Problemer med mms

Senest opdateret: 25. Apr 2024


Her på siden kan du finde hjælp, hvis du har udfordringer med at sende eller modtage mms'er.




Jeg kan ikke sende eller modtage mms

Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, hvis man oplever fejl med en eller flere tjenester. 
 
Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.

Find den på Mit TDC Erhverv. (Medarbejdere)
Gå til Mit TDC Erhverv.

Alternativt kan du finde den på vores Selvbetjening. (Administratorer)
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.

  1. Hvis din mobiltelefon siger ”Ingen tjeneste” eller ”Intet signal”, kan det være et tegn på, at der er noget galt med dit simkort. Du skal derfor starte med at tjekke, om dit simkortet sidder korrekt i din mobiltelefon. Du kan med fordel også teste dit simkort i en anden mobiltelefon.

  2. Har du lige fået nyt simkort? Det er vigtigt, at vi har registreret det korrekte simkort til dit telefonnummer i vores system. Kontakt din IT-administrator i virksomheden, hvis du er i tvivl om det rigtige simkort er registreret i vores system. Din IT-administrator vil kunne se det i jeres Selvbetjening, samt skifte det, hvis det er registreret forkert.

Gå til selvbetjening Erhverv – klik her.

Har du ikke den seneste softwareopdatering installeret, kan fejlen ligge her. 
Du finder typisk nye softwareopdateringer under indstillinger på mobilen. 

Har du den nyeste software og fortsat oplever problemer, kan du gå videre til næste trin. 

Netværksindstillingerne på mobilen kan være opsat forkert. 
For at nulstille indstillingerne til standard, kan man lave en nulstilling af netværksindstillinger. 

Bemærk: Mobilen vil genstarte efter nulstillingen, så du skal have din pinkode klar. 
Du skal muligvis indtaste dine wi-fi-oplysninger ind igen, efter en nulstilling. 

Apple

  1.  Gå til Indstillinger

  2. Vælg Generelt

  3. Vælg Nulstil

  4. Vælg Nulstil netværksindstillinger

  5. Nu bliver dine indstillinger nulstillet. 

Huawei 

Se hvordan du nulstiller på Huawei’s hjemmeside.
Se guiden: Nulstil netværksindstillinger 


OnePlus

  1. Gå til Indstillinger.

  2. Vælg Systemindstillinger.

  3. Vælg Sikkerhedskopi og Nulstil.

  4. Vælg Nulstil telefon.

  5. Vælg Nulstil.

  6. Nu bliver dine indstillinger nulstillet. 


Samsung 

Se hvordan du nulstiller på Samsung’s hjemmeside.
Klik på "Transcription: Sådan nulstilles netværksindstillinger på Galaxy S21".

Din mobiltelefon er sat op med et APN. Hvis den automatiske opsætning fejler, vil du ikke kunne benytte funktioner som data og mms.

Klik her for at se hvordan du tjekker det.




Har du en iPhone?

Hvis du har en iPhone, kan du bruge den til at sende og modtage iMessage beskeder. Forskellen på iMessage beskeder og normale beskeder er, at iMessage beskederne bliver sendt via data og bliver ikke takseret som normale beskeder gør.

En hurtig måde at se, om man gør brug af iMessage er at tjekke farven på beskederne. Er beskeder blå, er det iMessage, er beskederne grønne, er det normale tekst-beskeder. 

iMessage beskeder bliver kun sendt fra en iPhone til en anden iPhone. Hvis du sender en iMessage besked, fra en iPhone til en Android enhed, vil beskeden blive omdannet til en normal sms-besked.

Har du problemer med at sende eller modtage beskeder og bruger iMessage (iPhone)?

Det kan være en god ide at tjekke din data- eller wi-fi-forbindelse, hvis du er forbundet til et netværk.

  1. Gå til Indstillinger

  2. Vælg Beskeder

  3. Her skal iMessage være slået fra

Hvis mms/sms stadig ikke fungerer, kan du være mere sikker på, at problemet er relateret til mobildata, netværk eller indstillinger for tekstbeskeder.




Mms i udlandet

Mms’er bliver sendt via data. Derfor skal du have data roaming slået til, for at kunne benytte funktionen. 

Er du i tvivl om du kan tilgå data i udlandet? 
Prøv at logge ind på Mit TDC Erhverv. Eller kontakt os ved at klikke på et af ikonerne nær bunden af siden (skriv til os eller ring til os).
Har du problemer med data i udlandet? 
Se vores guide for problemer med data i udlandet.
Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os