Pin- og pukkode

Senest opdateret: 9. Aug 2022

Hvordan kan vi hjælpe med din pukkode?

Måden, vi kan hjælpe med at oplyse din pukkode, er ved at sende den til en arbejdsmail. 
Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ikke udlevere din pukkode mundtligt eller til en privat mailadresse som fx gmail eller hotmail. 
Har du ikke mulighed for at tilgå din arbejdsmail, kan vi også sende din pukkode til en kollega. 

Vi oplyser normalt ikke din pinkode, da den kan ændres til en valgfri kode via indstillingerne i din mobil.
Vores system kan ikke se, hvis du ændrer din 4-cifrede pinkode – derfor sender vi altid din pukkode.


Har du glemt din pinkode? 

Så skal du bruge din pukkode.
 
Pukkoden skal du kun bruge, hvis simkortet bliver spærret - f.eks. hvis du taster pinkoden forkert tre gange. Når du har indtastet din pukkode, vil du automatisk blive bedt om at lave en ny pinkode.  

Hvis du taster din pukkode forkert 10 gange, vil dit simkort blive låst. Simkortet vil ikke kunne låses op igen og du skal derfor have et nyt simkort. 
Du kan se her, hvordan man bestiller et nyt simkort.


Find din pukkode 

Du finder pin- og pukkode i skrabefeltet nederst på det kort du har modtaget fra os.
Du kan også finde den via Mit TDC Erhverv og Selvbetjening.


Skift din pinkode

Du kan ændre standard pinkoden til en kode, du nemmere kan huske.
Når du får et nyt simkort fra TDC Erhverv, følger der altid en pinkode med.
Pinkoden er til for din sikkerhed, så andre ikke kan tænde din mobil og bruge den. 

  1. Vælg Indstillinger.

  2. Vælg Mobilnetværk.

  3. Vælg PIN-kode til SIM.

  4. Vælg Skift PIN-kode.

  5. Indtast den nuværende pinkode og klik på OK i øverste højre hjørne.

  6. Indtast den pinkode du ønsker og klik på OK.

  7. Indtast den nye pinkode igen og klik på OK.

  1. Vælg Indstillinger.

  2. Vælg Biometriske data og sikkerhed.

  3. Vælg Andre sikkerhedsindstillinger.

  4. Vælg Konfigurer SIM-kortlås.

  5. Vælg SIM1 eller SIM2 – som standard bruger du SIM1.

  6. Vælg Skift PIN til SIM-kort.

  7. Indtast din nuværende pinkode og klik på OK.

  8. Indtast din nye pinkode og klik på OK.

  9. Indtast den nye kode igen og afslut med OK.

  1. Vælg Indstillinger.

  2. Vælg Sikkerhed og privatliv.

  3. Vælg Yderligere indstillinger.

  4. Vælg Krypetring og legimitationsoplysninger.

  5. Vælg SIM1/SIM2 lås.

  6. Vælg om du skal bruge SIM1 eller SIM2 – som standard bruger du SIM1.

  7. Klik på Skift PIN-kode til SIM-kort.

  8. Indtast din nuværende pinkode og klik på OK.

  9. Indtast din nye pinkode og klik på OK.

  10. Indtast den nye kode igen og afslut med OK.

  1. Vælg Indstillinger.

  2. Vælg Sikkerhed og skærmlås.

  3. Vælg SIM-kortlås.

  4. Vælg SIM1 eller SIM2 – som standard bruger du SIM1.

  5. Vælg Skift pinkode til SIM-kort.

  6. Indtast din nuværende pinkode og klik på OK.

  7. Indtast din nye pinkode og klik på OK.

  8. Indtast den nye kode igen og afslut med OK.



Find dit IMEI-nummer

IMEI-nummeret er din mobiltelefons 15-cifrede ID- eller serienummer. Det er en god idé at gemme købskvitteringen eller skrive din telefons IMEI-nummer ned, hvis din mobiltelefon skulle blive stjålet eller går i stykker. Du skal nemlig bruge IMEI-nummeret, når du melder en mobiltelefon stjålet hos politiet. Hvis en mobiltelefon bliver spærret på IMEI-nummeret, vil den ikke kunne bruges til opkald/data/SMS/MMS m.m. før, at spærringen igen er hævet hos politiet – heller ikke med et nyt simkort.


Du kan finde din mobils IMEI-nummer flere steder: 

  • På din kvittering for køb af mobiltelefonen

  • Under stregkoden bag telefonens batteri

  • Ved at taste *#06# på mobilen. IMEI-nummeret kommer herefter frem på skærmen