Har du problemer med at bruge data på mobilen? Se her på siden, hvilke ting man kan forsøge for at løse problemet.
Gå disse trin igennem for at løse udfordringen.
Slå flyfunktion til og fra igen
Hvis du slår flyfunktion til (venter 10 sekunder) og derefter fra igen, vil dit simkort automatisk genstarte forbindelsen til den nærmeste mobilmast. På den måde, kan du genstarte forbindelsen uden at skulle genstarte hele mobiltelefonen.
Apple
Gå til Indstillinger
Vælg Flyfunktion
Android
Gå til Indstillinger
Vælg Netværk og internet eller Forbindelser
Vælg Flytilstand
Hvis dette ikke afhjælper problemet, kan du gå til næste trin for at genstarte mobiltelefonen.
Genstart din mobiltelefonen (husk pinkode)
Det er altid en god idé at genstarte mobiltelefonen, hvis man oplever fejl med en eller flere tjenester.
Bemærk: Hvis du genstarter din telefon, skal du bruge din pin- og pukkode.
Find den på Mit TDC Erhverv. (Medarbejdere)
Gå til Mit TDC Erhverv.
Alternativt kan du finde den på Selvbetjeningen. (Administratorer)
Gå til Selvbetjeningen.
Har du ikke adgang til Selvbetjeningen, kan det bestilles her.
Er der driftsforstyrrelser i dit område?
Fejlen du oplever, kan skyldes en større fejl i området du befinder dig i.
Du kan søge efter din adresse og se, om der er nogle aktuelle driftsforstyrrelser.
Er mobildata slået til?
For at kunne bruge data på din mobiltelefon, skal mobildata være slået til i indstillingerne. Du kan se her, hvordan man tjekker det på henholdsvis Apple eller Android:
Apple
Gå til Indstillinger
Vælg Mobilnetværk
Vælg Mobildata skal her være slået til.
Android
Gå til Indstillinger
Vælg Netværk og internet eller Forbindelser
Vælg Mobildata skal her være slået til.
Tjek mobiltelefonens dataopsætning (APN)
Din mobiltelefon er sat op med et APN. Hvis den automatiske opsætning fejler, vil du ikke kunne benytte funktioner som data og mms.
Klik her for at se hvordan du tjekker det.
Har overstående trin ikke løst problemet, kan du fejlmelde din forbindelse til os.