Ingen internetforbindelse?

Senest opdateret: 25. Nov 2022

Har du ingen internetforbindelse eller ingen wi-fi?

Vi har samlet nogle trin, man kan prøve, når der ingen internetforbindelse er.
Det kan fx være, at du kan se dit wi-fi signal, men stadigvæk oplever, at internet ikke virker.
Nedenunder, vil du finde nogle brugbare trin, som kan afhjælpe dit problem med internettet.

Hvordan skal din router lyse?

  • Kobber (DSL): Power(strøm), DSL 1 eller DSL 2, Internet og Wi-fi (2.4GHz eller 5GHz).

  • Antennestik (COAX): Power (strøm), Pil ned og Pil op, Globus ikonet (internet) og Wi-fi.

  • Fiberforbindelse: Power (strøm), DSL 1, Internet/@ og Wi-fi.

Har du Mesh eller Wi-fi boostere?

Oplever du problemer med internettet og har Mesh system eller wi-fi booster - skal du først frakoble det og teste internetforbindelsen direkte fra vores router.

Fungerer internettet, henviser vi dig til udbyderen af Mesh/Wifi-booster. Vi har kun support på Wifi-booster, som er købt gennem dit arbejde ved TDC Erhverv.


Ingen internetforbindelse? Prøv nedenstående trin


Er Power dioden slukket, skal du teste din strømforsyning i en anden stikkontakt. Hvis Power dioden fortsat er slukket, kan det tyde på, at det enten routeren eller strømforsyningen, som fejler.

Kontakt vores support her, for at bestille ny router og/eller strømforsyning.

Bemærk:
Der følger returlabel med forsendelsen af ny router. Du kan enten vælge, at sende det gamle udstyr tilbage eller aflevere det ved din nærmeste YouSee butik.

Har du fået en ny router, som du har udskiftet med din gamle, skal du vente. Det kan tage noget tid, for vores system, at forstå du har fået en ny router koblet på. Der kan gå alt fra 10 minutter til 2 timer (MAX). Ved de fleste tilfælde varer det op til 45 minutter.

Bemærk:

Du kan se, at din router er i gang med at koble sig på vores system, hvis Power dioden blinker. Den vil som regel stå og blinke under denne proces.

Hold derfor øje med Power dioden. Når den begynder at lyse konstant, har systemet registreret din nye router. Tjek forbindelsen til dit netværk.

Er der grønt lys i Power dioden, vil det sige, at routeren er tændt og får fint strøm. Kig fortsat på de andre dioder.

Bemærk:

Har du Mesh system eller Wi-fi booster på, skal du frakoble det, og teste internetforbindelsen direkte fra vores udstyr (routeren). Virker internetforbindelsen på vores router, er det Mesh/Wi-fi booster, som kan fejle. Vi henviser derfor til udbyderen af disse.

Tjek først, om dit wi-fi er slukket. Kig på routeren og se, om wi-fi dioden er slukket. Er der slet ingen lys i den, er dit wi-fi ikke aktivt. Det kan være derfor du ikke kan se dit wi-fi signal.

Wi-fi dioden er enten et lille symbol med en prik nederst og tre streger over, eller der kan stå "Wifi" ved dioden.

Sådan aktiverer du dit wi-fi:

  1. Find WPS knap på din router. (Findes ofte foran eller oven på routeren)

  2. Hold den inde i ca. 10 sekunder.

  3. Vent 2 minutter.

  4. Tjek om wi-fi dioden lyser. Begynder den at lyse er dit wi-fi signal nu aktivt.

  5. Prøv at forbind en af dine enheder til netværket.


Stadigvæk ingen internet, selvom du har forbindelse til wi-fi?

Har du stadig ingen internet, men kan se at wi-fi dioden lyser og dit wi-fi signal, skal du tjekke om internet eller @ dioden lyser. Er denne slukket, skal du først forsøge med en genstart af routeren.

Sluk din router/modem, vent 30 sekunder og tænd det igen. Der vil gå nogle minutter før, at routeren/modemmet finder forbindelse. 

Du kan både slukke dit udstyr ved at tage strømkablet ud, men også ved bruge power-knappen på udstyret.

Har du allerede forsøgt med en genstart, skal du kontakte vores support.

Kontakt vores support her.

Sluk din router/modem, vent 30 sekunder og tænd det igen. Der vil gå nogle minutter før, at routeren/modemmet finder forbindelse. 

Du kan både slukke dit udstyr ved at tage strømkablet ud, men også ved bruge power-knappen på udstyret.

Er der driftsforstyrrelser i dit område, kan du se dem på vores driftsinformations side. Du kan fx have et TV signal, som virker, men stadig ingen internetforbindelse.

Indtast en adresse og se om vi har aktuelle, afsluttede eller planlagte driftsforstyrrelser. 

Klik her for at tjekke driftsinformationen.


Har overstående trin ikke løst problemet, kan du fejlmelde din internetforbindelse til os.

Fejlmeld din internetforbindelse her.