Ind- og udmelding af callcentre

Senest opdateret: 23. Jun 2023

Du har mulighed for at ind- og udmelde medarbejdere i et callcenter. Det kan gøres på 3 forskellige måder. Når du har indmeldt en medarbejder, vil medarbejderen modtage opkald fra de callcentre medarbejderen er medlem af.




Ind- og udmelding via Selvbetjening


Har du adgang til Selvbetjening, kan du ind- og udmelde dine medarbejdere i et callcenter.

Gå direkte til modulopsætning på Selvbetjeningen. 
For at ændre ind- og udmelding skal man igennem 3 trin. 

  1. Når du har valgt “modul-opsætning” i menuen til venstre, eller klikket på linket herover, skal callcenteret findes. 
     
    Søg eventuelt efter callcenteret i det lille søgefelt. 
    Du kan søge efter lokalnummer eller navn på det pågældende callcenter. 
     
    Når du har fundet callcenteret, skal du klikke på “blyanten”. 

    Billedet viser Modulopsaetning cc i Selvbetjeningen
  2. Klik nu på “Agenter og supervisors” og derefter “Rediger agenter i callcenteret”. 

    Billedet viser Modulopsaetning cc i Selvbetjeningen
  3. Nu har du et overblik over hvilke medarbejdere/agenter, der er meldt ind og ud.  
    Du kan nu melde agenter ind og ud, ved at klikke på “slider knappen”, så den bliver blå (indmeldt) eller grå (udmeldt). Klik på “Gem”.

Billedet viser Modulopsaetning cc i Selvbetjening


Alternative måder

  1. Gå ind under "Call Center"

  2. Brug "skydeknappen" til at ændre din status

  3. Din status er nu opdateret

Bemærk: Er du administrator og skal melde kollegaer ind og ud?
Så skal du være "supervisor" i call centeret. Opsæt en supervisor i call centeret via vores Selvbetjening (Se guiden "Meld ind og ud via Selvbetjeningen" trin 1 og 2 i guiden herunder).

Stjernekoder virker ved, at du taster stjernekoden ind på din telefon, fx *300 og derefter trykker på opkaldstasten. Afvent talemeddelelsen, som bekræfter at funktionen er gået igennem. 

Meld dig ind i alle callcentre
Tast *300 ring op. 
Melder dig ind i alle de callcentre du er medlem af, uanset om du er medlem af ét eller flere.

Meld dig ud af alle callcentre
Tast *301 ring op. 
Melder dig ud af alle de callcentre du er medlem af, uanset om du er medlem af ét eller flere.

Meld dig ind i ét specifikt callcenter
Tast *300 efterfulgt af lokalnummeret på callcenteret, ring op. 
Eksempel: Meld ind i callcenter med lokalnummer 100. 
Tast: *300100 ring op. 

Meld dig ud af ét specifikt callcenter
Tast *301 efterfulgt af lokalnummeret på callcenteret, ring op. 
Eksempel: Meld ud af callcenter med lokalnummer 100. 
Tast: *301100 ring op.