På Selvbetjening, kan du udvælge medarbejdere, som skal have Teams telefoni. Før du kan vælge en specifik medarbejder, skal du vælge den gruppe, som medarbejderen befinder sig i.
Sådan tildeler du Teams telefoni
Log in på Selvbetjening.
Vælg Telefoniløsning i venstre side på menuvalget.
Vælg Teams > Teams telefoni.
Vælg den AD Gruppe (fx Supporten eller Salgsgruppen), som skal have Teams Telefoni.
Klik på Fortsæt nede i højre hjørne.
![Vælg AD Gruppe](https://images.ctfassets.net/xdjn5af12be6/4ODr88aggXemsXEUOWYgrT/054cac49c6b66c3e7f17b9803a6c2720/V_lg_AD_Gruppe.png?w=672&h=359&q=50&fm=png)
Ved næste trin, har du muligheden for at tilføje de medarbejdere, som skal have Teams Telefoni.
Klik på den firkantet boks, der står ud fra medarbejderens navn til venstre.
Er den markeret med et blåt flueben, vil den enkelte medarbejder blive oprettet.
Klik på Fortsæt nede i højre hjørne.
![Udvælg brugere til Teams telefoni i Selvbetjening](https://images.ctfassets.net/xdjn5af12be6/5eKwB5rV0pC70dUH8Lt4pu/a8232989d664a1052a1843eab9dd444e/Udv_lg_brugere.png?w=711&h=359&q=50&fm=png)
Bemærk: Du skal være opmærksom på, at virksomheden har nok licenser til hver medarbejder. Har du ikke nok licenser, kan du tilkøbe flere under “Brugerlicenser”. Det vil også fremgå i processen, hvis du ikke har nok licenser. Se her, hvordan du tilkøber licenser.
Ved det sidste trin i processen, har du mulighed for at udskifte medarbejderens Teams nummer. Vores system vil tildele medarbejderne et tilfældigt nummer fra jeres løsning.