Meld dig ind og ud af Callcenter

Senest opdateret: 27. Jun 2025


Få hjælp til at bruge funktionerne i et callcenter med Assist appen. Du kan b.la. melde dig ind/ud, se antal i kø og hvem der er medlem af callcenteret.




Inden du kan melde dig ind/ud af et callcenter

For at kunne melde dig ind og ud af et call center, er det vigtigt at du er medlem og tilknyttet call centeret først. Du tilmeldes et call center gennem Selvbetjening.

Se hvordan du tilknytter et callcenter her




Sådan melder du dig ind og ud af et callcenter

Meld dig ind og ud af Callcenter
  1. Gå ind under callcenter

  2. Brug skydeknappen til at ændre din status

  3. Du er nu indmeldt eller udmeldt af callcenteret




Ændre ACD-status

Du kan ændre din ACD-status direkte i Assist appen, ligesom det er muligt i Webex og Unity.

  1. Gå under Call Center

  2. Vælg drop down menuen i øverste højre hjørne

  3. Vælg den relevante ACD-status


Tilstande i ACD:

  • Agenten logger ind (tilmeldt) og bliver en del af agentens Call Center.

  • Agenten modtager endnu ikke opkald, før de skifter til en tilstand, der gør dem tilgængelige.

  • Agenten skal aktivt vælge en arbejdsstatus efter sign-in.


  • Agenten er klar til at modtage opkald fra et eller flere Call Center, som agenten er logget ind i (tilmeldt).

  • Når et opkald ankommer, bliver det automatisk fordelt til en ledig agent.


  • Agenten har afsluttet et opkald og har brug for tid til at færdiggøre efterbehandling (f.eks. registrere noter).

  • Under Wrap-Up modtager agenten ikke nye opkald.

  • Wrap-Up-perioden kan være:

    • En fast periode defineret fra selvbetjening.

    • Agenten kan selv manuelt styre hvornår der ønskes wrap-up.


  • Agenten er logget ind (tilmeldt), men kan ikke modtage opkald fra Call Centeret.

  • Årsager til Unavailable kan inkludere:

    • Pause, møde, frokost eller tekniske problemer.

  • Agenten skal manuelt skifte tilbage til Available for at modtage opkald igen.


  • Agenten logger ud (ikke tilmeldt) og modtager ikke flere opkald.

  • Når agenten vælger Sign-Out, meldes de ud af deres Call Center, og opkald dirigeres til andre agenter.

  • For at modtage opkald igen, skal agenten skifte til Available (Tilgængelig).

Ændre ACD status

Opdatér ændringer i appen
Hvis Call Centeret ikke automatisk opdaterer, fx når en kollega melder sig ind eller ud, kan du nu selv opdatere dette med det samme.


For at opdatere Call Center fanen manuelt, skal du blot trække ned på Call Center fanen i app'en. Dette vil sikre, at alle ændringer vises øjeblikkeligt.

Forkerte oplysninger i din Assist app?
Ønsker du eller en kollega at ændre oplysningerne i Assist appen, fx navn, lokal nr. eller e-mail, skal det rettes i jeres Selvbetjening.

Kontakt din IT-administrator i virksomheden eller log ind i Selvbetjening for at lave ændringer.
Se hvordan her.

Gå direkte til Brugeroversigt i Selvbetjening.

Kontakt

Vi er her for at hjælpe

Derfor er du også mere end velkommen til at chatte eller ringe direkte til os,
så vil vi hjælpe dig godt på vej.

Kontakt os

Figur af mand og kvinde med headset - Kontakt os