Installation af bordtelefoner

Senest opdateret: 6. Maj 2024


Her kan du finde hjælp til installation af bordtelefoner.
Vi har installationsvejledninger til både Avaya og LG modeller.




Installation af Avaya-telefoner

Se hvordan din Avaya-telefon skal installeres.

Bemærk: Avaya-telefoner skal køre på en standard internetforbindelse, som ikke har MPLS/VPN fra TDC Erhverv, modsat LG-telefoner.


På billedet vises bordtelefonsmodellen: Avaya IXTM IP-Telefon J179

  1. Tilslut din Avaya-telefon
    Tilslut alle kabler, som følger med i den tilsendte pakke. Telefonen får strøm via netværkskablet, men kan også få en separat strømforsyning. Telefonen tænder automatisk, når den tilsluttes strøm.

  2. Aktiver din Avaya-telefon
    Første gang telefonen starter, vises meddelelsen ”Vil du aktivere Auto Provisionering nu?”. Tryk på Ja for at oprette forbindelse til serveren.

    Bemærk:
    - Har du modtaget en mail med en opstartskode til telefonen, indtaster du koden, når telefonen beder om det.

    - Har du ikke modtaget en mail med en opstartskode, har din administrator sikkert allerede tildelt dig telefonen via jeres Selvbetjening, og du skal ikke foretage dig noget.

  3. Din Avaya-telefon starter op
    Når telefonen har oprettet forbindelse, vises meddelelsen ”Starter” i displayet, og telefonen begynder at hente sin konfiguration.

    Bemærk: Dette kan tage noget tid og telefonen genstarter flere gange under forløbet.

  4. Klar til brug
    Når telefonen har hentet sin konfiguration, er den klar til brug.



Installation af LG-telefoner

Se hvordan din LG-telefon skal installeres.


På billedet vises bordtelefonsmodellen: LG IP 8830E

  1. Tilslut din LG-telefon
    Telefonen skal tilsluttes en internetkilde for at kunne få forbindelse. Det er derfor vigtigt, at der går et internetkabel fra din telefon til din router/internetstikket i væggen.

    Bemærk: Med LG-telefoner, skal din internetforbindelse være fra TDC Erhverv før, at telefonen kan få forbindelse.

  2. Opsæt bruger i Selvbetjening
    Er du administrator i virksomheden og har adgang til jeres Selvbetjening, skal du ind og tilknytte LG-telefonens MAC-adresse til brugeren. Har du ikke adgang til jeres Selvbetjening eller ikke er administrator i virksomheden, skal du kontakte jeres IT-ansvarlig/administrator, for enten at få adgang eller bede dem om at lave opsætningen.

    MAC-adressen
    findes på et klistermærke, i bunden af telefonen.

    Bemærk: Det er vigtigt, at der er lavet en bruger i Selvbetjening, når MAC-adressen tilknyttes.

  3. Gem opsætningen
    MAC-adressen skal nu gemmes i jeres Selvbetjening på brugeren og når du er færdige med dine ændringer, trykker du på Gem i bunden af siden.

  4. Bordtelefonen/ip-telefon opdaterer
    Din telefon vil nu hente informationer og knapperne vil begynde at blinke.

  5. Klar til brug
    Når telefonens knapper er stoppet at blinke, er den klar til brug.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os