Ejerskifte af mobilnummer/mobilt bredbånd

Senest opdateret: 15. Nov 2024


Gå tilbage

Fra virksomhed til virksomhed


Sådan gør du:

Step 1: Start med at oprette et nyt abonnement:

  1. Gå direkte ind til abonnement i Selvbetjening her

  2. Opret et nyt abonnement i højre side. Vælg Opret mobilabonnement.

Sådan opretter du abonnement i Selvbetjening

Step 2: Vælg abonnementstype:

  1. Vælg den mobilløsning, du vil oprette mobilnummeret på.

  2. Derefter vælger du, hvilken produkttype du ønsker samt hvilket abonnement.

  3. Sæt kryds i “Flyt nummer der er i brug”.

  4. Vælg "Ja" i "Er det nuværende teleselskab TDC Erhverv eller YouSee?"

Flyt nummer der er i brug
  1. Angiv e-mailadresse til den nuværende ejer af nummeret (fx en administrator) og klik på fortsæt.

  2. De sidste trin udfyldes, og du vil kunne se detaljerne for ejerskiftet i Ordredetaljer til sidst.

  3. Vælg Bestil.

Nuværende ejer vil modtage en e-mail, hvor ejerskiftet skal godkendes. Det skal gøres indenfor 10 arbejdsdage




Spørgsmål og svar:

Ja. Det kalder vi en nummerportering. Under Konfigurer abonnement skal du:

  1. Sæt kryds i “Flyt nummer der er i brug”.

  2. Vælg "Nej" til i "Er det nuværende teleselskab TDC Erhverv eller YouSee?".

  3. Skriv simkortnummeret i "Nuværende SIM detaljer".

  4. Vælg dato.

  5. Download og udfyld nummerporteringsblanketten. Den skal udfyldes og underskrives af nuværende ejer af nummeret.

  6. Upload blanketten igen samme sted.

Nummerportering

Så snart den nuværende ejer af abonnementet har godkendt, at det skal skifte ejer, starter processen. Det skal godkendes inden for 10 arbejdsdage.

Du vil kunne se på den endelige ordrebekræftelse, hvornår ejerskiftet går igennem.

Ja. Overtagende virksomhed skal sætte ejerskifteprocessen i gang ved at kontakte den nye udbyder. Det er vigtigt, at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.

Angiver du en bestemt ønskedato på ejerskiftet, kan abonnementet godt flyttes før opsigelsesperioden. Du vil dog stadig betale for den resterende opsigelsesperiode, selvom abonnementet har skiftet udbyder.

Gælder både mobil- og internetabonnement.

Ejerskiftet startes i Selvbetjening af den virksomhed, der ønsker at overtage abonnementet.

Nuværende ejer modtager derefter en e-mail, hvor det skal godkendes, at den anden virksomhed kan overtage deres abonnement.

Hvis du eller jeres administrator ikke har adgang til Selvbetjening, kan I ansøge om adgang her.

Ønsker I hjælp til ejerskiftet, er I velkomne til at kontakte vores kundeservice. Vi sender jer en ejerskifteblanket, som skal udfyldes. Kontakt vores kundeservice her.

Det gør du ved at finde nummeret i Selvbetjening, trykke på knappen Overdrag og udfylde medarbejderens informationer. Se hvordan du gør her.



Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at chatte, ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Kontakt ikon med nissehuer