Du kan fejlmelde TDC Erhverv-produkter og TDC Erhverv-udstyr døgnet rundt.
Oplever du fejl på dit TDC Erhverv-produkt eller -udstyr, kan du fejlmelde det døgnet rundt ved at kontakte kundeservice. Bruger din virksomhed vores online fejladministrationstjeneste, FAS, kan du fejlmelde online på Selvbetjening.
Hos TDC Erhverv arbejder vi med to fejltyper: Major (større fejl) og Minor (mindre fejl). Responstiden på fejlmeldinger afhænger af, om der er tale om en minor eller major fejl, og hvilken fejlretningsaftale, du har. I skemaet nedenfor kan du se eksempler på, hvad de forskellige fejltyper kan dække over:
Kabelfejl*
Støj på linjen
Hastighedsproblem
Periodiske udfald
Pakketab
Routerfejl (enkel bruger, applikation eller tjeneste)
Forbindelse afbrudt
Løsningen ude af funktion
Kan ikke ringes til
Kan ikke ringe ud
Routerfejl (alle brugere, applikationer eller tjenester)
* Kabelfejl følger som hovedregel fejlafhjælpningstiderne for Minor fejl, da de kan tage lang tid at rette. Du kan tilkøbe Straksservice, hvis det er nødvendigt for din virksomhed at få rettet denne slags fejl hurtigere.
Som standard begynder vi på at rette en major fejl senest 3 arbejdstimer efter, du har fejlmeldt. Hvis der er tale om en minor fejl, begynder vi senest 8 arbejdstimer efter fejlmelding.
Som standard stopper vi med at rette fejl kl. 16.00 og fortsætter arbejdet næste arbejdsdag, hvis vi ikke har fået rettet fejlen. Major fejl vil være rettet efter maksimum 1 arbejdsdag, mens minor fejl vil være rettet efter 2.
Hvis du og din virksomhed er afhængige af hurtig fejlfinding i et større tidsrum, tilbyder vi forskellige fejlretningsaftaler, så du kan få en dækning, der passer til dit behov.
Fejlretningsaftaler og reaktionstider:
Reaktionstid Major
3 timer
Reaktionstid Minor
8 timer
Max fejlafhjælpningstid Major
Næste arbejdsdag
Max fejlafhjælpningstid Minor
2 arbejdsdage
Reaktionstid Major
1 time
Reaktionstid Minor
4 timer
Max fejlafhjælpningstid Major
10 timer
Max fejlafhjælpningstid Minor
Næste arbejdsdag
Reaktionstid Major
1 time
Reaktionstid Minor
4 timer
Max fejlafhjælpningstid Major
8 timer
Max fejlafhjælpningstid Minor
Næste dag
Reaktionstid Major
30 min.
Reaktionstid Minor
2 timer
Max fejlafhjælpningstid Major
4 timer
Max fejlafhjælpningstid Minor
Næste dag
Du kan ændre din fejlretningsaftale ved at kontakte Kundeservice, eller ved at tage fat i din account manager.
Har du brug for endnu hurtigere reaktionstid, tilbyder vi også Straksservice. Straksservice dækker konkrete fejlretninger og fungerer som en engangsydelse.
Med Straksservice reduceres responstiden på fejlmeddelelser:
Vi arbejder non-stop, til fejlen er udbedret.
Priser for Straksservice
Prisen afhænger af, hvornår du ønsker, at fejlretningen skal begynde. Du kan fejlmelde og bestille straksservice hele døgnet, men du kan godt vælge, at fejlretningen først skal starte kl. 08 næste arbejdsdag.
Startgebyr:
Pris per time udover startgebyr
(Du opkræves per påbegyndte halve time. Så er teknikeren der kun en halv time, opkræves du halvdelen af timeprisen)
Bemærk, at der i nogle tilfælde kan være ekstraudgifter til materialer. Den samlede regning for et teknikerbesøg kommer ikke nødvendigvis på den førstkommende faktura, da der kan være nogle dages behandlingstid.