Opkaldsproblemer

Senest opdateret: 24. Nov 2022

Har du problemer med at ringe ud eller modtage opkald, er der flere ting du kan gøre. Alt efter hvilken fejl du oplever, kan du se her, hvilke steps man kan gå igennem for at udbedre fejlen.


Genstart din mobil

Genstart din mobiltelefon, som det første step, da det ofte løser fejlen.

Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv.
Gå til Mit TDC Erhverv.

Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen.
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.



Hvad er din udfordring?

  1. Hvis din mobiltelefon siger ”Ingen tjeneste” eller ”Intet signal”, kan det være et tegn på, at der er noget galt med dit simkort. Du skal derfor starte med at tjekke, om dit simkortet sidder korrekt i din mobiltelefon. Du kan med fordel også teste dit simkort i en anden mobiltelefon.

  2. Har du lige fået nyt simkort? Det er vigtigt, at vi har registreret det korrekte simkort til dit telefonnummer i vores system.

  3. Jeres IT-administrator i virksomheden vil også kunne tjekke og skifte simkort i jeres selvbetjening.
    Gå til selvbetjening Erhverv – klik her.

  1. Kan du ikke modtage opkald fra flere telefonnumre skal du tjekke, om ”Forstyr ikke” er slået til på din mobiltelefon. Funktionen vil blokere indgående opkald. Har du brug for hjælp til at ændre en funktion, kan du bruge mobilmanualerne.
    Se mobilmanualerne - klik her.

  2. Dit telefonnummer kan også være viderestillet til et andet nummer. Har du et Scale Mobil-abonnement, kan du deaktivere eventuelle viderestillinger, ved at ringe op til *73. 

  3. Kan du ikke modtage opkald fra et telefonnummer, kan du have blokeret nummeret, som forsøger at ringe til dig. Det kan også være opkalderen, som har problemer med at ringe ud generelt. 

    Du kan teste, om du har blokeret opkalderens nummer, ved at de ringer til dig med #31# foran dit nummer. På den måde, ringer man med skjult nummer.

  1. Kan du ikke ringe op til flere numre, skal du starte med at genstarte din mobiltelefon og teste igen.

  2. Kan du ikke ringe op til et specifikt nummer, kan du teste om personen du forsøger at ringe til er kommet til at blokere for dit nummer. Det gør du ved at taste #31# foran deres nummer. På den måde, ringer man med skjult nummer. 

  1. Oplever du dækningsproblemer på en bestemt adresse, kan du undersøge, hvordan mobildækningen er i området, eller om der er nogle driftsforstyrrelser der påvirker forbindelsen. Klik på Mobil Telefoni > Aktuelle fejl. 
    Se mobildækningen - klik her.
    Se vores driftsforstyrrelser - klik her.

  2. Har du Wi-fi Opkald slået til på din mobiltelefon, skal du slå det fra, da dine opkald kører over dit Wi-fi-signal på adressen og ikke mobilnetværket. Har du brug for hjælp til at ændre en funktion, kan du brug mobilmanualerne.
    Se mobilmanualerne - klik her.

  3. Oplever andre samme fejl på adressen? Du kan med fordel teste simkortet i en anden mobiltelefon, om fejlen også opstår der.

Har overstående trin ikke løst problemet, er du meget velkommen til at kontakte os.