Fra privatperson til virksomhed

Senest opdateret: 21. Sep 2023

Hvad skal virksomheden gøre?

Modtageren af abonnementet, skal oprette et nyt abonnement i vores Selvbetjening og derved begynde overdragelsesprocessen. Når du opretter abonnementet, er det vigtigt at bruge den korrekte adresse til den eksisterende forbindelse, så vi ved, at det er en overdragelse.

Login ind på Selvbetjening og klik på "Abonnementer".
Gå direkte til Abonnementer i Selvbetjeningen her.
Har den overtagende virksomhed ikke et login til Selvbetjening, kan det oprettes her.

Overdrag internet eller fastnetforbindelse

  1. Klik på "Opret abonnement".

  2. Klik på pilen, hvor du kan vælge mellem bredbånd- eller fastnetabonnement.

  3. Udfyld formularen, der vil blive præsenteret. Der er forskellige formularer, alt efter, hvilket slags abonnement du ønsker at oprette.

  4. Begge parter modtager en ordrebekræftelse med dato for overdragelsen så snart, at bestillingen er kørt igennem vores system.

Overdrag mobilabonnement

  1. Klik på "Opret abonnement".

  2. Klik på "Opret mobilabonnement".

  3. Vælg mobilløsning (VK-nummer) og abonnement (mobilabonnement eller mobilt bredbånd).

  4. I sektionen Type, skal du vælge Flyt nummer der er i brug.

  5. Nedenstående muligheder vil ændre sig. Indtast de nødvendige oplysninger og klik på "Fortsæt" nederst på siden i højre hjørne.

    Husk: Ønsker du at foretage en nummerflytning, skal du vedhæfte en fuldmagt i PDF-format.

  6. Alt efter hvad du valgte i forrige trin, skal du udfylde simkort oplysninger i dette trin.

  7. Vælg betalingskonto.
    Vælg Brug eksisterende konto eller Opret ny konto.

  8. Gennemgå din overdragelse i Ordredetaljer.

  9. Er du tilfreds med de indtastede oplysninger, skal du klikke på "Bestil".

Du har nu begyndt overdragelsesprocessen.




Hvad skal medarbejderen gøre?

Overdrag internet eller fastnetforbindelse

  1. Afvent ordrebekræftelse med dato for overdragelsen. Den modtages via e-mail.

Overdrag mobilabonnement

  1. Du vil modtage en e-mail med virksomhedens ønske om overtagelse af dit mobilnummer.

  2. Godkend anmodningen om overtagelse af nummeret og underskriv med MitID.

  3. Reageres der ikke indenfor 10 arbejdsdage, vil overdragelsen blive annulleret.