Fra virksomhed til virksomhed
Sådan gør du:
Step 1: Start med at oprette et nyt abonnement:
Opret et nyt abonnement i højre side. Vælg Opret mobilabonnement.
Step 2: Vælg abonnementstype:
Vælg den mobilløsning, du vil oprette mobilnummeret på.
Derefter vælger du, hvilken produkttype du ønsker samt hvilket abonnement.
Sæt kryds i “Flyt nummer der er i brug”.
Vælg "Ja" i "Er det nuværende teleselskab TDC Erhverv eller YouSee?"
Angiv e-mailadresse til den nuværende ejer af nummeret (fx en administrator) og klik på fortsæt.
De sidste trin udfyldes, og du vil kunne se detaljerne for ejerskiftet i Ordredetaljer til sidst.
Vælg Bestil.
Nuværende ejer vil modtage en e-mail, hvor ejerskiftet skal godkendes. Det skal gøres indenfor 10 arbejdsdage
Spørgsmål og svar:
Kan vi overtage et nummer fra en person/virksomhed, som ikke har TDC Erhverv?
Ja. Det kalder vi en nummerportering. Under Konfigurer abonnement skal du:
Sæt kryds i “Flyt nummer der er i brug”.
Vælg "Nej" til i "Er det nuværende teleselskab TDC Erhverv eller YouSee?".
Skriv simkortnummeret i "Nuværende SIM detaljer".
Vælg dato.
Download og udfyld nummerporteringsblanketten. Den skal udfyldes og underskrives af nuværende ejer af nummeret.
Upload blanketten igen samme sted.
Hvor langt tid tager et ejerskifte fra en virksomhed til en anden?
Så snart den nuværende ejer af abonnementet har godkendt, at det skal skifte ejer, starter processen. Det skal godkendes inden for 10 arbejdsdage.
Du vil kunne se på den endelige ordrebekræftelse, hvornår ejerskiftet går igennem.
Kan jeg lave et ejerskifte til en virksomhed med en anden udbyder?
Ja. Overtagende virksomhed skal sætte ejerskifteprocessen i gang ved at kontakte den nye udbyder. Det er vigtigt, at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.
Angiver du en bestemt ønskedato på ejerskiftet, kan abonnementet godt flyttes før opsigelsesperioden. Du vil dog stadig betale for den resterende opsigelsesperiode, selvom abonnementet har skiftet udbyder
Hvor finder jeg formularen til ejerskifte?
Ejerskiftet startes i Selvbetjening af den virksomhed, der ønsker at overtage abonnementet.
Nuværende ejer modtager derefter en e-mail, hvor det skal godkendes, at den anden virksomhed kan overtage deres abonnement.
Hvis du eller jeres administrator ikke har adgang til Selvbetjening, kan I ansøge om adgang her.
Ønsker I hjælp til ejerskiftet, er I velkomne til at kontakte vores kundeservice. Vi sender jer en ejerskifteblanket, som skal udfyldes. Kontakt vores kundeservice her.
Hvordan laver jeg et ejerskifte af et mobilnummer til en medarbejder?
Det gør du ved at finde nummeret i Selvbetjening, trykke på knappen Overdrag og udfylde medarbejderens informationer. Se hvordan du gør her.