I Selvbetjening har du mulighed for at skifte dit fysiske simkort ud med et eSIM. Hver opmærksom på, at du skal sikre dig, at din mobiltelefon understøtter eSIM.
Vil du oprette et nyt abonnement med eSIM?
Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at oprette et nyt mobilabonnement med eSIM.
Før du kan få eSIM til et nyt abonnement, skal oprettelsen ske på et fysisk simkort. Dvs. at brugeren først vil få tildelt et fysisk simkort - herefter kan brugeren skifte simkortet ud med et eSIM, og nedenstående guide vil være relevant.
Sådan bestiller du et eSIM
Vigtig info: Før du bestiller eSIM, skal du kontrollere om din mobiltelefon understøtter eSIM-funktionen.
Apple-telefoner: Se liste her
Samsung-telefoner: Se liste her
Der er to måder at bestille eSIM på gennem vores Selvbetjening, og begge metoder er korrekte.
Bestil eSIM via. Forsiden
Under Mest populære handlinger skal du vælge Skift sim-kort.
Indtast mobil nr., Simkortnummer eller navn, som du ønsker at bestille eSIM til.
Vælg Bestil nyt simkort og derefter Jeg ønsker at skifte til eSIM.
Klik på den grå boks for at acceptere, at mobiltelefonen du bestiller til, understøtter eSIM. Klik derefter på Bestil nede i højre hjørne.
Du vil nu få en QR-kode op på skærmen, som du skal scanne med den nye telefon. Herefter vil eSIM blive aktiveret.
Bestil eSIM via. Abonnement
Find og vælg det nummer eller abonnement, som du ønsker at skifte simkort på.
Kig under sektionen Sim-kort.
Her skal du klikke på Skift simkort. Et nyt vindue åbner sig til højre.
Vælg her Jeg ønsker at skifte til eSIM. Når du klikker på næste, bliver du ført til ordresiden for eSIM.
Her skal du bekræfte, at du ønsker at bestille eSIM. Dit fysiske simkort vil stoppe med at virke, idet du klikker på Bestil.
Simkort udskiftning er gået i gang.
Du vil modtage en QR-kode og en vejledning for aktiveringen. QR-koden skal du scanne med din mobiltelefon. OBS: Vær opmærksom på, at du kun kan aktivere QR-koden én gang.
Brug for hjælp til aktivere eSIM?
Skal du have hjælp til at aktivere og scanne din QR-kode, kan du få hjælp det her.
Jeg har fået ny telefon, hvor jeg skal bruge eSIM. Hvad gør jeg?
Du skal bestille et nyt eSIM på vores Selvbetjening, som du får med det samme efter bestillingen i form af en QR-kode. Herefter skal du installere dit nye eSIM på din nye telefon. Se vejledningen her.
Har du allerede bestilt eSIM via Selvbetjening?
Du kan med fordel se din QR-kode, når du har bestilt eSIM via Selvbetjening.
Vælg Abonnementer i menuen til højre.
Find og vælg det nummer eller abonnement, som du har bestilt eSIM til. Scroll ned på siden eller indtast nummeret direkte i søgefeltet.
![Billedet viser søgetabellen i Selvbetjening](https://images.ctfassets.net/xdjn5af12be6/6phYHMVDxWZCHi13fRuYjA/a99f176e7a80fbc54df30381e7ec7fa0/S_g_i_tabellen_i_Abonnementer.jpg?w=3176&h=1244&fl=progressive&q=50&fm=jpg)
Tryk på det abonnement eller det nummer, som du har bestilt eSIM til, eller hvor du allerede bruger eSIM.
Find SIM-kort sektionen og klik herefter på Vis eSIM.
![Billedet viser hvor man kan se sit esim i selvbetjening](https://images.ctfassets.net/xdjn5af12be6/10f1Nfq4cXSw8AgFqW069f/18fe8f18a4bbc4bb864a17787c11cf8b/Vis_esim_i_Selvbetjening.jpg?w=3332&h=876&fl=progressive&q=50&fm=jpg)
Du vil nu kunne se din QR-kode samt oplysningerne til eSIM.
TIP: Du kan nemt tage et billede af siden ved at trykke på 'Print Screen' knappen på dit tastatur og derefter sende det som en e-mail-vedhæftning. Alternativt kan du også vælge at udskrive siden ved at bruge din printer.