Ændre ACD-status
Du kan ændre din ACD-status direkte i Assist appen, ligesom det er muligt i Webex og Unity.
Gå under Call Center
Vælg drop down menuen i øverste højre hjørne
Vælg den relevante ACD-status
Tilstande i ACD:
1. Sign-In (Tjekket ind)
Agenten logger ind (tilmeldt) og bliver en del af agentens Call Center.
Agenten modtager endnu ikke opkald, før de skifter til en tilstand, der gør dem tilgængelige.
Agenten skal aktivt vælge en arbejdsstatus efter sign-in.
2. Available (Tilgængelig)
Agenten er klar til at modtage opkald fra et eller flere Call Center, som agenten er logget ind i (tilmeldt).
Når et opkald ankommer, bliver det automatisk fordelt til en ledig agent.
3. Wrap-Up (Efterbehandling)
Agenten har afsluttet et opkald og har brug for tid til at færdiggøre efterbehandling (f.eks. registrere noter).
Under Wrap-Up modtager agenten ikke nye opkald.
Wrap-Up-perioden kan være:
En fast periode defineret fra selvbetjening.
Agenten kan selv manuelt styre hvornår der ønskes wrap-up.
4. Unavailable (Utilgængelig)
Agenten er logget ind (tilmeldt), men kan ikke modtage opkald fra Call Centeret.
Årsager til Unavailable kan inkludere:
Pause, møde, frokost eller tekniske problemer.
Agenten skal manuelt skifte tilbage til Available for at modtage opkald igen.
5. Sign-Out (Tjekket ud)
Agenten logger ud (ikke tilmeldt) og modtager ikke flere opkald.
Når agenten vælger Sign-Out, meldes de ud af deres Call Center, og opkald dirigeres til andre agenter.
For at modtage opkald igen, skal agenten skifte til Available (Tilgængelig).

Se detaljer om medlemmer i et callcenter
Når du klikker på et callcenter får du detaljer om de enkelte medlemmer. Fx om en medarbejder er tilgængelig, på ferie, til pause eller andet (denne detaljeside er muligt for callcentre med færre end 40 deltagere).
Klikker du på et medlem af callcenteret, kan du også se fx Afdeling, Titel, Mobil nr., Lokal nr. m.m.
Her kan du også ringe op, sende SMS eller en e-mail direkte til personen.


Opdatér ændringer i appen
Hvis Call Centeret ikke automatisk opdaterer, fx når en kollega melder sig ind eller ud, kan du nu selv opdatere dette med det samme.
For at opdatere Call Center fanen manuelt, skal du blot trække ned på Call Center fanen i app'en. Dette vil sikre, at alle ændringer vises øjeblikkeligt.
Forkerte oplysninger i din Assist app?
Ønsker du eller en kollega at ændre oplysningerne i Assist appen, fx navn, lokal nr. eller e-mail, skal det rettes i jeres Selvbetjening.
Kontakt din IT-administrator i virksomheden eller log ind i Selvbetjening for at lave ændringer.
Se hvordan her.
Til Supervisoren: Meld medarbejdere ind eller ud af et callcenter
Som Supervisor kan du ind- og udmelde kollegaer i callcenteret. For at kunne benytte denne funktion, skal du være tilføjet som Supervisor i Callcenteret. Opsætning af dette sker via selvbetjening.
Gå til Call Center
Swipe til siden ud for den medarbejder, som skal ind- eller udmeldes i callcenteret


Se hvor mange opkald der er i kø til callcenteret
Hvis du er medlem af et callcenter, kan du via callcenter menuen nemt få overblik, hvor mange opkald der er i kø, og hvor mange kolleger der er klar til at besvare opkald.
