Feriesvar er en fælles ferieplan opsat igennem Selvbetjening Erhverv som kan benyttes, hvis du har et eller flere hovednumre, som alle holder lukket på de samme dage. Få hjælp til at opsætte din ferieplan.
En fælles ferieplan opsat igennem Selvbetjening Erhverv kan benyttes, hvis du har et eller flere hovednumre, som alle holder lukket på de samme dage.
Alle danske helligdage er på forhånd tilføjet i ferieplanen og det eneste du skal gøre er, at forholde dig til om din virksomhed har åben eller lukket på den pågældende dag. De helligdage, som ikke har en fast dato sørger vi selvfølgelig for at tilpasse, så du ikke behøver at bekymre dig om at opdatere ferieplanen, når du har sat den op.
Du har mulighed for at opsætte dine egne ferieperioder eks. industriferie, fast afdelingsdage eller den årlige firmafest.
Vil du give dine kunder en sæson afhængig besked, som f.eks. ”Vi holder lukket, god jul og godt nytår” er det muligt, at lægge forskellige speaks ind på de forskellige datoer.
Ferieplanen vil automatisk åbne og lukke dine hovednumre på de datoer, du har valgt. Så du ikke behøver at gøre noget, når først det er sat op.
For at opsætte ferieplanen skal du logge ind i selvbetjening erhverv på tdc.dk/se.
Når du er logget ind, skal du vælge din telefoniløsning i hovedmenuen under Produktstyring. Herefter kan du vælge Ferieplan via forsiden eller Ferieplan i menuen Virksomhed.
Gennemfør guiden og ferieplanen er herefter sat op. Hvis du vil kontrollere, at de dage, du har valgt er korrekt sat op, kan du åbne Call Manager via menuen Opsætning. Vælg datoen i kalenderen og se, hvordan dit kaldsflow ændrer sig på den pågældende dag.
Får du behov for at ændre ferieplanen, tilføje nye dage, eller numre, åbner du blot guiden igen og laver dine tilpasninger. Alle ændring til ferieplanen skal udføres via guiden.
Du kan oprette en ferieplan, hvor de numrene, som skal følge den fælles ferieplanen er inkluderet. De numre, som ikke er inkluderet i den fælles ferieplan vil følge dine normale åbningstider, men du kan til enhver tid tilføje dem til ferieplanen. Så hvis de skal holde lukket i påsken, men ikke julen, kan du tilføje dem til planen lige efter jul. Dette kræver dog lidt mere vedligehold fra din side. Alternativt kan du opsætte en specifik tidsplan for de numre, som skal holdes uden for ferieplanen. Dette gør du under Tidsplaner i menuen Opsætning.
Ja, det kan du via guiden. Flere speaks vil dog øge mængden af vedligehold for jer, så forsøg at begræns det.
Er du administrator og har adgang til Produktstyring i Selvbetjening Erhverv kan du gøre det.
Ja, du kan optage speaks direkte i browseren via guiden eller du kan uploade dine lydfiler. Hvis du vælge at optage lydfilerne direkte i browseren er det vigtigt, at du benytter Chrome.
Søg hovednummeret frem i Call Manager, vælg en af de datoer, hvor du holder lukket eks. 24. dec. Du kan nu se kaldsflowet for d. 24. dec. og hvordan jeres kald bliver dirigeret på den pågældende dag.
Du kan godt oprette en selvvalgt ferieperiode, men så skal du selv huske at ændre datoerne hvert år, som påsken falder. Vælger du at benytte de dage, som ligger i guiden opdaterer vi automatisk datoerne og du behøver ikke gøre noget.
Helligdage har altid første prioritet.
Hvis du vælger ferieperioder, som går ind over helligdage, bliver dagene inkluderet i din selvvalgte periode og du kan ikke længere vælge dem i oversigten.
Ja, i guiden på trin 3 får du mulighed for, at aktivere en funktion, der hedder Tryk 0.
Du vælger, hvad der skal ske, når dine kunder trykker 0 efter feriesvaret. Du kan f.eks. viderestille dem til et call center, eksternt nummer eller en voicemail.
Husk, at din feriebesked skal ændres, så dine kunder får at vide, de kan trykke 0 for at få fat i vagten.
Du kan kontakte vores support på 70709090 for hjælp.