Overdrag abonnement i Selvbetjening

Senest opdateret: 23. Mar 2023

Der er 3 forskellige overdragelsesformer.

  • Privatperson til virksomhed: Fx hvis en ny medarbejder skal begynde i jeres virksomhed, og du skal have flyttet vedkommendes eksisterende mobilabonnement over.

  • Virksomhed til privatperson: Fx hvis en medarbejder stopper i jeres virksomhed, og medarbejderen skal beholde mobilnummeret.

  • Virksomhed til virksomhed: Du skal have flyttet et abonnement fra et CVR til et andet CVR.




Kom i gang med at overdrage abonnementer i Selvbetjening


Gå direkte til abonnement i Selvbetjening her.

Bemærk: Ved overdragelse af fastnet eller internet vil du blive ført til en online formular.

  1. Login ind på Selvbetjening og klik på "Abonnement".

  2. Klik på "Opret mobilabonnement".

    Vil du overdrage en fastnet eller internetforbindelse, skal du klikke på pilen, der peger ned af ved siden af Opret mobilabonnement.

  3. Vælg mobilløsning (VK-nummer) og abonnement (mobilabonnement eller mobilt bredbånd).

  4. I sektionen Type mobilnummer, skal du vælge Flyt nummer der er i brug

  5. Nedenstående muligheder vil ændre sig. Indtast de nødvendige oplysninger og klik på "Fortsæt" nederst nede i højre hjørne.

  6. Husk: Ønsker du at overføre et nummer, skal du vedhæfte en fuldmagt i PDF-format.  

  7. Alt efter hvad du valgte i forrige trin, skal du udfylde simkort oplysningerne i dette trin.

  8. Vælg betalingskonto.

    Vælg Brug eksisterende konto eller Opret ny konto.

  9. Gennemgå din overdragelse i Ordredetaljer.

  10. Er du tilfreds med de indtastede oplysninger, skal du klikke på "Bestil".

  11. Du har nu begyndt overdragelsesprocessen.

Gå direkte til abonnements forsiden her.

1. Log ind på Selvbetjening og klik på "Abonnement" i menupunktet. Du vil her få en oversigt over jeres abonnementer i virksomheden.


2. I oversigten skal du klikke på det nummer eller abonnement som du gerne vil overdrage til medarbejderen. Herefter vil du blive ført til abonnementssiden for det enkelte nummer/abonnement.


Billedet viser en liste af telefonnumre (abonnementer) i Selvbetjening.




3. Vælg "Opsig". Der åbnes et nyt vindue til højre for skærmen. 


Billedet viser opsig knappen under Abonnement siden i Selvbetjening.




4. Her vælger du Overdrag til medarbejder


Billedet viser at man skal vælge Overdrag til medarbejder, hvis det er virksomhed til privatperson i Selvbetjening.




5. Udfyld de relevante informationer og tryk på "Gem". 


Billedet viser Gem knappen under Opsig abonnement i Selvbetjening.


Du har nu begyndt overdragelsesprocessen.

Bemærk: Det er på nuværende tidspunkt kun mobilabonnementer og mobilt bredbånd, som man kan benytte Selvbetjening til.

Andre abonnementer (online formular): Internet eller Fastnettelefoni.

Læs mere.



Overførsel af mobilabonnementer/mobilt bredbånd fra virksomhed til virksomhed benyttes der en anden blanket. Fordelen ved at gå igennem Selvbetjeningen er, at nogle af felterne vil være udfyldt i forvejen.

  1. Gå ind på Selvbetjening og klik på "Abonnement". 

  2. Klik på det nummer eller abonnement som du vil overdrage til en anden virksomhed. Et nyt vindue åbner i højre side af skærmen. 

  3. Klik på "Denne blanket" som er i den blå infoboks.  

  4. Udfyld de resterende felter i blanketten.  

  5. Tryk på bestil.

  6. Du har nu begyndt overdragelsesprocessen.