Ejerskifte af fastnetnummer/linjer

Senest opdateret: 24. Jun 2025


Gå tilbage

Fra privat til virksomhed


Skal du skifte fra YouSee til TDC Erhverv?

Din forbindelse skal først opsiges hos YouSee og derefter oprettes hos TDC Erhverv. Læs mere i bunden af denne side under "Spørgsmål og svar".

Skal du skifte fra en anden privatudbyder til TDC Erhverv?

Læs nedenstående vejledning under "Sådan gør du:".




Sådan gør du:

Den IT-ansvarlige med adgang til Selvbetjening, skal oprette et nyt abonnement i forbindelse med ejerskiftet.

Step 1: Opret et nyt abonnement:

  1. Gå direkte til abonnement i Selvbetjening her

  2. Opret et nyt abonnement i højre side. Vælg bredbånd eller fastnetabonnement, som skal oprettes. 

Sådan opretter du abonnement i Selvbetjening

Step 2: Vælg kontonummer og udfyld ejerskifteformular:

  1. Vælg derefter, hvilket kontonummer det skal oprettes på.

  2. Udfyld formularen.

Billeder viser hvordan man bestiller en hjemmearbejdsplads eller virksomhedsopkobling

Begge parter modtager en ordrebekræftelse med dato for ejerskiftet, når bestillingen er håndteret.




Spørgsmål og svar:

Ejeren af YouSee abonnementet skal selv opsige sin Fiber eller COAX-forbindelse hos YouSee på tlf. 70704040. Skiftet til TDC Erhverv laves efter endt binding, hvis der er en.

Når opsigelsen er bekræftet, kan den nye ejer hos TDC Erhverv oprette en ny Fiber eller COAX-forbindelse via Selvbetjening. Se hvordan øverst på denne side under Sådan gør du:.


Produkter der ikke kan flytte med til TDC Erhverv:

  • TV-forbindelse

  • Mesh-produkter


YouSee-udstyr skal returneres og der vil komme nyt udstyr fra TDC Erhverv.


Hvis du har bredbåndstelefoni:
Tag stilling til, om du ønsker at fortsætte med telefoni. Hvis ja, skal der oprettes TDC Erhverv Bredbåndstelefoni, da YouSee bredbåndstelefoni ikke kan flytte med.


Ja. Overtagende virksomhed skal sætte ejerskifteprocessen i gang ved at kontakte den nye udbyder. Det er vigtigt, at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.

Angiver du en bestemt ønskedato på ejerskiftet, kan abonnementet godt flyttes før opsigelsesperioden. Du vil dog stadig betale for den resterende opsigelsesperiode, selvom abonnementet har skiftet udbyder.

Gælder både mobil- og internetabonnement.


Det gør du ved at finde nummeret i Selvbetjening, trykke på knappen Overdrag og udfylde medarbejderens informationer. Se hvordan du gør her.


Den nye arbejdsgiver skal lave et nyt abonnement til medarbejderen i Selvbetjening. På den måde laves et ejerskifte af forbindelsen til ny ejer og betaler. Se her, hvordan du opretter et nyt abonnement.


Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at chatte eller ringe direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Figur af mand og kvinde med headset - Kontakt os