Faktureringsmetoder

Senest opdateret: 26. Apr 2023

Din virksomhed kan vælge mellem en række forskellige fakturaformater. Mulighederne for din virksomhed afhænger af jeres tekniske systemer og efterbehandlingsbehov.

  • E-mail (PDF)

  • OIO UBL

  • OIO XML - Bemærk: NemHandel har udfaset dette format d. 15. november 2022*

  • EDI Fact

  • EDI Light

  • Excel Faktura Dokumentation


Læs om vores forskellige fakturaformater (PDF) - Dansk
Læs om vores forskellige fakturaformater (PDF) - Engelsk

OIO kan også sendes med produktforside - læs mere her


Sådan tilmelder du fakturaen til e-mail (PDF)

Ønsker du at modtage din faktura som en PDF fil, kan du tilmelde dig elektronisk fakturering via Selvbetjening.

Du kan også tilmelde dig ved at kontakte os. Kontakt vores kundeservice.
For at tilmelde dig skal du have de pågældende kunde- eller kontonumre klar.
Du finder kunde- og kontonummer i øverste højre hjørne af din faktura.

Sådan tilmelder du fakturaen til OIO (EAN) og EDI

For at kunne tilmelde OIO eller EDI, er det nødvendigt at teste, om du kan modtage og læse formatet. Send derfor en mail til e-billing@tdc.dk med det ønskede format samt oplysninger om et eller flere kontonumre, vi kan teste på.

Efter tilmelding til OIO, vil eventuelle fremtidige rykkere sendes via dette format, afhængig af opsætningen på jeres EAN nummer. Læs mere her.

Når du har tilmeldt dig pdf på mail, modtager du efterfølgende fakturaer som signerede mails. På den måde kan du være sikker på, at mailen kommer fra os. Mailen er beskyttet af kryptering.

Vores signatur afhænger af, hvilket kunde- eller kontonummer jeres virksomhed har:

  • Har I et 9-cifret kontonummer (starter med 2, 3 eller 5), hedder afsenderen noreply@tdc.dk.

  • Har I et 9-cifret kundenummer (starter med 4), hedder afsenderen e-kommunikation-mobil@tdc.dk.




Modtager I ikke fakturaen på mail?

Har du problemer med at modtage pdf-fakturaen, kan du måske finde svaret her:

  1. Uønsket e-mail: Mailen med fakturaen fra TDC Erhverv kan være havnet i din mappe med uønsket mail. Se i folderen, om mailen er havnet der.

  2. Korrekt mailadresse: Vi anbefaler, at I tilmelder en fælles firma-e-mailadresse (fx: bogholderi@xxx.dk). Så er I sikret, at alle altid kan tilgå jeres elektroniske fakturaer.

  3. Tilbageholdelse i et karantæneområde: Spamfiltre fungerer ved, at de tilbageholder mails, der identificeres som spam. Af og til bliver mails, der ikke er spam, også tilbageholdt – så det kan ske, at mailen med faktura fra os er havnet i karantæne. Det vil typisk være din it-afdeling, der bestyrer karantæneområdet. De vil kunne frigive specifikke mails, og sikre at samme type mails ikke tilbageholdes igen.





Du kan altid hente en kopi af fakturaen i Selvbetjening - få hjælp til det her.
Hvis du betaler via Betalingsservice, kan du modtage dine fakturaer der.