Fra privat til virksomhed
Sådan gør du:
Step 1: Start med at oprette i nyt abonnement:
Opret et nyt abonnement i højre side. Vælg Opret mobilabonnement.
Step 2: Vælg abonnementstype:
Vælg den mobilløsning du vil oprette mobilnummeret på.
Derefter vælger du, hvilken produkttype du ønsker samt hvilket abonnement.
Sæt kryds i “Flyt nummer der er i brug”.
Vælg "Ja" i "Er det nuværende teleselskab TDC Erhverv eller YouSee?"
Angiv e-mailadresse til den nuværende ejer af nummeret (fx en administrator) og klik på fortsæt.
De sidste trin udfyldes, og du vil kunne se detaljerne for ejerskiftet i Ordredetaljer til sidst.
Vælg Bestil.
Nuværende ejer vil modtage en e-mail, hvor ejerskiftet skal godkendes. Det skal gøres indenfor 10 arbejdsdage.
Spørgsmål og svar:
Kan vi overtage et nummer fra en person/virksomhed, som ikke har TDC Erhverv?
Ja. Det kalder vi en nummerportering. Under Konfigurer abonnement skal du:
Sæt kryds i “Flyt nummer der er i brug”.
Vælg "Nej" til i "Er det nuværende teleselskab TDC Erhverv eller YouSee?".
Skriv simkortnummeret i "Nuværende SIM detaljer".
Vælg dato.
Download og udfyld nummerporteringsblanketten. Den skal udfyldes og underskrives af nuværende ejer af nummeret.
Upload blanketten igen samme sted.
Kan jeg lave et ejerskifte til en virksomhed med en anden udbyder?
Ja. Overtagende virksomhed skal sætte ejerskifteprocessen i gang ved at kontakte den nye udbyder. Det er vigtigt, at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.
Angiver du en bestemt ønskedato på ejerskiftet, kan abonnementet godt flyttes før opsigelsesperioden. Du vil dog stadig betale for den resterende opsigelsesperiode, selvom abonnementet har skiftet udbyder.
Gælder både mobil- og internetabonnement.
Hvordan laver jeg et ejerskifte af et mobilnummer til en medarbejder?
Det gør du ved at finde nummeret i Selvbetjening, trykke på knappen Overdrag og udfylde medarbejderens informationer. Se hvordan du gør her.
Jeg skal skifte arbejdsgiver og den nye arbejdsgiver skal overtage betalingen.
Den nye arbejdsgiver skal lave et nyt abonnement til medarbejderen i Selvbetjening. På den måde laves et ejerskifte af forbindelsen til ny ejer og betaler. Se her, hvordan du opretter et nyt abonnement.