLAN ID” 
    - Noter om den nuværende værdi ved ”VLAN ID” er 10 eller 0 

  3. Tjek værdierne på telefon der virker 
    Har du en telefon der virker? 
    Så gå de 2 første trin igennem (CDP/LLDP og VLAN ID) på denne telefon, så vi kan holde værdierne op mod hinanden fra de to telefoner. 
     
    - Er værdierne IKKE identiske, skal de tilrettes på telefonen der fejler.
    - Er værdierne identiske, kan du forsøge at kable telefonen til en plads, hvor du ved telefonen virker.
     
    Har du ikke en anden telefon der virker? 
    Ret VLAN ID værdien til enten 0 eller 10, alt efter hvad den nuværende værdi er. Det vil sige, at du skal ændre værdien til 0, hvis den på nuværende tidspunkt er 10 og omvendt. 
     
    Du ændrer værdien ved at trykke på de numeriske taster på telefonen.

  4. Genstart telefonen 
    Afslutningsvis genstartes telefonen. 
    Hvis du ændrer værdierne, vil telefonen også bede om at blive genstartet. Til dette trykker du “Ja”.

    Ellers gøres det på følgende måde: 
    - Tryk på “settings” / “tandhjulet” 
    - Tryk på 9 
    - Tryk på knappen ud for “Ja”. 

  5. Test af med et opkald 
    Efter en genstart kan du foretage et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af. 
    Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du kontakte teknisk support. 
    Kontakt teknisk support.

  1. Tjek kablingen 
    Gennemgå kablingen af telefonen, og sikre at ingen stik sidder løst og at de er korrekt sat i. 
    Tjek også at netværkskablet sidder korrekt i stikket i væggen, routeren eller switchen. 

  2. Fejlmeld til teknisk support 
    Sidder alle kabler korrekt, skal du kontakte teknisk support, så telefonen kan fejlmeldes. 
    Kontakt teknisk support.