Hej, dejligt at møde dig
Jeres organisation har købt løsningen Teams, og du og dine kolleger skal snart i gang med at bruge det. På disse sider vil vi forklare, hvad løsningen er for noget, og hvordan skiftet kommer til at foregå.
God fornøjelse!
Hvad er Teams?
Du kender måske allerede Microsoft Teams fra tidligere og ved, at det er et værktøj til at kommunikere og samarbejde med. I Microsoft Teams foregår kommunikationen via chat, videomøder eller opkald mellem personer med Teams.
Vores løsning tilføjer telefoni til Microsoft Teams. Du får altså et telefonnummer tilknyttet din Teams-profil, og når du åbner programmet eller appen, vil du se et telefontastatur, som du kan ringe til telefoner fra. Der kan også tilknyttes et mobilnummer til din profil. Når nogen ringer til dig via Teams, kan du vælge at tage opkaldet på din telefon eller på din computer.
Den fleksible Teams-løsning
Som Teams Kombi-bruger har du adgang til Teams på både din mobil og din computer. Du får den samme ensartede brugeroplevelse på begge enheder.
Er du derimod knap så meget på farten og kun har brug for Teams telefoni på computeren, passer Teams Kontor-bruger perfekt til den opgave.
Hvordan kommer skiftet til at ske?
Den dag I skifter til vores løsning, kalder vi jeres GoLive-dag.
Forud er gået en del opsætningsarbejde fra vores side i samarbejde med nogle af dine kolleger.
Som helt almindelig bruger af løsningen er det eneste, du skal gøre, eventuelt at udskifte simkortet i din mobiltelefon og begynde at bruge Teams.
- 1
Opsætning og konfiguration
Når din virksomhed eller organisation har valgt vores Teams-produkt, går vi i gang med at forberede skiftet sammen med jer. Her skal du som almindelig medarbejder ikke foretage dig noget.
Måske nyt simkort
Kommer I fra en anden løsning, så skal simkortet skiftes. Du modtager dit nye simkort i god tid inden GoLive-dagen. Sammen med simkortet får du et brev med den præcise dato for, hvornår du skal skifte simkort.
2- 3
GoLive-dagen
På GoLive-dagen kommer en eller flere af vores venlige medarbejdere ud til jer og underviser i den nye Teams-løsning. De går også rundt og tjekker, at alt spiller.
Det kan dog også være, at I har fravalgt at have undervisere ude på kontoret. I så fald er der masser af hjælp at hente på de sider, som du læser her.
I gang med Teams
Nu er I ombord på vores løsning. Løsningen er intuitiv og stabil at benytte, men får du brug for hjælp, står vi klar.
På tdc.dk/kundeservice er der vejledninger, adgang til selvbetjening, Mit TDC Erhverv og mulighed for at kontakte os.4
Samtale & samarbejde
Glæd dig til de fede features i Teams
Teams
Din computer er en telefon
Du kan du ringe til og modtage kald fra telefoner på din computer.
Teams
Virtuelle møder
Videomøde-funktionaliteten er den bedste og mest intuitive på markedet.
Teams
Samarbejde i særklasse
I kan arbejde sammen om dokumenter, så alle er med i processen.
Ofte stillede spørgsmål
Her er en håndfuld af de spørgsmål, vi oftest hører, når vi byder nye kunder velkommen.
Når du er kommet over på løsningen, er du godt hjulpet
Vi har et samlet supportområde med vejledninger, oftest stillede spørgsmål og værktøjer. Som kunde har du desuden adgang til et hold af venlige, kompetente og dansksprogede supportere. De kan hjælpe dig med alt, når det kommer til jeres løsning.
Hvad kan jeg i TDC Erhverv Selvbetjening?
Det er kun den eller de af dine kollegaer, der administrerer jeres telefoniløsning, der har adgang til Selvbetjening. Som almindelig bruger af løsningen skal du bruge Mit TDC Erhverv, hvor du kan finde dit simkorts pin- og pukkode, se hvilken datapakke du har, se hvad det koster at bruge mobilen i udlandet og meget mere.
Du logger nemt på via en engangskode, som sendes til dit mobilnummer.
Hvis du har brug for at ændre på dit mobilabonnement eller spærre det, hvis du fx har mistet din mobil, så skal du have fat i en af dine kollegaer, der har adgang til Selvbetjening.
Hvordan logger jeg på Teams?
Når I er kommet over på Teams-løsningen, logger du på med din Office 365-konto, som du sikkert allerede kender. Det er sandsynligvis den, du åbner din computer med.
Koster det ekstra at bruge min mobiltelefon i udlandet?
På Mit TDC Erhverv kan du hurtigt se, om data, tale og sms’er er inkluderet i dit abonnement eller koster ekstra, når du rejser uden for Danmark.
Skal jeg have nyt simkort i min mobiltelefon?
Hvis I allerede er kunder hos os, behøver du ikke skifte simkort. Men hvis I kommer fra en hvilken som helst anden løsning, så ja. I så fald, skal du sætte det nye simkort i din telefon på jeres skiftedag. Du modtager det nye simkort i god tid inden da.
Kan man godt have Teams uden mobiltelefon?
Jeps, en Teams Kontorbruger tilføjer telefoni til Teams med et fastnet nummer.
Kan jeg prøve Teams af inden skiftet?
Selvfølgelig. Microsoft har lavet en ret cool demo-version, som kører i din browser. Du finder den på teamsdemo.office.com. Bemærk dog, at telefoni-delen ikke er inkluderet i den demo.
Kan jeg også få Teams som app på min mobiltelefon?
Naturligvis. Du installerer blot appen "Microsoft Teams" på din telefon. Når du logger på den med din Office 365-konto efter skiftet, vil du se alle de fede features og også muligheden for telefonopkald.
Skal jeg installere noget på min computer?
Du kan sagtens køre Teams via en browser, men vi anbefaler, at du installerer Teams-programmet på din computer. Det er en langt bedre brugeroplevelse. Teams-programmet findes til både pc og mac.
Beholder jeg mit nuværende mobilnummer i den nye løsning?
Ja, med mindre din arbejdsgiver direkte fravælger det, så flytter vi jeres organisations numre fra den nuværende teleudbyder.
Alt hjælp samlet ét sted