Feriesvar

Senest opdateret: 20. Jan 2023

Hvordan opsætter jeg feriesvaret?

  1. Gå direkte til ferieplan på Selvbetjeningen her.
    Eller log ind som du plejer, og klik på "telefoniløsning" og derefter "tidsstyring" i menuen til venstre.

  2. Vælg fanen "ferie- og helligdage".

  3. Klik på "opsæt ferie" eller "rediger ferie".

  4. Du vil nu se en række helligdage, som du kan benytte til jeres feriesvar.
    Sæt eventuelt flueben i de helligdage, der passer til jeres ferie.
    Er perioden længere end de forudsatte helligdage? Klik på "opret egne feriedage".

  5. "Opret egne feriedage": Vælg jeres ferieperiode med klokkeslæt og klik på "gem".

  6. Klik på "næste" og vælg det telefonnummer, som feriesvaret skal virke på.

  7. I tredje og sidste trin i oprettelsen, skal du vælge hvad der skal ske i jeres ferieperiode.
    Typisk vælger man "speak" i listen under "vælg viderestilling".

  8. Hvilken lydfil skal bruges?
    - Har I allerede en lydfil?:
    Den kan nu vælges under "vælg fil fra lydarkiv".
    - Upload en ny lydfil:
    Klik på "opret ny lydfil" og klik på "vælg fil, eller slip den her for at uploade".
    - Optag en lydfil via computeren:
    Du har mulighed for at optage en ny lydfil til feriesvaret, ved at klikke på "mikrofon ikonet".
    Dette er en nem måde at optage en ny lydfil på, hvis man har et headset til sin computer.
    Efter lydfilen er indtalt kan du klikke på "godkend" og dernæst "gem".

  9. Når lydfilen er valgt, kan du klikke på "opret".

  10. Jeres feriesvar er nu opsat, og I kan holde ferie med ro i maven.


Ændringer til ferieplanen kan selvfølgelig altid fortages via samme guide.


Ofte stillede spørgsmål

Et fælles feriesvar opsat igennem jeres Selvbetjening kan benyttes, hvis du har et eller flere hovednumre, som alle holder lukket på de samme dage.

Du har mulighed for at opsætte jeres egne ferieperioder fx industriferie, fast afdelingsdage eller den årlige firmafest.
Vil du give dine kunder en sæson afhængig besked, som fx ”Vi holder lukket, god jul og godt nytår”, er det muligt at lægge forskellige "speaks" ind på de forskellige datoer.

Feriesvaret vil automatisk åbne og lukke dine hovednumre på de datoer, du har valgt. Så du ikke behøver at gøre noget, når først det er sat op.

Du kan oprette en ferieplan, hvor de numrene, som skal følge den fælles ferieplanen er inkluderet.

De numre, som ikke er inkluderet i den fælles ferieplan vil følge dine normale åbningstider, men du kan til enhver tid tilføje dem til ferieplanen.

Så hvis de skal holde lukket i påsken, men ikke julen, kan du tilføje dem til planen lige efter jul. Dette kræver dog lidt mere vedligehold fra din side.
Alternativt kan du opsætte en specifik tidsplan for de numre, som skal holdes uden for ferieplanen.
Dette gør du under Tidsplaner i menuen Opsætning.

Ja, det kan du godt gøre.
Flere speaks vil dog øge mængden af vedligehold for jer, så forsøg at begræns det.

Søg hovednummeret frem i Call Manager, vælg en af de datoer, hvor du holder lukket eks. 24. dec. Du kan nu se kaldsflowet for d. 24. dec. og hvordan jeres kald bliver dirigeret på den pågældende dag.

Ja, i guiden på trin 7 får du mulighed for, at aktivere en funktion, der hedder Tryk 0.

Du vælger, hvad der skal ske, når dine kunder trykker 0 efter feriesvaret. Du kan fx viderestille dem til et call center, eksternt nummer eller en voicemail.

Husk, at din feriebesked skal ændres, så dine kunder får at vide, de kan trykke 0 for at få fat i vagten.



Har du brug for hjælp?

Ønsker du at komme i kontakt med os? Klik på linket herunder.

Kontakt os