Smartwatch er et tillægsabonnement til et mobilabonnement hos TDC Erhverv.
Abonnementet giver dig mulighed for at bruge dit smartwatch uden, at mobiltelefonen er i nærheden.
Sådan installerer du forbindelsen til dit Samsung Watch
Bemærk: Samsung-ure kan kun parres med Samsung-telefoner.
1. PAR DIT UR MED DIN TELEFON (BLUETOOTH)
For at installationen går så glat som muligt, skal uret parres med telefonen inden, at abonnementet aktiveres. Se her, hvordan du parre dit ur med din Samsung
Bemærk: Mangler dit ur en softwareopdatering, skal denne installeres under parringen (din telefon vil selv informere om dette, hvis det er nødvendigt).
2. AKTIVER ABONNEMENT
Har din telefoniansvarlige allerede givet dit abonnement Smartwatch-adgang?
Har din telefoniansvarlige allerede givet dit abonnement adgang til Smartwatch inden parringen af Bluetooth, vil du kunne konfigurere dit abonnement til dit ur under parringen og derefter gå videre til trin nummer 4 i guiden.
Hvordan ved jeg, om mit abonnement har Smartwatch-adgang?
Du vil have modtaget en sms om, at dit abonnement har fået adgang til Smartwatch.
Er du i tvivl, kan du spørge den telefoniansvarlige i virksomheden.
Har din telefoniansvarlige ikke givet dit abonnement Smartwatch-adgang?
Bemærk: Har din telefoniansvarlige ikke givet dit abonnement adgang til Smartwatch inden parringen, skal du vælge Spring over ved Konfigurer et mobilabonnement til sidst under parringen (Bluetooth) og gå videre i trin nummer 2 i guiden.
Hvordan ved jeg, om mit abonnement har Smartwatch-adgang?
Du vil have modtaget en sms om, at dit abonnement har fået adgang til Smartwatch.
Er du i tvivl, kan du spørge den telefoniansvarlige i virksomheden.
Når uret og telefonen er parret, kan abonnementet aktiveres.
Din telefoniansvarlige i virksomheden skal tilkøbe produktet ”Smartwatch” til dit nummer i jeres Selvbetjening. Dette vil din telefoniansvarlige kunne gøre, på Medarbejdersiden for dit nummer.
Er du telefoniansvarlig, kan du se her, hvordan du tilkøber produktet i jeres Selvbetjening.
3. DU MODTAGER EN SMS ANGÅENDE AKTIVERINGEN
Når du modtager SMS’en, skal du følge anvisningen og åbne din Wearable app for aktivering.
4. ÅBN APPEN ”WEARABLE” PÅ DIN TELEFON
Når du åbner appen ”Wearable” på din telefon, skal du vælge:
1. Indstillinger for ur
2. Mobilabonnementer
3. Din telefon vil bede dig om at konfigurere abonnementet - tryk på Næste (billede 1 nedenfor)
4. Abonnementet vil nu blive konfigureret (billede 2 nedenfor)
5. Start Aktivering af Smartwatch
Du modtager nu en engangskode på en sms. Indtast engangskoden på aktiveringsskærmen.
Aktiveringsskærmen nedenfor popper op automatisk (billede 1).
Når engangskoden fra din sms er indtastet, går aktiveringen i gang (billede 2).
Har du ikke modtaget en sms? Tryk på "Hvorfor har jeg ikke modtaget en sms?" på din mobiltelefon.
6. AKTIVERINGEN ER GENNEMFØRT
Når aktiveringen er færdig, vil nedenstående bekræftelse komme frem på skærmen.
Oplever du problemer med aktiveringen, kan du se længere nede på siden, hvad man kan gøre.
Oplever du en fejl ved aktiveringen?
Får du nedenstående fejlbesked, skal du kontakte din telefoniansvarlige for gennemgang af dit abonnement. Se også mulige årsager til, at aktiveringen fejler længere nede.
Mulige årsager til aktiveringen fejler
Se årsager og fejlkoder her:
Fejlbesked: Aktiveringen fejlede (fejlkode 1)
Årsag: Der er sket en fejl under aktiveringen af dit smartwatch. Prøv venligst igen. Efter 3 forsøg kontakt venligst teknisk support. Kontakt os her.
Fejlbesked: Dit smartwatch kan ikke aktiveres (fejlkode 2)
Årsag: For at du kan bruge dit smartwatch med dit mobilabonnement, skal din telefoniansvarlige tilføje smartwatch til dit abonnement i Selvbetjening Erhverv.
Fejlbesked: Dit smartwatch kan ikke aktiveres (fejlkode 3)
Årsag: Du skal have et abonnement hos TDC Erhverv for at kunne bruge smartwatch.
Fejlbesked: Dit smartwatch kan ikke aktiveres (fejlkode 4)
Årsag: Dit mobilabonnement understøtter ikke smartwatch. For at du kan bruge dit smartwatch, skal din telefoniansvarlige ændre dit mobilabonnement i Selvbetjening Erhverv.
Fejlbesked: Dit smartwatch kan ikke aktiveres (fejlkode 6)
Årsag: Abonnementet er allerede i brug med et andet smartwatch. Din telefoniansvarlige skal nedtage og genoprette smartwatch for dit abonnement i Selvbetjening Erhverv.
Fejlbesked: Kan ikke sende din forespørgsel (fejlkode 7)
Årsag: Der har været for mange forsøg på at aktivere smartwatch. Prøv venligst igen om en halv time. Efter 3 forsøg kontakt venligst teknisk support. Kontakt os her.
Fejlbesked: Aktiveringen fejlede (fejlkode 8)
Årsag: Der er sket en fejl under aktiveringen af dit smartwatch. Prøv venligst igen om en halv time. Efter 3 forsøg kontakt venligst vores support. Kontakt os her.
Fejlbesked: Aktiveringen fejlede (fejlkode 9)
Årsag: Der er sket en fejl under aktiveringen af dit smartwatch. Prøv venligst igen, efter 3 forsøg kontakt venligst teknisk support. Kontakt os her.
Fejlbesked: Dit smartwatch kan ikke aktiveres (fejlkode 10)
Årsag: Dit abonnement er tyverispærret. For at du kan bruge dit Smartwatch, skal din telefoniansvarlige fjerne tyverispærringen på dit abonnement via jeres Selvbetjening eller kontakte teknisk support. Kontakt os her.
Fejlbesked: Aktiveringen fejlede (fejlkode 11)
Årsag: Der er sket en fejl under aktiveringen af dit smartwatch. Prøv venligst igen, efter 3 forsøg kontakt venligst teknisk support. Kontakt os her.
Fejlbesked: Aktiveringen fejlede (fejlkode 12)
Årsag: Der er sket en fejl under aktiveringen af dit smartwatch. Prøv venligst igen, efter 3 forsøg kontakt venligst teknisk support. Kontakt os her.