Feriesvar

Feriesvar er en fælles ferieplan opsat igennem Call Manager som kan benyttes, hvis du har et eller flere hovednumre, som alle holder lukket på de samme dage. Få hjælp til at opsætte din ferieplan.

Opsætning af en fælles ferieplan

En fælles ferieplan opsat igennem Call Manager kan benyttes, hvis du har et eller flere hovednumre, som alle holder lukket på de samme dage. 

Alle danske helligdage er på forhånd tilføjet i ferieplanen og det eneste du skal gøre er, at forholde dig til om din virksomhed har åben eller lukket på den pågældende dag. De helligdage, som ikke har en fast dato sørger vi selvfølgelig for at tilpasse, så du ikke behøver at bekymre dig om at opdatere ferieplanen, når du har sat den op. 
 
Du har mulighed for at opsætte dine egne ferieperioder eks. industriferie, fast afdelingsdage eller den årlige firmafest.

Vil du give dine kunder en sæson afhængig besked, som f.eks. ”Vi holder lukket, god jul og godt nytår” er det muligt, at lægge forskellige speaks ind på de forskellige datoer. 

Ferieplanen vil automatisk åbne og lukke dine hovednumre på de datoer, du har valgt. Så du ikke behøver at gøre noget, når først det er sat op. 

Hvordan opsætter jeg ferieplanen?

For at opsætte ferieplanen skal du logge ind i selvbetjening erhverv på tdc.dk/se

Når du er logget ind, kan du enten vælge Call Manager via den nye forside eller vælge Produktstyring i venstre menuen efterfulgt af Call Manager på forsiden.

Når Call Manager er åbnet, vælger du knappen Ferieplan øverst til højre. 
Gennemfør guiden og ferieplanen er herefter sat op. Hvis du vil kontrollere, at de dage, du har valgt er korrekt sat op kan du vælge datoen i kalenderen og se, hvordan dit kaldsflow ændrer sig på den pågældende dag. 

Får du behov for at ændre ferieplanen, tilføje nye dage, eller numre, åbner du blot guiden igen og laver dine tilpasninger. Alle ændring til ferieplanen skal udføres i Call Manager og via guiden. 

Ofte stillede spørgsmål

Kan jeg benytte den fælles ferieplan i Call Manager, når nogle af mine numre holder lukket eks. juleaften og andre ikke gør?

Du kan oprette en ferieplan, hvor de numrene, som skal følge den fælles ferieplanen er inkluderet. De numre, som ikke er inkluderet i den fælles ferieplan vil følge dine normale åbningstider, men du kan til enhver tid tilføje dem til ferieplanen. Så hvis de skal holde lukket i påsken, men ikke julen, kan du tilføje dem til planen lige efter jul. Dette kræver dog lidt mere vedligehold fra din side.

Kan jeg opsætte en ferieplan med forskellige speaks til påske, jul, nytår osv.?
Ja, det kan du via guiden. Flere speaks vil dog øge mængden af vedligehold for jer, så forsøg at begræns det. 
Hvem kan opsætte en ferieplan?
Er du administrator og har adgang til Call Manager i Selvbetjening Erhverv kan du gøre det.
Kan jeg optage de speaks, som jeg skal bruge i ferieplans guiden?
Nej, du skal have dine lydfiler klar inden du kører guiden igennem. Vi arbejder på, at gøre det muligt direkte i guiden.
Hvordan kan jeg tjekke, om ferieplanen er korrekt sat op på et bestemt hovednummer?
Søg hovednummeret frem i Call Manager, vælg en af de datoer, hvor du holder lukket eks. 24. dec. Du kan nu se kaldsflowet for d. 24. dec. og hvordan jeres kald bliver dirigeret på den pågældende dag.
Vi holder altid lukket de 4 dage efter påske, kan jeg lægge dem ind og flytter de sig efter påsken?
Du kan godt oprette en selvvalgt periode, men da datoerne i din selvvalgte periode er faste, kan de ikke tilpasse sig efter påsken, som ændrer dato hver år. Påskedagene flytter vi automatisk.
Hvis jeg har lavet min egen ferieperiode i april og den om 2 år falder sammen med påsken, hvilken opsætning har så prioritet?
Helligdage har altid første prioritet.
Jeg kan ikke få lov til at lave min egen ferieperiode fra d. 23 dec. til 2 januar.
Du kan ikke lave en selvvalgt ferieperiode, som inkludere helligdage eks. juleaften. Du kan i stedet lave perioder, som går uden om helligdagene. I guiden vil disse dagen være tonet ud, så du kan se om den valgte periode kan tilføjes.

Har du stadig brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os: