Fra privatperson til virksomhed

Senest opdateret: 23. Apr 2024


Skal I fx overtage en medarbejders private abonnement, eller skal virksomhedsejeren flytte sit eget private abonnement ind i virksomheden? Se, hvordan processen fungerer her.




Hvad skal virksomheden gøre?

Modtageren af abonnementet (virksomheden), skal oprette et nyt abonnement i vores Selvbetjening og derved påbegynde overdragelsesprocessen. Når du opretter abonnementet, er det vigtigt at bruge den korrekte adresse til den eksisterende forbindelse, så vi ved, at det er en overdragelse.

Sådan gør du:

Log ind ind på Selvbetjening og klik på "Abonnementer".
Har du ikke et login til Selvbetjening, kan det oprettes her

Hvad skal overdrages til virksomheden?

Overdrag internet eller fastnetforbindelse

  1. Klik på "Opret abonnement".

  2. Klik på pilen, hvor du kan vælge mellem bredbånd- eller fastnetabonnement.

  3. Udfyld formularen, der præsenteres. Der er forskellige formularer, afhængigt af hvilket slags abonnement du ønsker at oprette.

  4. Begge parter modtager en ordrebekræftelse med dato for overdragelsen så snart, at bestillingen er kørt igennem vores system.

Overdrag mobilabonnement

  1. Klik på "Opret abonnement".

  2. Klik på "Opret mobilabonnement".

  3. Vælg mobilløsning (VK-nummer) og abonnement (mobilabonnement eller mobilt bredbånd).

  4. I sektionen Type, skal du vælge Flyt nummer der er i brug.

  5. Vælg om nummeret er hos TDC Erhverv og YouSee eller anden udbyder.

  6. Udfyld simkortoplysninger, hvis nej. Udfyld e-mailadresse på ejeren af nummeret, hvis ja.

  7. Nedenstående muligheder vil ændre sig. Indtast de nødvendige oplysninger og klik på "Fortsæt" nederst på siden i højre hjørne.

Husk: Ønsker du at flytte et nummer der er i brug, skal du vedhæfte en fuldmagt i PDF-format. Fuldmagten kan downloades direkte på samme side under punktet "Fuldmagt".

  1. Vælg eventuelle Tilkøb og services.

  2. Vælg betalingskonto.
    Vælg Brug eksisterende konto eller Opret ny konto.

  3. Gennemgå din overdragelse i Ordredetaljer.

  4. Er du tilfreds med de indtastede oplysninger, skal du klikke på "Bestil".

Du har nu begyndt overdragelsesprocessen.




Hvad skal medarbejderen gøre?

Overdrag internet eller fastnetforbindelse

  1. Afvent ordrebekræftelse med dato for overdragelsen, som virksomheden har sat i gang (se ovenfor hvad virksomheden skal gøre). Ordrebekræftelsen modtages via den e-mailadresse, som virksomheden har indtastet i overdragelsen på Selvbetjening.

Overdrag mobilabonnement

  1. Du vil modtage en e-mail med virksomhedens ønske om overtagelse af dit mobilnummer.
    E-mailen modtages på den e-mailadresse, som virksomheden har indtastet på overtagelsen i Selvbetjening

  2. Godkend anmodningen om overtagelse af nummeret og underskriv med MitID.

  3. Reageres der ikke indenfor 10 arbejdsdage, vil overdragelsen blive annulleret.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os