Installation af Smartwatch - Samsung Watch

Senest opdateret: 23. Jun 2023

Smartwatch er et tillægsabonnement til et mobilabonnement hos TDC Erhverv.​
Abonnementet giver dig mulighed for at bruge dit smartwatch uden, at mobiltelefonen er i nærheden.​

Bemærk: Samsung-ure kan kun parres med Samsung-telefoner.



Sådan installerer du forbindelsen til dit Samsung Watch


1. Par dit ur med din telefon (Bluetooth)

For at installationen går så glat som muligt, skal uret parres med telefonen inden, at abonnementet aktiveres. Se her, hvordan du parre dit ur med din Samsung

Bemærk: Mangler dit ur en softwareopdatering, skal denne installeres under parringen (din telefon vil selv informere om dette, hvis det er nødvendigt).


2. Aktiver abonnement

Har din telefoniansvarlige allerede givet dit abonnement Smartwatch-adgang?

Har din telefoniansvarlige allerede givet dit abonnement adgang til Smartwatch inden parringen af Bluetooth, vil du kunne konfigurere dit abonnement til dit ur under parringen og derefter gå videre til trin nummer 4 i guiden.

Hvordan ved jeg, om mit abonnement har Smartwatch-adgang?
Du vil have modtaget en sms om, at dit abonnement har fået adgang til Smartwatch.
Er du i tvivl, kan du spørge den telefoniansvarlige i virksomheden.

Har din telefoniansvarlige ikke givet dit abonnement Smartwatch-adgang?

Bemærk: Har din telefoniansvarlige ikke givet dit abonnement adgang til Smartwatch inden parringen, skal du vælge Spring over ved Konfigurer et mobilabonnement til sidst under parringen (Bluetooth) og gå videre i trin nummer 2 i guiden.

Hvordan ved jeg, om mit abonnement har Smartwatch-adgang?
Du vil have modtaget en sms om, at dit abonnement har fået adgang til Smartwatch.
Er du i tvivl, kan du spørge den telefoniansvarlige i virksomheden.


Når uret og telefonen er parret, kan abonnementet aktiveres.
Din telefoniansvarlige i virksomheden skal tilkøbe produktet ”Smartwatch” til dit nummer i jeres Selvbetjening. Dette vil din telefoniansvarlige kunne gøre, på Medarbejdersiden for dit nummer.

Er du telefoniansvarlig, kan du se her, hvordan du tilkøber produktet i jeres Selvbetjening.


3. Du modtager en sms angående aktiveringen

Når du modtager SMS’en, skal du følge anvisningen og åbne din Wearable app for aktivering.

Billedet viser et skærmbillede af Samsung SMS aktivering

4. Åbn appen ”Wearable” på din telefon

Når du åbner appen ”Wearable” på din telefon, skal du vælge:

1. Indstillinger for ur
2. Mobilabonnementer

Billedet viser en oversigt over hvilke indstillinger man kan sætte op for uret på Samsung

3. Din telefon vil bede dig om at konfigurere abonnementet - tryk på Næste (billede 1 nedenfor)
4. Abonnementet vil nu blive konfigureret (billede 2 nedenfor)

1

Billedet viser en besked om hvordan man Konfigurer mobilabonnement

2

Konfigurerer et mobil abonnement


5. Start Aktivering af Smartwatch

Du modtager nu en engangskode på en sms. Indtast engangskoden på aktiveringsskærmen.
Aktiveringsskærmen nedenfor popper op automatisk (billede 1).
Når engangskoden fra din sms er indtastet, går aktiveringen i gang (billede 2).

Har du ikke modtaget en sms? Tryk på "Hvorfor har jeg ikke modtaget en sms?" på din mobiltelefon.

1

Billedet viser aktivering af smartwatch første step i appen

2

Billedet viser en skærm der er ved at opdatere

6. Aktiveringen er gennemført

Når aktiveringen er færdig, vil nedenstående bekræftelse komme frem på skærmen.
Oplever du problemer med aktiveringen, kan du se længere nede på siden, hvad man kan gøre.

Billedet viser, at aktiveringen er gennemført for smartwatch


Oplever du en fejl ved aktiveringen?

Får du nedenstående fejlbesked, skal du kontakte din telefoniansvarlige for gennemgang af dit abonnement. Se også mulige årsager til, at aktiveringen fejler længere nede.

Billedet viser hvordan det ser ud, hvis aktiveringen fejler til smartwatch

Du er også velkommen til at kontakte os for hjælp og vejledning.
Kontakt os her.




Mulige årsager til aktiveringen fejler

Fejlbesked: Aktiveringen fejlede (fejlkode 1)
Årsag: Der er sket en fejl under aktiveringen af dit smartwatch. Prøv venligst igen. Efter 3 forsøg kontakt venligst teknisk support. Kontakt os her.

Fejlbesked: Dit smartwatch kan ikke aktiveres (fejlkode 2)
Årsag: For at du kan bruge dit smartwatch med dit mobilabonnement, skal din telefoniansvarlige tilføje smartwatch til dit abonnement i Selvbetjening Erhverv.

Fejlbesked: Dit smartwatch kan ikke aktiveres (fejlkode 3)
Årsag: Du skal have et abonnement hos TDC Erhverv for at kunne bruge smartwatch.

Fejlbesked: Dit smartwatch kan ikke aktiveres (fejlkode 4)
Årsag: Dit mobilabonnement understøtter ikke smartwatch. For at du kan bruge dit smartwatch, skal din telefoniansvarlige ændre dit mobilabonnement i Selvbetjening Erhverv.

Fejlbesked: Dit smartwatch kan ikke aktiveres (fejlkode 6)
Årsag: Abonnementet er allerede i brug med et andet smartwatch. Din telefoniansvarlige skal nedtage og genoprette smartwatch for dit abonnement i Selvbetjening Erhverv.

Fejlbesked: Kan ikke sende din forespørgsel (fejlkode 7)
Årsag: Der har været for mange forsøg på at aktivere smartwatch. Prøv venligst igen om en halv time. Efter 3 forsøg kontakt venligst teknisk support. Kontakt os her.

Fejlbesked: Aktiveringen fejlede (fejlkode 8)
Årsag: Der er sket en fejl under aktiveringen af dit smartwatch. Prøv venligst igen om en halv time. Efter 3 forsøg kontakt venligst vores support. Kontakt os her.

Fejlbesked: Aktiveringen fejlede (fejlkode 9)
Årsag: Der er sket en fejl under aktiveringen af dit smartwatch. Prøv venligst igen, efter 3 forsøg kontakt venligst teknisk support. Kontakt os her.

Fejlbesked: Dit smartwatch kan ikke aktiveres (fejlkode 10)
Årsag: Dit abonnement er tyverispærret. For at du kan bruge dit Smartwatch, skal din telefoniansvarlige fjerne tyverispærringen på dit abonnement via jeres Selvbetjening eller kontakte teknisk support. Kontakt os her.

Fejlbesked: Aktiveringen fejlede (fejlkode 11)
Årsag: Der er sket en fejl under aktiveringen af dit smartwatch. Prøv venligst igen, efter 3 forsøg kontakt venligst teknisk support. Kontakt os her.

Fejlbesked: Aktiveringen fejlede (fejlkode 12)
Årsag: Der er sket en fejl under aktiveringen af dit smartwatch. Prøv venligst igen, efter 3 forsøg kontakt venligst teknisk support. Kontakt os her.