Tildel Teams Telefoni til medarbejdere

Senest opdateret: 6. Aug 2024


På Selvbetjening, kan du udvælge medarbejdere, som skal have Teams telefoni. Før du kan vælge en specifik medarbejder, skal du vælge den gruppe, som medarbejderen befinder sig i.





Tildel Teams telefoni til danske numre

  1. Gå direkte til jeres telefoniløsning i Selvbetjening her.

  2. Vælg Teams og derefter Tildel Teams telefoni fra drop-down menuen.

    Vælg teams i Selvbetjening
    Vælg telefoniløsning

  3. Vælg danske numre
    Du kan nu påbegynde tildeling af Teams telefoni. Sørg først for at vælge Danske numre.

    Vælg Danske numre

  4. Vælg AD gruppe
    Nu skal du vælge en AD gruppe (fx Supporten eller Salgsgruppen), som skal have Teams Telefoni.


    Vælg ad gruppe

  5. Tildel Teams telefoni til medarbejdere
    Vælg en eller flere medarbejdere, der skal have Teams telefoni ved at klikke på den firkantede boks, som står til venstre for medarbejderens navn.

    Vælg medarbejdere i Selvbetjening

  6. Mulighed for at udskifte numre
    Vores system har anbefalet nogle numre. Du kan ved dette trin selv vælge de numre du ønsker ved at klikke på Udskift nummer.


    Udskift nummer i Selvbetjening

  7. Gennemfør tildelingen og tjek brugeroversigt
    Til sidst kan du gennemgå oversigten. Er tilfreds, skal du klikke på Opret nede i højre hjørne.

    Der har nu tilføjet Teams telefoni med danske numre til de medarbejdere du valgte. Du kan finde dem i oversigten ved klikke på Brugere og derefter Brugeroversigt i menupunktet til venstre.

    Brugeroversigt i Selvbetjening


    Her er en oversigt over jeres brugere. Klik på Teams brugere for at se alle brugere med et dansk nummer.

    Brugeroversigt - Danske numre

Bemærk: Du skal være opmærksom på, at virksomheden har nok licenser til hver medarbejder. Har du ikke nok licenser, kan du tilkøbe flere under “Brugerlicenser”. Det vil også fremgå i processen, hvis du ikke har nok licenser. Se her, hvordan du tilkøber licenser.




Tildel Teams telefoni til internationale numre

  1. Gå direkte til jeres telefoniløsning i Selvbetjening her.

  2. Vælg Teams og derefter Tildel Teams telefoni fra drop-down menuen.

    Vælg teams i Selvbetjening
    Vælg telefoniløsning

  3. Vælg internationale numre
    Du kan nu påbegynde tildeling af Teams telefoni. Sørg først for at vælge Internationale numre.

    Hvilken type numre - Internationale

  4. Vælg AD gruppe
    Nu skal du vælge en AD gruppe (fx Supporten eller Salgsgruppen), som skal have Teams Telefoni.

    Vælg ad gruppe


    Når du har valgt den ønskede AD gruppe, skal du klikke på Fortsæt nede i højre hjørne.

  5. Tildel Teams telefoni til medarbejdere
    Vælg en eller flere medarbejdere, der skal have Teams telefoni ved at klikke på den firkantede boks, som står til venstre for medarbejderens navn.

    Vælg medarbejdere i Selvbetjening

    Når du har valgt de ønskede medarbejdere, skal du klikke på Fortsæt nede i højre hjørne.

  6. Mulighed for at udskifte numre
    Vores system har anbefalet nogle numre. Du kan ved dette trin selv vælge de numre du ønsker ved at klikke på Udskift nummer.

    Udskift nummer i Selvbetjening

  7. Gennemfør tildelingen og tjek brugeroversigt
    Til sidst kan du gennemgå oversigten. Er tilfreds, skal du klikke på Opret nede i højre hjørne.

    Der har nu tilføjet Teams telefoni med internationale numre til de medarbejdere du valgte. Du kan finde dem i oversigten ved klikke på Brugere og derefter Brugeroversigt i menupunktet til venstre.

    Brugeroversigt i Selvbetjening


    Her er en oversigt over jeres brugere. Klik på Internationale Teams brugere for at se alle brugere med et internationalt nummer.

    Brugeroversigt - Internationale numre

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at chatte, ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Figur af mand og kvinde med høretelefoner - Kontakt os