Én eller flere Avaya bordtelefoner virker ikke / er nede

Senest opdateret: 22. Mar 2024

Kan én eller flere Avaya bordtelefoner ikke modtage / foretage opkald?

Hvad oplever du?

Vi har opstillet de mest udbredte scenarier, så du har muligheden for selv at fejlsøge.


  1. Genstart telefonen 
    Den letteste måde at genstarte telefonen på, er ved at trække strømkilden fra telefonen. Dette er enten via netværkskablet, eller ved at trække strømstikket ud af telefonen. 
    Efter 10 sekunder uden strøm, kan du tilslutte strømmen igen.

  2. Beder om konfiguration? 
    JA: Hvis telefonen spørger om at hente en konfiguration, skal du trykke på JA.  
    Efter konfigurationen, test da forbindelsen af med et opkald (se næste trin).  
    NEJ: Hvis telefonen ikke spørger om en konfiguration, skal du teste med at foretage et opkald (se næste trin). 

  3. Test af med et opkald 
    Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af. 
    Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du kontakte teknisk support. 
    Kontakt teknisk support.

  1. Genstart telefonen 
    Den letteste måde at genstarte telefonen på, er ved at trække strømkilden fra telefonen. Dette er enten via netværkskablet, eller ved at trække strømstikket ud af telefonen. 
    Efter 10 sekunder uden strøm, kan du tilslutte strømmen igen.

  2. Beder om konfiguration? 
    JA: Hvis telefonen spørger om at hente en konfiguration, skal du trykke på JA.  
    Efter konfigurationen, test da forbindelsen af med et opkald (se næste trin).  
    NEJ: Hvis telefonen ikke spørger om en konfiguration, skal du teste med at foretage et opkald (se næste trin). 

  3. Test af med et opkald 
    Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af. 
    Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du kontakte teknisk support. 
    Kontakt teknisk support.

  1. Klik på knappen under "Aktiverer"
    Efter aktivering, test af med et opkald.
    Hvis dette fejler, gå til næste trin.

  2. Generer et nyt SIP password i vores selvbetjening. 
    Følg denne guide: 
    - Log ind på selvbetjeningen. Har du ikke et login til Selvbetjeningen?
    - Klik på “Telefoniløsning”. 
    - Klik på “Brugere” og derefter “Brugeroversigt”. 
    - Søg brugeren frem og klik på blyanten. 
    - Under “Telefontype”, klik på “Rediger”. 
    - Scroll ned til “Angiv SIP adgangskode” og skriv en ny tilfældig adgangskode og klik på “Gem”. 

    Når adgangskoden er gemt, kan du gå videre til næste trin. 

  3. Genstart telefonen
    Den letteste måde at genstarte telefonen på, er ved at trække strømkilden fra telefonen. Dette er enten via netværkskablet, eller ved at trække strømstikket ud af telefonen.
    Efter 10 sekunder uden strøm, kan du tilslutte strømmen igen.

  4. Beder om konfiguration?
    JA: Hvis telefonen spørger om at hente en konfiguration, skal du trykke på JA.  
    Efter konfigurationen, test forbindelsen af med et opkald (næste trin).  
    NEJ: Hvis telefonen ikke spørger om en konfiguration, skal du teste med at foretage et opkald (næste trin). 

  5. Test af med et opkald 
    Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af. 
    Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du kontakte teknisk support. 
    Kontakt teknisk support.

  1. Genstart telefonen
    Den letteste måde at genstarte telefonen på, er ved at trække strømkilden fra telefonen. Dette er enten via netværkskablet, eller ved at trække strømstikket ud af telefonen.
    Efter 10 sekunder uden strøm, kan du tilslutte strømmen igen.

  2. Test af med et opkald 
    Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af. 
    Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du gå videre til næste trin.

  3. Generer et nyt SIP password i vores selvbetjening
    Følg denne guide: 
    - Log ind på selvbetjeningen. (Har du ikke et login til Selvbetjeningen?)
    - Klik på “Telefoniløsning”. 
    - Klik på “Brugere” og derefter “Brugeroversigt”. 
    - Søg brugeren frem og klik på blyanten. 
    - Under “Telefontype”, klik på “Rediger”. 
    - Scroll ned til “Angiv SIP adgangskode” og skriv en ny tilfældig adgangskode og klik på “Gem”.

    Når adgangskoden er gemt, kan du gå videre til næste trin.

  4. Genstart telefonen
    Efter 10 sekunder uden strøm, kan du tilslutte strømmen igen.

  5. Beder om konfiguration?
    JA: Hvis telefonen spørger om at hente en konfiguration, skal du trykke på JA.  
    Efter konfigurationen, test forbindelsen af med et opkald (næste trin).  
    NEJ: Hvis telefonen ikke spørger om en konfiguration, skal du teste med at foretage et opkald (næste trin). 

  6. Test af med et opkald 
    Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af. 
    Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du kontakte teknisk support. 
    Kontakt teknisk support.

Forsøg at sætte strømforsyningen i et andet stik
Har du et strømstik, eller kun et netværkskabel i telefonen? 

Strømforsyning: Har du en strømforsyning i telefonen, så forsøg at teste telefonen i et andet strømstik i væggen.
Netværkskabel: Har telefonen strøm via et netværkskabel (PoE), skal du forsøge at sætte dette kabel i en anden port i jeres router eller switch.

  1. Hvis telefonen IKKE tænder igen
    Tænder telefonen ikke efter test i et andet strømstik eller port? 
    Fejlmeld til teknisk support, da telefonen er defekt. 
    Kontakt teknisk support.




  1. Hvis telefonen tænder igen

  2. Test med et opkald
    Er telefonen tændt igen efter test i et andet stik eller port, så fortag et opkald. 
    Kan du ikke foretage et opkald, så genstart telefonen. 

  3. Genstart telefonen 
    Den letteste måde at genstarte telefonen på, er ved at trække strømkilden fra telefonen. Dette er enten via netværkskablet, eller ved at trække strømstikket ud af telefonen. 
    Efter 10 sekunder uden strøm, kan du tilslutte strømmen igen.

  4. Beder om konfiguration? 
    JA: Hvis telefonen spørger om at hente en konfiguration, skal du trykke på JA.  
    Efter konfigurationen, test da forbindelsen af med et opkald (se næste trin).  
    NEJ: Hvis telefonen ikke spørger om en konfiguration, skal du teste med at foretage et opkald (se næste trin). 

  5. Test af med et opkald 
    Foretag et opkald for at teste forbindelsen / telefonen af. 
    Kan du fortsat ikke ringe eller modtage opkald, skal du kontakte teknisk support. 
    Kontakt teknisk support.