Inden du starter:
Virksomheden der skal overtage abonnementet, skal flytte det private abonnement ind i deres løsning. Det gøres ved at oprette et nyt abonnement i Selvbetjening. Se hvordan du gør her på siden.
Kontakt din administrator i virksomheden, hvis du ikke har adgang til Selvbetjening.
Eksempler på ejerskifte fra privat (medarbejder) til virksomhed:
I skal fx overtage en medarbejders private abonnement
Virksomhedsejeren vil flytte sit eget private abonnement ind i virksomheden
Sådan gør du:
Step 1: Start med at oprette i nyt abonnement:
Opret et nyt abonnement i højre side.
Vælg om det er et Mobil-, internet eller fastnetabonnement, som skal oprettes.
Mangler du et login til Selvbetjening? Læs mere om adgange her.
Step 2: Vælg hvad der skal overdrages:
Overdrag mobilabonnement
Vælg den mobilløsning du vil oprette mobilabonnement på.
Vælg hvilken abonnementstype du ønsker, samt hvilket abonnement.
Vælg “Flyt nummer der er i brug”. Du kan nu vælge, om nummeret allerede er hos TDC Erhverv eller en anden udbyder.
Er nummeret ikke hos TDC Erhverv/YouSee, skal du downloade fuldmagten, som skal udfyldes og uploades.
Udfyld de nødvendige oplysninger og klik på fortsæt.
De sidste trin udfyldes og du vil kunne se detaljerne for ejerskiftet i Ordredetaljer til sidst.
Vælg Bestil.
Ejeren af det private mobilabonnement vil modtage en e-mail med en anmodning om, at nummeret overdrages til virksomheden. Godkend anmodningen for at gennemføre overdragelsen.
Overdrag internet-eller fastnetabonnement
Vælg fastnet eller internetabonnement.
Vælg derefter hvilket kontonummer det skal oprettes på.
Du bliver sendt til en formular, som skal udfyldes.
Begge parter modtager en ordrebekræftelse med dato for overdragelsen så snart, at bestillingen er kørt igennem vores system.
Ofte stillede spørgsmål
Kan jeg lave et ejerskifte til en virksomhed med en anden udbyder?
Ja. Overtagende virksomhed skal sætte overdragelsesprocessen i gang ved at kontakte den nye udbyder. Det er vigtigt at afgivende virksomhed står som nuværende ejer. Der er 3 måneders opsigelse på denne måde.
Hvordan overdrager jeg et mobilnummer til en medarbejder?
Det gør du ved at finde nummeret i Selvbetjening og trykke på knappen Overdrag og udfylder medarbejderens informationer. Se hvordan du gør her.
Jeg skal skifte arbejdsgiver og den nye arbejdsgiver skal overtage betalingen.
Den nye arbejdsgiver skal lave en nyoprettelse til medarbejderen i Selvbetjening. På den måde overdrages nuværende forbindelse til ny ejer og betaler. Se her, hvordan du opretter et nyt abonnement.