Sådan fejlmelder du produkter og udstyr

Du kan fejlmelde TDC Erhverv-produkter og TDC Erhverv-udstyr døgnet rundt.

Oplever du fejl på dit TDC Erhverv-produkt eller -udstyr, kan du fejlmelde det døgnet rundt ved at kontakte kundeservice. Bruger din virksomhed vores online fejladministrationstjeneste, FAS, kan du fejlmelde online på Selvbetjening.

Hos TDC Erhverv arbejder vi med to fejltyper: Major (større fejl) og Minor (mindre fejl). Responstiden på fejlmeldinger afhænger af, om der er tale om en minor eller major fejl, og hvilken fejlretningsaftale, du har. I skemaet nedenfor kan du se eksempler på, hvad de forskellige fejltyper kan dække over:

Minor fejl
  • Kabelfejl*

  • Støj på linjen

  • Hastighedsproblem

  • Periodiske udfald

  • Pakketab

  • Routerfejl (enkel bruger, applikation eller tjeneste)

Major fejl
  • Forbindelse afbrudt

  • Løsningen ude af funktion

  • Kan ikke ringes til

  • Kan ikke ringe ud

  • Routerfejl (alle brugere, applikationer eller tjenester)

* Kabelfejl følger som hovedregel fejlafhjælpningstiderne for Minor fejl, da de kan tage lang tid at rette. Du kan tilkøbe Straksservice, hvis det er nødvendigt for din virksomhed at få rettet denne slags fejl hurtigere. 

Fejlretningsaftaler og reaktionstider

Som standard begynder vi på at rette en major fejl senest 3 arbejdstimer efter, du har fejlmeldt. Hvis der er tale om en minor fejl, begynder vi senest 8 arbejdstimer efter fejlmelding.

Som standard stopper vi med at rette fejl kl. 16.00 og fortsætter arbejdet næste arbejdsdag, hvis vi ikke har fået rettet fejlen. Major fejl vil være rettet efter maksimum 1 arbejdsdag, mens minor fejl vil være rettet efter 2.

Hvis du og din virksomhed er afhængige af hurtig fejlfinding i et større tidsrum, tilbyder vi forskellige fejlretningsaftaler, så du kan få en dækning, der passer til dit behov.

Fejlretningsaftaler og reaktionstider:

Hverdage 8-16

Reaktionstid Major
3 timer

Reaktionstid Minor
8 timer

Max fejlafhjælpningstid Major
Næste arbejdsdag

Max fejlafhjælpningstid Minor
2 arbejdsdage

Hverdage 8-20

Reaktionstid Major
1 time

Reaktionstid Minor
4 timer

Max fejlafhjælpningstid Major
10 timer

Max fejlafhjælpningstid Minor
Næste arbejdsdag

Alle dage 8-22

Reaktionstid Major
1 time

Reaktionstid Minor
4 timer

Max fejlafhjælpningstid Major
8 timer

Max fejlafhjælpningstid Minor
Næste dag

Alle dage 00-24

Reaktionstid Major
30 min.

Reaktionstid Minor
2 timer

Max fejlafhjælpningstid Major
4 timer

Max fejlafhjælpningstid Minor
Næste dag

Du kan ændre din fejlretningsaftale ved at kontakte Kundeservice, eller ved at tage fat i din account manager.

Har du brug for endnu hurtigere reaktionstid, tilbyder vi også Straksservice. Straksservice dækker konkrete fejlretninger og fungerer som en engangsydelse.

Med Straksservice reduceres responstiden på fejlmeddelelser:

  • Fejlvisitering/fejlanalyse påbegyndes indenfor 15 min. efter bestilling af Straksservice
  • Fejlretning via fjernbetjening (remote) påbegyndes senest 1 time efter fejlmodtagelse
  • Fejlretning på TDC-centralen eller ved din virksomhed (onsite) påbegyndes senest 3 timer efter fejlmodtagelsen

Vi arbejder non-stop, til fejlen er udbedret.

Priser for Straksservice
Prisen afhænger af, hvornår du ønsker, at fejlretningen skal begynde. Du kan fejlmelde og bestille straksservice hele døgnet, men du kan godt vælge, at fejlretningen først skal starte kl. 08 næste arbejdsdag.

  • Straksservice hverdage 8-16: Dækker Straksservice bestilt inden for tidsrummet hverdage mellem kl. 8 og 16. Prisen er kr. 1.200 eksklusive moms.
  • Straksservice døgn: Dækker Straksservice bestilt uden for tidsrummet hverdage mellem kl. 8 og 16. Prisen er kr. 7.500 eksklusive moms.
Bemærk: Vi kan ikke kan tilbyde Straksservice på Scale. Du kan dog tilkøbe Straksservice på den bredbånds- eller fiberforbindelse, som Scale kører på. Vi kan heller ikke tilbyde Straksservice, hvis driften er ustabil.

Har du stadig brug for hjælp?

Du er altid velkommen til at kontakte os: