Før en medarbejder kan benytte Webex, skal det være tilknyttet brugeren på Selvbetjeningen.
Bemærk: Mobilabonnementet er afgørende for, hvordan du tilknytter Webex til brugeren, alt efter om I har en One+ eller Scale løsning.
Hvordan ser jeg hvilket abonnement medarbejderen har?
Ser du overstående ikon ved menupunktet "telefoniløsning" har I One+ abonnementer.
Ser du overstående ikon ved menupunktet "telefoniløsning" har I Scale abonnementer.
One+ mobilabonnementer
Gå til direkte til brugeroversigten på Selvbetjeningen.
Alternativt skal du vælge "Telefoniløsning" og derefter "Brugeroversigt".
For at tilknytte Webex licensen skal man igennem 3 trin.
1. Søg bruger frem
Søg brugeren/medarbejderen frem i søgefeltet og klik på "blyanten" ud for brugeren.
Bemærk: Vær opmærksom på at brugerens e-mail er korrekt, når Webex bliver tilknyttet til den enkelte bruger i Selvbetjeningen, da velkomstmailen vil blive sendt til denne.
2. Find Webex fanen
Scroll ned til sektionen Webex og klik på "blyanten" for at redigere.
3. Aktivér licensen
Klik på knappen ved "aktivér", så knappen bliver blå.
Klik nu på "Gem".
Når der klikkes på Gem, bliver der sendt en e-mail ud til brugeren.
Brugeren kan nu følge vores guide, for at komme i gang med Webex klienten.
Se guiden her.
4. Aktivér licensen på flere brugere på én gang
Klik på kassen ud for de brugere du ønsker at aktivere licensen på (klik på den øverste kasse, hvis du vil markere alle på én gang)
Klik på Rediger valgte
Klik på Webex i oversigten
Klik på Aktiver
Vælg dato samt pakke (type af licens) som brugerne skal have
Tryk Gem
5. Ændre eksisterende licens
Du kan ændre den eksisterende licens på en bruger, hvis du fx ønsker at opgradere til Webex Standard eller Webex Premium eller nedgradere til Webex Basic.
Klik på kassen ud for de brugere du ønsker at ændre licensen på (klik på den øverste kasse, hvis du vil markere alle på én gang)
Klik på Rediger valgte
Vælg Webex i oversigten
Klik på Skift pakke
Du kan nu skifte licensen for de valgte brugere. Klik på Gem for at afslutte
Scale mobilabonnementer
Gå til direkte til licenser på Selvbetjeningen.
Alternativt skal du vælge "Telefoniløsning" og derefter "Licenser".
For at tilknytte Webex licensen skal man igennem 5 trin.
1. Køb Webex licens
På siden "Licenser", skal du finde den Webex licens, du ønsker at købe.
Når licensen er købt, skal den tilknyttes til den enkelte bruger.
2. Find brugeroversigt og søg bruger frem
Gå til brugeroversigten ved at klikke på "Brugere" og derefter "Brugeroversigt".
Søg brugeren/medarbejderen frem i søgefeltet og klik på "blyanten" ud for brugeren.
Bemærk: Vær opmærksom på, at brugerens e-mail er korrekt, når Webex bliver tilknyttet til den enkelte bruger i Selvbetjeningen, da velkomstmailen vil blive sendt til denne.
3. Tildel eller fjern licenser
Scroll ned til sektionen Tildel eller fjern licenser og klik på "blyanten" for at redigere.
4. Find licensen Webex
Find og sæt flueben ved licensen til Webex og klik på "Gem".
5. Aktivér licensen
Klik på knappen ved "aktivér", så knappen bliver blå.
Klik nu på "Gem".
Når der klikkes på Gem, bliver der sendt en e-mail ud til brugeren.
Brugeren kan nu følge vores guide, for at komme i gang med Webex klienten.
Se guiden her.