Er mobiltelefonen gået i stykker?

Vil du reklamere over et produkt, kan du gøre det her via et link til en serviceportal. Der er 3 forskellige indgange til serviceportalen:

Har I aldrig benyttet serviceportalen før?

Hvis din virksomhed ikke har oprettet en reparationssag hos Care1 tidligere skal du bruge dette link:

https://repair.care1.dk/b2c/newcase

Er I allerede bruger på serviceportalen?

Benyt dette link, hvis din virksomhed allerede er oprettet som kunde hos Care1

https://repair.care1.dk/administration

Har I tilkøbt forsikring?

Benyt dette link, hvis der er tilkøbt forsikring til enheden

https://repair.care1.dk/b2b

Bemærk: Husk at anmelde skaden på inden der oprettes en reparationssag her.

Opret reparationssag

TDC Erhverv samarbejder med Care1, der er en af nordens største servicepartnere med flere produktionssteder, så hurtig håndtering og problemfri logistik sikres.

Care1 har veluddannede teknikere, der udfører autoriserede reparationer med godkendelse fra producenter af smartphones, tablets og andet.

Information om reklamationsretten for produkter købt hos TDC Erhverv finder du i vores handelsbetingelser.

Når du har oprettet din reparationssag, vil du modtage en mail. Via et link i mailen kan du følge status på den igangværende sag.

Som ny kunde betaler du eventuel håndtering/reparation med kreditkort på serviceportalen. Du vil altid skulle acceptere et tilbud på håndtering/reparation inden udførelse.

Vær opmærksom på følgende:
  • Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at fejlen er opdaget.

  • Reparationstiden er ca. 10 dage inkl. forsendelse.

  • Efter oprettelse af reparationssagen, vil man modtage en mail med et link, hvor status på reparationen altid kan følges.

  • Produktet skal indsendes forsvarligt emballeret. Skader sket grundet uforsvarlig emballering udbedres for købers regning mod accept af reparationspris.

  • Simkort skal ikke medsendes.

  • Har du en Apple iPhone skal funktionen ”Find min iPhone” slås fra inden afsendelse. Dette er nødvendigt for at kunne foretage reparation.

  • Hvis reparationen skal udføres under reklamationsretten, skal kopi af faktura med telefonens IMEI-nummer eller produktets serienummer vedlægges forsendelsen til værkstedet. Hvis fakturaen er bortkommet, kan man kontakte TDC Erhverv (evt. udfylde formular).

  • Man kan få oplyst IMEI-nummeret ved at taste *#06# på sin mobiltelefon.

  • Har produktet tidligere været indsendt til reparation så medsend gerne en kopi af tidligere reparationssedler.

  • Hvis der ikke kan konstateres nogle fejl på produktet, hvis produktet er væske- eller knækskadet eller har lidt anden fysisk skade, opkræves et gebyr såfremt det fremsendte tilbud på udbedring af skaden ikke accepteres. Gebyret oplyses på mail og skal indbetales før produktet kan returneres.

De mest almindelige løsninger på problemer med en mobiltelefon

Ofte kan man selv afhjælpe et problem med sin telefon. Prøv eventuelt nedenstående inden telefonen indsendes til reparation.

Tænd og sluk:
Har man modtaget en opdatering eller ændret i telefonens indstillinger, kan man prøve at slukke og tænde sin telefon. Man kan med fordel slukke og tænde telefonen 2 – 3 gange om ugen, så er man sikker på at modtage alle opdateringer fra netværket.

Hukommelseskort:
Har telefonen et hukommelseskort, kan man prøve at tage dette ud og se, om telefonen fungerer som den skal. Hukommelseskort, der er ved at gå i stykker, kan være skyld i fejl som for eksempel at telefonen genstarter, bliver langsom, fryser i billedet og lignende. Vær opmærksom på, at jo større hukommelseskort man har jo langsommere bliver telefonen, når man navigerer rundt i menuen.

Oplader:
Er der problemer med at få telefonen til at oplade korrekt, kan man prøve at slutte en anden oplader til telefonen. Vær opmærksom på, at mange nyere telefoner kan være længe om at begynde opladningen, hvis de er løbet helt tør for strøm. Det er normalt, at der kan gå op til 20 min. før telefonen, giver besked om, at den lader.

Simkort:
Sæt eventuelt simkortet over i en anden telefon og test, om de samme problemer fortsat opleves. På den måde kan man se, om fejlen skal findes i mobiltelefonen eller på simkortet.

Softwareopdatering:
Fejl på telefonen kan ofte løses ved at lave en softwareopdatering – dette kan gøres via producentens hjemmeside.

Gendan:
En løsning kan være at nulstille telefonen til fabriksindstillinger. Vær opmærksom på, at man ved at gendanne telefonen sletter alt det indhold, man selv har lagt ind. For at undgå dette kan man tage en sikkerhedskopi af telefonen inden den gendannes. For yderligere information om sikkerhedskopi og gendannelse henvises til telefonens vejledning.

Har du stadig brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os: