Inden du starter:
Hvis en medarbejder forlader virksomheden, og gerne vil have sit abonnement med, er der 2 muligheder. Se dem herunder.
Eksempler på ejerskifte fra virksomhed til privat:
Abonnementet frigives af virksomheden og bliver et privat abonnement hos Yousee, som medarbejderen nu vil eje og kan bestemme over.
Direkte overdragelse til en anden udbyder, hvis medarbejderen har et ønsket om, at abonnementet overgår privat til dem, men hos en bestemt udbyder.
Frigiv abonnement til medarbejderen (uden bestemt udbyder)
Sådan gør du:
Step 1: Start med at overdrage gennem Selvbetjening
Søg det nummer eller abonnement, som du gerne vil overdrage til medarbejderen. Du vil nu blive ført til abonnementssiden for det enkelte nummer/abonnement.
Vælg "Overdrag"
Der åbnes et nyt vindue i højre side.Udfyld de relevante informationer og tryk på "Overdrag" i bunden.
Medarbejderen vil modtage en e-mail, hvor det skal bekræftes, at medarbejderen ønsker at overtage abonnement.
Abonnementet vil automatisk overgå til at være et YouSee abonnement. Medarbejderen kan senere hen vælge, hvilket udbyder de ønsker, da abonnementet er overgået til dem (privat).
Frigiv abonnement til medarbejderen (med bestemt udbyder)
Sådan gør du:
Step 1: Start med kontakte den nye udbyder
Medarbejderen skal kontakte den anden udbyder for at sætte overdragelsesprocessen i gang. Det er vigtigt, at afgivende virksomhed står som nuværende ejer af abonnementet i overdragelsen hos den nye udbyder. Den nye udbyder står derfor for overdragelsen. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.
Ofte stillede spørgsmål
Kan jeg lave et ejerskifte til en virksomhed med en anden udbyder?
Ja. Overtagende virksomhed skal sætte overdragelsesprocessen i gang ved at kontakte den nye udbyder. Det er vigtigt at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.
Hvordan overdrager jeg et mobilnummer til en medarbejder?
Det gør du ved at finde nummeret i Selvbetjening og trykke på knappen Overdrag og udfylder medarbejderens informationer. Se hvordan du gør her.
Jeg skal skifte arbejdsgiver og den nye arbejdsgiver skal overtage betalingen.
Den nye arbejdsgiver skal lave en nyoprettelse til medarbejderen i Selvbetjening. På den måde overdrages nuværende forbindelse til ny ejer og betaler. Se her, hvordan du opretter et nyt abonnement.
Hvorfor kan jeg kun overdrage til YouSee?
Hvis en medarbejder skal overtage et abonnement fra virksomheden, kan abonnementet frigives til medarbejderen. Hvis du ønsker at frigive et abonnement, uden det overdrages til en bestemt udbyder, vil abonnementet automatisk overgå til at være et YouSee abonnement. TDC Erhverv samarbejder med YouSee og derfor vil abonnementet overgå til at være et YouSee abonnement, hvis der ikke vælges en bestemt udbyder.