Sådan bestiller du et eSIM til en ny telefon

Senest opdateret: 26. Nov 2024


Har du fået en ny telefon og skal have eSIM til den, kan du her på siden få hjælp til det. Du skal bestille det nye eSIM igennem vores Selvbetjening.




Sådan bestiller du et eSIM til en ny telefon

Bemærk: Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at overføre et eSIM fra én enhed til en anden. Derfor skal man bestille et nyt eSIM gennem Selvbetjening for at få en ny QR-kode, som skal scannes med den nye telefon. Kontakt din IT-administrator, hvis du ikke har adgang, eller læs mere om adgang til Selvbetjening her.

  1. Log direkte ind på Selvbetjening her.

  2. Under Mest populære handlinger skal du vælge Skift sim-kort.

Forside - skift simkort
  1. Indtast mobil nr., Simkortnummer eller navn, som du ønsker at bestille eSIM til.

  2. Tryk herefter på søg og du vil blive dirigeret ind på abonnementssiden.

  3. Her vælges hvilken en type simkort man vil bestille, aktiveringsdato og om det skal sendes på mail eller ej. Nederst trykkes på Godkend

Bestilling af eSim på SE
  1. Du vil nu få en QR-kode op på skærmen, som skal scannes med den nye telefon.

  2. Hvis du har valgt ikke at sende QR-koden til den medarbejder som skal bruge den under bestillingen, har du også mulighed for at sende det efter du har modtaget QR-koden. Du kan også gemme oplysningerne, som PDF og derefter sende til medarbejderen.

Send eSIM til medarbejder i Selvbetjening
  1. Når medarbejderen scanner QR-koden, vil eSIM blive aktiveret.




Skal du have hjælp til installation af dit eSIM?

Skal du have hjælp til at installere dit eSIM og scanne din QR-kode, kan du få hjælp det her.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at chatte, ringe eller skrive direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Kontakt ikon med nissehuer