Kan én eller flere Avaya bordtelefoner ikke modtage / foretage opkald?
Hvad oplever du?
Vi har opstillet de mest udbredte scenarier, så du har muligheden for selv at fejlsøge.
Viser navn, brugernavn eller lokalnummer i displayet
Genstart telefonen
Den letteste måde at genstarte telefonen på, er ved at trække strømkilden fra telefonen. Dette er enten via netværkskablet, eller ved at trække strømstikket ud af telefonen.
Efter 10 sekunder uden strøm, kan du tilslutte strømmen igen.Beder om konfiguration?
JA: Hvis telefonen spørger om at hente en konfiguration, skal du trykke på JA.
Efter konfigurationen, test da forbindelsen af med et opkald (se næste trin).
NEJ: Hvis telefonen ikke spørger om en konfiguration, skal du teste med at foretage et opkald (se næste trin).Test af med et opkald
Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af.
Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du kontakte teknisk support.
Kontakt teknisk support.
Viser “Vil du aktivere autoprovisionering nu” i displayet
Genstart telefonen
Den letteste måde at genstarte telefonen på, er ved at trække strømkilden fra telefonen. Dette er enten via netværkskablet, eller ved at trække strømstikket ud af telefonen.
Efter 10 sekunder uden strøm, kan du tilslutte strømmen igen.Beder om konfiguration?
JA: Hvis telefonen spørger om at hente en konfiguration, skal du trykke på JA.
Efter konfigurationen, test da forbindelsen af med et opkald (se næste trin).
NEJ: Hvis telefonen ikke spørger om en konfiguration, skal du teste med at foretage et opkald (se næste trin).Test af med et opkald
Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af.
Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du kontakte teknisk support.
Kontakt teknisk support.
Telefonen spørger efter login oplysninger i displayet
Klik på knappen under "Aktiverer"
Efter aktivering, test af med et opkald.
Hvis dette fejler, gå til næste trin.Generer et nyt SIP password i vores selvbetjening.
Følg denne guide:
- Log ind på selvbetjeningen. Har du ikke et login til Selvbetjeningen?
- Klik på “Telefoniløsning”.
- Klik på “Brugere” og derefter “Brugeroversigt”.
- Søg brugeren frem og klik på blyanten.
- Under “Telefontype”, klik på “Rediger”.
- Scroll ned til “Angiv SIP adgangskode” og skriv en ny tilfældig adgangskode og klik på “Gem”.
Når adgangskoden er gemt, kan du gå videre til næste trin.Genstart telefonen
Den letteste måde at genstarte telefonen på, er ved at trække strømkilden fra telefonen. Dette er enten via netværkskablet, eller ved at trække strømstikket ud af telefonen.
Efter 10 sekunder uden strøm, kan du tilslutte strømmen igen.Beder om konfiguration?
JA: Hvis telefonen spørger om at hente en konfiguration, skal du trykke på JA.
Efter konfigurationen, test forbindelsen af med et opkald (næste trin).
NEJ: Hvis telefonen ikke spørger om en konfiguration, skal du teste med at foretage et opkald (næste trin).Test af med et opkald
Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af.
Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du kontakte teknisk support.
Kontakt teknisk support.
Viser et rødt udråbstegn i displayet
Genstart telefonen
Den letteste måde at genstarte telefonen på, er ved at trække strømkilden fra telefonen. Dette er enten via netværkskablet, eller ved at trække strømstikket ud af telefonen.
Efter 10 sekunder uden strøm, kan du tilslutte strømmen igen.Test af med et opkald
Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af.
Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du gå videre til næste trin.Generer et nyt SIP password i vores selvbetjening
Følg denne guide:
- Log ind på selvbetjeningen. (Har du ikke et login til Selvbetjeningen?)
- Klik på “Telefoniløsning”.
- Klik på “Brugere” og derefter “Brugeroversigt”.
- Søg brugeren frem og klik på blyanten.
- Under “Telefontype”, klik på “Rediger”.
- Scroll ned til “Angiv SIP adgangskode” og skriv en ny tilfældig adgangskode og klik på “Gem”.
Når adgangskoden er gemt, kan du gå videre til næste trin.Genstart telefonen
Efter 10 sekunder uden strøm, kan du tilslutte strømmen igen.Beder om konfiguration?
JA: Hvis telefonen spørger om at hente en konfiguration, skal du trykke på JA.
Efter konfigurationen, test forbindelsen af med et opkald (næste trin).
NEJ: Hvis telefonen ikke spørger om en konfiguration, skal du teste med at foretage et opkald (næste trin).Test af med et opkald
Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af.
Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du kontakte teknisk support.
Kontakt teknisk support.
Der er ikke lys i displayet
Forsøg at sætte strømforsyningen i et andet stik
Har du et strømstik, eller kun et netværkskabel i telefonen?
Strømforsyning: Har du en strømforsyning i telefonen, så forsøg at teste telefonen i et andet strømstik i væggen.
Netværkskabel: Har telefonen strøm via et netværkskabel (PoE), skal du forsøge at sætte dette kabel i en anden port i jeres router eller switch.
Hvis telefonen IKKE tænder igen
Tænder telefonen ikke efter test i et andet strømstik eller port?
Fejlmeld til teknisk support, da telefonen er defekt.
Kontakt teknisk support.
Hvis telefonen tænder igen
Test med et opkald
Er telefonen tændt igen efter test i et andet stik eller port, så fortag et opkald.
Kan du ikke foretage et opkald, så genstart telefonen.Genstart telefonen
Den letteste måde at genstarte telefonen på, er ved at trække strømkilden fra telefonen. Dette er enten via netværkskablet, eller ved at trække strømstikket ud af telefonen.
Efter 10 sekunder uden strøm, kan du tilslutte strømmen igen.Beder om konfiguration?
JA: Hvis telefonen spørger om at hente en konfiguration, skal du trykke på JA.
Efter konfigurationen, test da forbindelsen af med et opkald (se næste trin).
NEJ: Hvis telefonen ikke spørger om en konfiguration, skal du teste med at foretage et opkald (se næste trin).Test af med et opkald
Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af.
Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du kontakte teknisk support.
Kontakt teknisk support.